С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Какво е да си "Мениджър за един ден"

"Кариери" и "Икономедиа" се включиха в инициативата за професионално ориентиране на Junior Achievement, ето какви са впечатленията на нашия "колега за един ден"
Share Tweet Share
Снимка

Джулия Камбуридис (по средата) в редакцията на "Капитал" по време на инциативата "Мениджър за един ден" на Junior Achievement

 Фотограф: Цветелина Белутова

Основната мисия на "Кариери" е да помагаме в професионалното ориентиране на младите хора, както и в кариерното развитие на тези, които вече са избрали своя професионален път. Затова и беше напълно логично да бъдем медиен партньор на инициативата "Мениджър за един ден" на Junior Achievement. Тази година обаче решихме да се включим още по-активно и самите ние да отворим вратите на "Кариери", а и на медийната група "Икономедиа", от която сме част, за да посрещнем "колега за един ден".

Спряхме се на Джулия Камбуридис, която е втори курс "Психология" в СУ "Св. Климент Охридски", заради грамотно написаното й мотивационно писмо и фактът, че се интересува от темите на "Кариери" – човешки ресурси, управление и работа с хора, кариерно развитие. Ако някой иска да става журналист, едно от първите качества, които трябва да притежава, е това да пише грамотно, а фактът, че тя има професионален интерес към темите, които отразяваме, беше добър повод да я провокираме дали не би искала някой ден да се занимава с журналистика. Истината е, че не малко от добрите журналисти не са завършили журналистика, а икономика, право, финанси, филология и т.н., но са попаднали в тази сфера, заради страстта им да търсят и разказват истории, да вдъхновяват хората с добрите примери, на които попадат или изобличават лошите "герои", за да променят света към по-добро.

Затова дадохме шанс и на Джулия да научи всичко това. За един ден й показвахме как се появяват новините не само на karieri.bg, но и в "Капитал", "Капитал Daily" и dnevnik.bg. Следобед посетихме заедно конференция, за да усети напълно какво е да работиш като репортер. А ето и нейния репортаж от преживяването – "Мениджър за един ден" в "Икономедиа".

Мечтите се сбъдват!

Ако някой Ви каже, че можете да бъдете президент, министър на финансите, журналист, финансист или каквото поискате за един ден, ще му повярвате ли? Трябва да му повярвате, защото наистина е възможно. Аз го преживях, участвах в "Мениджър за един ден" на 25.03.2015 г., събитие, организирано от "Джуниър Ачийвмънт България". Макар и само за един ден, бях журналист в "Икономедиа" и преживях едни от най-вълнуващите си моменти. Като цяло българското образование не дава почти никакъв практически опит на учениците или студентите. Но когато си инициативен, когато търсиш и си мотивиран, е само въпрос на време да намериш начин да изразиш себе си и да развиеш потенциала си.

Като журналист в "Икономедиа", бях част от екипа на талантливи и ерудирани професионалисти, които ми показаха какво се крие зад завесата на многобройните статии, издадени вестници и публикации. По време на участието си научих колко важна е работата в екип, за която съм слушала толкова в университета, но чието естество се разбира най-добре, когато си част от нея. Всеки от екипа на "Икономедиа" си има своя задача, собствен принос и свой почерк в това, което прави, но всички работят за реализирането на общия си продукт. Научих, че журналистиката не е просто отразяване на събития, а нещо много повече. Един журналист трябва да познава читателите си, да е винаги информиран, да чете много, да е силно мотивиран и да обича това, което прави. Не само да съобщава информацията, а да я изразява безпристрастно, да търси повече гледни точки и да провокира, за да може всеки, който чете написаното, да се припознае в новината, да осъзнае как тя го засяга и да си зададе въпроса "Какво следва от това, което чета?". По този начин журналистиката не само разкрива проблемите, но и спомага за решаването им. Защото именно осъзнатото общество постига напредък.

Снимка

Джулия Камбуридис в редакцията на "Кариери"

 Фотограф: Цветелина Белутова



Имах и възможност да бъда част от организирания форум на тема "Професиите на бъдещето" от Junior Achievement в хотел "Шератон". Мога да опиша това събитие с три думи: опит, информираност и вдъхновение. Бяха поканени професионалисти, които работят в сферата на мениджмънта и могат да споделят реалния си опит с нас. Те разказаха за своя кариерен път, за опита и любовта си към това, което правят. Успяха да вдъхновят слушателите си, защото показаха колко важно е да обичаш това, което правиш, и да вярваш в себе си. Човек трябва да търси своето призвание, да открие не работата, а професията си. Кариерата е нещо, което трябва да ни дава възможност да бъдем себе си, да правим това, в което сме най-добри. А всеки човек е добър в нещо, само трябва да открие какво е то.

Бяха представени и фирми, които информираха участниците за стажантските програми, които предлагат. Оказва се, че определено има работа за младите хора, които искат да се учат и усъвършенстват в различни сфери.

По време на мероприятието ни бяха дадени и редица препоръки за това как да се държим по време на интервю за работа, как да напишем добро мотивационно писмо и автобиография. Важно е да подбираме подходящата информация, която е необходима за длъжността, за която кандидатстваме, да проучваме компанията, в която искаме да работим, да сме уверени в себе си и да задаваме въпроси относно длъжността си. По този начин показваме мотивацията и квалификацията си.

Снимка

Джулия Камбуридис (вляво) в редакцията на "Капитал Daily"

 Фотограф: Цветелина Белутова



От споделения опит по време на форума научих, че изграждането на една кариера е предизвикателство, но и удоволствие, когато е желана. Трудностите са част от пътя, а те са наистина много, но когато човек вярва в себе си и наистина иска да успее, той открива своята реализация. Кариерите на бъдещето не са нещо конкретно, те не могат да бъдат установени чрез статистически проучвания и чрез търсенето и предлагането на пазара на труда. Това е хубаво, защото така младите хора не са ограничавани, те не трябва да се влияят от това, което другите смятат, че е успешно, а да го откриват сами. Кариерите на бъдещето са кариерите на всеки от нас. Бъдещето кариерно ориентиране е насочено към таланта и любовта към професията. Всеки от нас носи потенциала да бъде творец в работата си. Затова и образованието трябва да ти дава възможност да учиш и в реална среда, точно както аз имах възможността да бъда част от екипа на "Икономедиа". Защото, за да разбереш какво представлява една професия и тя да те вдъхнови, ти трябва да я пробваш, да се учиш от грешките и успехите си, а не само от написаното в учебниците.

Затова моят извод е и призив към всички хора, независимо на каква възраст са: "Не спирайте да мечтаете и бъдете активни!". Мечтите се сбъдват, когато положиш усилия и когато си отдаден на това, което правиш. Успехът не е крайна точка, а непрекъснато развитие, самоусъвършенстване, което в крайна сметка не води само до развитието на отделния индивид, но и на цялото общество.

За да получавате бюлетините на "Кариери" с новини и тенденции в областта на човешките ресурси, влезте в сайта  или се регистрирайте.

Станете част от онлайн общността на "Кариери". Включете се в нашите дискусии и анкети и през социалните мрежи: FacebookTwitterLinkedInGoogle+Pinterest. 

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly