С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Йоана Пенина: Усещането за мисия и цел е от огромно значение за постигането на реални резултати

Достоен за наградата на конкурса Next Generation би бил този, който успее да предаде своето послание правдиво, но по убедителен начин, казва генералният мениджър на Design Board Sofia Йоана Пенина, която беше сред финалистите в конкурса през 2013 г.
Share Tweet Share
Снимка

[Личен архив] 

Йоана Пенина е генерален мениджър на компанията Design Board Sofia, която се занимава със стратегически дизайн на опаковки и която от 2013 г. е собственост на международната група Brand Quadergy. Заема тази позиция от началото на 2011 г., като преди това е била зам. изпълнителен директор и мениджър "Бизнес развитие". Също така оглавява и компанията за предпечатна подготовка DSN Sofia. Има опит в PR и рекламния бизнес, където се е занимавала с обслужване на клиенти в M3 Communications Group, DDB Sofia и MAG Advertising. Завършила е журналистика в Софийския университет "Свети Климент Охридски".

Йоана Пенина е един от финалистите в конкурса за млади мениджъри и предприемачи Next Generation 2013, като журито я отличи за упоритостта й, доброто й представяне в конкурса и успеха, с който трансформира софийския офис на Design Board от аутсорсинг компания в дружество със самостоятелен бизнес.
Поканихме я, за да разкаже малко повече какво е да си Next Generation мениджър и да даде няколко практични съвета и кураж към кандидатите в тазгодишния конкурс Next Generation.

Вие бяхте сред финалистите в конкурса Next Generation през 2013 г. Как се разви кариерата ви от тогава до сега?
    През юни 2013 г. Design Board Sofia, компанията, в която заемах позицията General Manager от 2011 г. до тогава, бе закупена от по-голям конкурент – международната група Brand Quadergy, специализирана в сферата на дизайн и предпечатна подготовка на опаковки. Получената синергия ни даде по-голяма стабилност и възможност да развием екипа си и дейността си като цяло. Вследствие на сливането портфолиото от услуги, които предлагаме, бе значително разширено и подобрено и бе открит инвестиционен път за реализиране на по-мащабни проекти като създаването на специализирана компания за предпечатна подготовка на българския пазар DSN Sofia.

    Към днешна дата оглавявам и двете компании
    , представители на две от основните дисциплини, в които се развива нашата група – дизайн и предпечат на опаковки, като заедно с моя мениджърски екип се грижим за професионалното развитие на екип от близо 60 професионалисти. Паралелно с това предизвикателство, в последната година имах възможност да живея между две държави – България и Белгия, като участвах в управлението на белгийското представителство на дизайн компанията Design Board International, както и активно допринасях за различни проекти на групово ниво в сферата на човешки ресурси, оптимизация на процеси, качество и цялостно управление.

    Какви качества смятате, че трябва да притежава един Next Generation мениджър, т.е. мениджър, който е част от новото поколение бизнес лидери?
      Спечелих отличие в конкурса Next Generation 2013 с кандидатура под надслова "Упоритостта прави разлика". Често цитирам пред колегите си и Махатма Ганди: "Бъди промяната, която искаш да видиш в света!". Усещането за мисия и цел е от огромно значение за постигането на реални резултати. Да успееш да събереш около себе си обаче хора, които са готови да споделят същото верую и да работят заедно с теб, е истински важният талант. Хубаво е човек да има чувство за индивидуална мисия, но тя има значение само ако успееш да я направиш видима и полезна за повече от един човек, а това не става, работейки сам.

      Какви са уроците, които научихте благодарение на участието ви в конкурса и срещите с други Next Generation мениджъри?
        Благодарение на участието ми в конкурса се затвърди убеждението ми, че в България се дават все повече възможности на млади хора да бъдат на отговорни позиции, като немалка част от тях са жени. Дискусиите за насърчаване на все повече жени да заемат мениджърски позиции на различни нива не спират в общественото пространство. Вярвам, че българската бизнес среда е отворена за млади, активни и способни жени, въпреки че това е процес, който трябва да се развие. Не е ли прекрасен пример, че победилите в конкурса от 2012 г. и 2013 г. са именно дами - Кристина Стоицова и Илина Лилова.

        Каква е вашата лична рецепта за успех?
          Вярвам, че успехът е продукт на три основни принципа. Особено ценно за мен е кредото, което се съдържа в израза "Keep walking", а именно да продължаваш да вървиш, да не спираш, да си последователен в действията си и да се развиваш. Постоянно! Всеки ден! Успоредно с това, е изключително важно да водиш другите напред чрез личен пример и най-вече, това, което правиш, да има значение, да променя и подобрява нещо/някого или трудно преводимия на български език израз – "To make a difference" ("Да направиш разлика"). Тогава наистина нещо зависи от теб и постигаш траен резултат.

          Какъв съвет бихте дали на кандидатите в конкурса, така че да се отличат, както с апликационната си форма, така и по време на интервюто с журито?
            Всеки един от участниците в конкурса притежава квалификации, професионални умения и резултати, но важното в случая е да може да ги представи фокусирано, отчетливо и убедително. Хората ще те забележат и оценят, ако им разкажеш своята история на професионално израстване по начин, който се запомня, впечатлява и най-вече вдъхновява. Достоен за наградата от конкурса би бил този, който успее да предаде своето послание правдиво, но по убедителен начин, тъй като самият конкурс цели да събере и излъчи енергия, да даде пример, модел за подражание.
             
            Националният конкурс за млади мениджъри и предприемачи NEXT Generation, който "Капитал" и "Кариери" организират за седми пореден път, цели да отличи млади професионалисти с бизнес и предприемачески опит и лидерски потенциал. Експертно жури ще оценява тяхното кариерно развитие, иновативност, отговорности, финансови резултати и постижения на сегашния пост. Ще бъдат отличени общо 12 млади професионалисти, които освен титлата "NEXT Generation мениджър" ще получат и ЕMBA стипендии от CITY College – международния факултет на The University of Sheffield на обща стойност 55 100 евро.

            Кандидатите трябва да са на възраст до 35 г. и да работят в България. В конкурса могат да участват професионалисти на мениджърска позиция или такива, които имат собствен бизнес, като от тях се изисква да имат минимум две години управленски опит. 

            Повече информация за конкурса, критериите за участие и оценка, както и онлайн формулярите за кандидатстване и номиниране на млади бизнес лидери, можете да намерите на capital.bg/next/.
             
            За да получавате бюлетините на "Кариери" с новини и тенденции в областта на човешките ресурси, влезте в сайта  или се регистрирайте.

            Станете част от онлайн общността на "Кариери". Включете се в нашите дискусии и анкети и през социалните мрежи: FacebookTwitterLinkedInGoogle+Pinterest.
             

              Share Tweet Share

              Реклама

              Реклама

              © 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
              Общи условия за публикуване на обява ново.
              Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
              Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
              mobile Към мобилната версия на сайта

              Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

              Новини: ДневникЕвропа

              IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

              Развлечение: БакхусLIGHT

              На английски: KQuarterly