С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Career Digest: Как можете да загубите най-добрите си служители?

Преглед на най-интересните теми от изминалата седмица, публикувани в специализираните международни издания за бизнес, мениджмънт, кариерно развитие и управление на човешките ресурси
Share Tweet Share
Снимка

[flickr] 

В рубриката Career Digest правим преглед на най-интересните теми от изминалата седмица, които са се появили в международните специализирани издания за бизнес, мениджмънт, кариерно развитие и управление на човешките ресурси.

Мениджмънт

Главният изпълнителен директор на LinkedIn Джеф Уайнър описва три качества, които притежават великите лидери. Откакто Уайнър стана CEO на компанията през 2009 г., LinkedIn се превърна в мрежа от 364 милиона регистрирани потребители с офиси в над 30 държави и пазарна капитализация от 26 милиарда долара. Повече за това как той разбира ролята на лидера и какви качества трябва да имат лидерите описват в Business Insider.

Човешки ресурси

Не губете най-добрите си служителите заради тези 7 HR грешки. Всяка компания има своите служители "звезди" - тези, които са преминали през добро и лошо, които идват най-рано на работа, остават до късно и дори работят през почивните си дни. Може би си мислите, че тези служители са отдадени на компанията колкото и вие, но истината е, че ако не се отнасят добре с тях, те ще си тръгнат през парадния вход. Ето кои са най-големите грешки, които често се допускат по отношение на тези служители и които стават честа причини за тяхното напускане. (Inc.com)

Съвети и кариерно развитие

5 умения, които трябва да усвоите преди да кандидатствате за работа в областта на социалните медии. Само преди няколко години професията на мениджъра "социални мрежи" не съществуваше. Днес в почти всяка по-голяма компания има подобна позиция. Независимо дали търсите работа или търсите кандидати за тази длъжност във вашата организация, трябва да имате предвид пет умения, които мениджърът, отговорен за социалните мрежи, трябва да притежава. (Mashable)

5 непредвидени предизвикателства на фриленсърството. Между работата за себе си и това да работиш за някой друг има огромна разлика. Като самостоятелно заети лица вие сами си задавате правилата и си създавате протокол на работа. Същевременно с това да си шеф сам на себе си идва с редица свободи, които могат да бъдат както творчески, така и свързани с ежедневните задачи. Кои са обаче предизвикателствата? (Levo)

Опознайте стила на комуникация на вашия ръководител. Когато общувате с шефа си ефективната комуникация е от съществено значение. Ако опитите ви да го убедите в нещо са прекалено очевидни, те може и да не стигнат доникъде. Въпреки това трябва да бъдете осъзнати и решителни в подхода си. Когато работите с шефа си, опитайте да дешифрирате посланията, които се крият зад неговите думи и поведение. Как може да стане това обясняват от Harvard Business Review.

Стъклен таван

Положението на жените в съвременния пазар на труда. Събуждаш се в 5 или 6 сутринта, взимаш си душ, обличаш се и будиш децата. Обличаш ги, преди да отидеш в кухнята да направиш закуска. Оставяш ги в училище преди да отидеш на работа. В 9 вече си на първата си работна среща за деня. След това през целия ден в ролята на ръководител се грижиш за благосъстоянието на служителите и бизнеса. Вероятно заслужаваш повишение, но редица проучвания сочат, че няма да получиш такова. Тъжната действителност е, че жените на работното място помагат повече, но получават по-малко. Ето с какви други несправедливости трябва да се сблъскват още те. (Career Addict)

Бонус от "Кариери"

Голям да пораснеш. Чували ли сте за мениджъра наставник? Някои от вас може и да имат късмета да работят с такъв шеф. Да, това описание има връзка с реални лица и събития. Това е профилът на мениджъра, който не се вживява в ролята си на генерал, раздаващ заповеди и порицания, а припознава в своите задължения и отговорности това да бъде наставник на хората, с които работи. Мениджърът наставник не е някакъв генно модифициран животински вид, който е приел корпоративната среда за свой естествен хабитат. Просто за разлика от "традиционните" ръководители по нашите ширини той се опитва да ръководи хората, докато им помага самите те да се развиват. Защото успехът на мениджъра се измерва и с успеха на екипа му. Този подход помага за мотивирането и ангажирането на служителите, а оттам и за резултатите на компанията. И защото това е и начинът ръководителят да "отгледа" ефективния - по неговата собствена дефиниция – член на екипа или дори свой собствен наследник. (Капитал–Кариери)
 
За да получавате бюлетините на "Кариери" с новини и тенденции в областта на човешките ресурси, мениджмънта и кариерното развитие, влезте в сайта  или се регистрирайте.

Станете част от онлайн общността на "Кариери". Включете се в нашите дискусии и анкети и през социалните мрежи: FacebookTwitterLinkedInGoogle+Pinterest.
 

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly