С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Елена Маринова: Next Generation мениджърите са любопитни, търсещи, отворени към света и адаптивни

Конкурсът е повод за ретроспекцията на постигнатото и гордост от него, вдъхновение за нови успехи и възможност за нови контакти, казва президентът на "Мусала Софт" Елена Маринова, която беше сред финалистите в конкурса Next Generation 2011
Share Tweet Share
Снимка

Конкурсът е повод за ретроспекцията на постигнатото и гордост от него, вдъхновение за нови успехи и възможност за нови контакти, казва президентът на "Мусала Софт" Елена Маринова, която беше сред финалистите в конкурса Next Generation 2011

 Фотограф: Велко Ангелов

Елена Маринова е президент и съдружник в софтуерната компания "Мусала Софт".Тя е бакалавър по икономика и магистър по стратегическо управление в Софийския университет. В периода 2005-2009 г. беше и вицепрезидент на Българската асоциация на софтуерните компании (БАСКОМ). Тя е член на Управителния съвет на Българската асоциация по информационни технологии (БАИТ), председател на комисията по образование, част от борда на Американския университет в България и #e-skills посланник на ЕС.

През 2011 г. Елена Маринова получи специалната награда за устойчив бизнес в категория "Предприемач" в конкурса за млади мениджъри и предприемачи Next Generation. Поканихме я, за да разкаже малко повече какво е да си Next Generation мениджър и да даде няколко практични съвета и кураж към кандидатите в тазгодишния конкурс Next Generation.

- Г-жо Маринова, вие бяхте сред отличените финалисти в конкурса Next Generation през 2011 г. Как се разви кариерата ви от тогава до сега?
Има два принципно различни начина да растеш - да се катериш по предварително изградена стълба или да градиш своя - в моя случай стана така, че от 15 години се случва второто. Преди 4 години наградата ми в Next Generation беше за устойчиво развитие и то продължава да се случва. Мусала започна от малък стартъп, за който не мислехме, че ще порасне до повече от 20-тина души, а продлължава да се развива и да привлича качествени служители, клиенти и партньори и до ден днешен, като през последните години сме в топ софтуерните компании в региона и като размер и като атрактвиност - добавихме интересни имена към списъка с клиентите си като например Deutsche Telekom, отворихме нови офиси в Бургас, Русе и Скопие, развихме паетньорската си мрежа, зъздадохме нови практики в посока развитие на техологичните и лидерските умения на хората си, продължихме социалните си инициативи таргетиращи талантите в областта на ИТ и добавихме нови - например Muffin Conference, Muffin School.

Има концептуална разлика между това да стартираш нещо и да успееш да го развиеш. Сравнително рядко един и същи екип успява да направи и двете. Изисква се комбинация от предприемачество, упоритост, постоянство, способност да управляваш растежа и разбира се, доза късмет. Случиха ми се много неща и извън директния бизнес - станах част от борда на Американския университет в България, e-skills посланник на ЕС и т.н.

- Какви качества смятате, че трябва да притежава един Next Generation мениджър, т.е. мениджър, който е част от новото поколение бизнес лидери?
Любопитен, търсещ, отворен към света, адаптивен. Перфекционизмът и смазаната машина се получават със зрелостта, заимстването и усъвършенстването на добри практики, но нестандартните идеи и вдъхновение идват от "непознатите територии". Конкурси като Next Generation отварят врати към кръгове, които са извън преките професионални контакти и това е много интересно - аз участвам в доста бордове и клубове, където срещам хора и идеи от различни вселени и това ми позволява да черпя не само директно от моя професионален кръг, но и от напълно различни сфери. Важно за новите Next Generation мениджъри е и наличието на "голяма цел" - възрастта, на която се появява зрялото желание "да променя света" рязко пада. Например, ако при предното поколение желанието за промяна с голям импакт не само за себе си, семейството си и своя бизнес, но и в социалната среда и обществото, се наблюдава на около 60 години; при моето вече идва на 30-40 годишна възраст, а в следващото дори в края на 20-те. И тук не става дума за революционни абстрактни блянове, а за конкретни идеи и реалистини планове подкрепени от адекватни ресурси.

- Каква е вашата лична рецепта за успех?
Това, което правя ми доставя удоволствие. Правя хубав бизнес с хубави хора, заобиколена съм от интелектуални предизвикателства, пътувам, чета книги, спя добре (макар и недостатъчно), имам истински приятели и прекрасен син. Това е безценно.

- Какъв съвет бихте дали на кандидатите в конкурса, така че да се отличат, както с апликационната си форма, така и по време на интервюто с журито?
Всеки изпит, а конкурсът Next Generation е форма на изпит, си има технология за "минаване" - добрият анализ кой го е печелил преди, каква е конкуренцията сега, кой е в журито и от какво се интересува, съответно какви въпроси ще задава, дава доста добра подготовка и шансове за успех. Много по-важно обаче е "какво аз да взема" от цялото упражнение - и то е ретроспекцията на постигнатото и гордостта от него, вдъхновението за нови успехи, запознаването с журито и конкурентите и изобщо, позитивното изживяване в процеса на конкурса. На мен ми беше много забавно на интервюто, за което благодаря на журито. Пожелавам успех на новите кандидати за Next Generation мениджъри.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly