С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Останете фокусирани

Няколко съвета как да се адаптирате по-добре в "отворено" офис пространство
Share Tweet Share
Снимка

[Shutterstock] 

Докато пиша това поне двама души в офиса разнищват сексуалния и семейния си живот, трети се кълне на майка си, че е ял, а по радиото гърми винтидж бг поп. За щастие всичко това достига до мен само в паузите между парчетата от слушалките ми.

Отворените офис пространства са супер, защото така изчезва възможността да работиш 14 години с някой без да видиш лицето му. Ако съдим по успеха на Google и Facebook, като едни от най-ревностните почитатели на общите работни места, тази организация наистина ражда добри идеи, резултати и бързи решения на бизнес проблеми.

Но колко е лесно да останете продуктивни в подобна среда?

Ще пропуснем удобния стол, редовното хранене и приемането на течности – ако работодателят ви е ограничил лесния достъп до тях (да, чували сме за офиси, в които не може да държиш течности и храни до компютъра си) спрете да четете и веднага наберете номера на HR-ите, за да ги уведомите, че живеем в 2015 г.

Шум отвсякъде
Най-големият бич на отворените офис пространства е шумът. Било то шумни разговори, досадни ринг тонове, декадентски хеви метъл от слушалките на мрачен дивелъпър или всичко това заедно. Тук слушалките са най-добрият ви приятел. Дали ще се "лекувате" със силна музика, която да удави паразитния шум, или ще си изберете природни звуци или релаксиращ ембиънт си е ваша работа. Молим само, не си припявайте прекалено силно, за да не трябва да пишем отделна точка за това, с линкове към музикални педагози.

Ако и музиката не ви понася (или спасява) имате само едно решение – звукоизолиращи слушалки. Да, ще се чувствате сякаш работите на банциг, вероятно ще ви заболяват ушите, но това пък води до следващата ни идея.

Не пропускайте почивките
Експедиция до кухнята за кафе, до ресторанта за храна или просто до терасата за глътка чист въздух също помага. Цигарите не ги споменаваме, нека си останат в 90-те. Почивките също са сред най-добрите приятели на мозъка ви. Особено ако работите на компютър, е задължително да насочите поглед навън, нагоре, настрани – изобщо някъде далеч от двуичния свят. Ако пък не работите с компютър, позволено е да видите дали някой не ви е писал в социалните мрежи, да туитнете нещо забавно и да наградите селфи кралиците в news feed-a с някой лайк.

Не бъдете телефонисти
Една от основните причини за разсейване е излишната кореспонденция. Отговаряйте на имейлите в началото на работния ден или поне през определен интервал от време. Колкото и да се стараете, те няма да спрат да прииждат, не ги оставяйте да поглъщат цялото ви време.

Същото важи за телефона. Дръжте под около служебния апарат, но не се срамувайте да го mute-нете докато оформяте важен документ или оферта към клиент. Ако ситуацията е спешна, със сигурност ще получите повторно обаждане.

Няма да обсъждаме личния телефон. Не всяко позвъняване от съквартиранта или партньора ви означава, че котката е избягала или съседът е наводнил банята. Същото важи и за iMessage / WhatsApp / Viber тирадите на майка ви за новата й плетка. Всичко може да почака това, за което всъщност ви се плаща.

One task at a time
Основен елемент в "битката" да останете фокусирани в офиса е начинът, по който разпределяте работата си. В повечето случаи ще ви се налага да правите много неща едновременно, но опитайте се да не поемате повече, отколкото може да понесе нервната ви система. Разбивайте работата си на малки задачи, а когато проектите са по-големи и не го позволяват, работете паралелно, за да не се бавите и да не спирате работата на колегите си.

Не преглъщай проблемите
Много е важно, когато сте част от работен колектив наистина да се чувствате в такъв. Редом с готините новини и идеи трябва да комуникирате и проблемите си. Ако нещо в работната среда трайно пречи на продуктивността и даден човек може да го промени – говорете с него, не оставяйте проблемите да ескалират.

Последният съвет не е практически, а по-скоро философски. Със сигурност е гаранция, че ще ви държи фокусирани не само в рамките на работното време, а за месеци и години напред – работете това, което ви е на сърце, всичко останало е въпрос на адаптация.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly