С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Career Digest: За навиците на ултраефективните хора

Преглед на най-интересните теми от изминалата седмица, публикувани в специализираните международни издания за бизнес, мениджмънт, кариерно развитие и управление на човешките ресурси
Share Tweet Share
Снимка

[Shutterstock] 

В рубриката Career Digest правим преглед на най-интересните теми от изминалата седмица, които са се появили в международните специализирани издания за бизнес, мениджмънт, кариерно развитие и управление на човешките ресурси.

Кариерно ориентиране
Какво родителите трябва да кажат на децата си по темата "кариера" Всички родители биха искали децата им да бъдат удовлетворени от живота и кариерата си, но да дадеш кариерен съвет на детето си може би не е чак толкова лесно. Още повече, че вече са минали не малко години от времето, когато вие самите търсехте работа като току-що завършил студент. Но пък Джеймс Ситрин идва на помощ. В текст за HRB той обяснява през какви фази минава един млад човек, докато се опитва да намери най-добрата работа за себе си и да изгради мечтаната кариерата и как всъщност е препоръчително да се държи един родител на всяка една от тях, за да му помогне да вземе собствените си решения. Всъщност текстът може да даде "храна за размисъл" и на хора, които търсят кариерно развитие или преориентиране.

Мениджмънт
Как да накарате служителите ви да работят с ентусиазъм  Един от начините да накарате някой от подчинените си да свърши нещо, е, като му наредите да го направи. Това обаче не винаги е ефективен подход. Никой не иска да получи поредният списък със задачи, които трябва да извърши. Хората искат да бъдат част от нещо голямо. Затова вместо да информирате и да давате директни заповеди, стремете се да вдъхновявате служителите си, казват специалистите по бизнес комуникация Кели и Бен Дрекър. Как? В текст за HRB те разказват и за това, което наричат Пътна карта на комуникатора. Може би в нея ще намерите вдъхновение и за себе си.

Как да получите обратната връзка, от която имате нужда Обратната връзка е важна, защото тя ви помага да се учите и развивате и не е достатъчно да чакате до края на годината, за да разберете как се представяте на работното си място. Затова търсете обратна връзка веднага, след приключването на всяка задача или проект, съветва Каролин О’Хара в текст за HBR. Задавайте конкретни въпроси, например "Какво бих могъл да подобря в работата си?", а не прекалено общи от сорта на "Имаш ли обратна връзка за мен?". Настоявайте да получите и конкретни примери за нещата, с които сте се справили или не. Допитайте се до шефа си, но и до колегите и клиентите с които работите. И не забравяйте и вие самите да давате обратна връзка, са част от съветите, които дава О’Хара.

10 съвета за успешна презентация Привлечете внимението на аудиторията, използвайте жестове, бъдете ентусиазъран, докато говорите, задавайте въпроси... Това е началото на списъка със съвети за успешна презентация, които Джъстин Барисо изрежда в текст за Inc.com. За да илюстрира различните аспекти на добрата презентация, той дава за пример на мениджърите, с които работи през последните години, една TED презентация на Стив Джобс от 2013 г.

Нещата, които ултрапродуктивните хора правят по различен начин Когато говорим за продуктивност, всички сме изправени пред едно и също предизвикателство – имаме само 24 часа на ден. Но как някои хора успяват да се справят с хилядите задачи и дори да им остане време за самите тях? Травис Бредбъри разкрива някои от навиците на ултрапродуктивните хора. В списъка му са неща като например делегирането на задачи, това, че могат да казват "не" или че проверяват мейлите си само в определено време, а не непрекъснато, в края на работния ден, подготвят списъка си със задачи за следващия и т.н. Пълният списък можете да намерите в LinkedIn поста на Бредбъри тук.

Бонус от "Кариери"
Какво е общото между Роналдо и успешния мениджър Виждате страхотно момиче на парти. Отивате при нея и ѝ казвате: "Аз съм много готин. Омъжи се за мен!" Tова е директен маркетинг. Така започва едно шеговито, но доста точно обяснение на различни маркетингови термини. Ако момчето вземе телефонния номер на момичето и на следващия ден й се обади, това е пример за телемаркетинг, ако някой го представи бляскаво пред нея - реклама от уста на уста, и т.н., продължава анекдотът. И накрая завършва със ситуация, при която момичето отива при момчето и му казва: "Чувал съм много хубави работи за теб. Искаш ли да излезем?" - пример за разпознаваемост на бранда.
Всъщност в последните редове на тази измислена история има една важна истина – ние, хората, все повече се превръщаме в брандове, които заобикалящата среда разпознава в определен образ, препоръчва, коментира и харесва (или не). На страниците на "Кариери" в последния брой на в. "Капитал" преподавателят по реклама в Нов български университет Кистиян Постанджиян дава своите 6 съвета как успешно да изградите личния си бранд. 
 
За да получавате бюлетините на "Кариери" с новини и тенденции в областта на човешките ресурси, влезте в сайта  или се регистрирайте.

Станете част от онлайн общността на "Кариери". Включете се в нашите дискусии и анкети и през социалните мрежи: FacebookTwitterLinkedInGoogle+Pinterest.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly