Компанията Uber често влиза в новините заради скандали, но въпреки това остава една от най-привличащите интереса на търсещите работа. Заради многото кандидати Uber е разработила един от най-дългите процеси по тяхното одобрение.
Сайтът за кариерно развитие Glassdoor разполага с някои от въпросите, които Uber задава на своите кандидати. Те не са главоблъсканици, като при Google например, но въпреки това изискват повишено внимание при отговарянето. Въпросите варират според длъжността, като понякога има времево ограничение за даването на отговор.
"Какво бихте направили, ако имате служител, който е много разочарован или недоволен от работата си с вас или вашата компания?" - за маркетинг мениджър.
"Да приемем, че шофьор изкарва по 30 долара на превоз и прибира 20% комисиона. Как ще го убедите да премине на нова услуга, например UberSuper, която предлага 25% комисиона. Какви ще са разходите за шофьора, колко повече ще трябва да работи и т.н.?" - за мениджър операции и логистика.
"Много ни хареса вашето CV, но изглежда, че не сте използвали Uber досега. Защо така?" - за вътрешен мениджър.
"Коя е любимата ви рекламна кампания на Uber?" - за маркетинг мениджър.
"С максимум четири изречения как бихте представили Uber на шофьор, когото искате да се запише да работи за нас?" - за мениджър операции и логистика.
"Ще причини ли Uber задръствания в града?" - за позицията Data Scientist.
"Как се чувствате, като вече нямате социален живот?" - за позицията маркетинг мениджър.
"Uber ви праща на нов пазар и имате две седмици, преди да започнем работа там. Какво ще направите" - за мениджър операции и логистика.
"Какво ще кажете на шофьор, който иска да напусне?" - отново за мениджър операции и логистика.
"Как ще сглобите мебел от IKEA, без да разполагате с инструкциите?" - дистанционна поддръжка.
"Как ще намерите думите, които са изпаднали от английския език през 16-и и 17-и век? Може да използвате търсачка" - за софтуерен инженер.