С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Career Digest: Готови ли сте да започнете нов бизнес?

Преглед на най-интересните теми от изминалата седмица, публикувани в специализираните международни издания за бизнес, мениджмънт, кариерно развитие и управление на човешките ресурси
Share Tweet Share
Снимка

[Shutterstock] 

В рубриката Career Digest правим преглед на най-интересните теми от изминалата седмица, които са се появили в международните специализирани издания за бизнес, мениджмънт, кариерно развитие и управление на човешките ресурси.

Съвети и кариерно развитие 

Пет съвета за по-продуктивен работен ден. Кое прави някои хора много по-продуктивни по време на работа? Ако трите чаши кафе, които сте изпили сутринта, не постигат този трик, може би е време да опитате нов подход. От Fast Company предлагат пет начина да извлечете повече от работния си ден с по-малко усилия и напрежение.

Нещата, които ти се иска да можеш да кажеш по време на интервю за работа. Интервютата за работа могат да бъдат ужасни. За съжаление, те са нещо, което не може да се избегне (освен ако не работим от вкъщи или нямаме собствен бизнес.) Ако сте завършили наскоро или правите преход към нова кариера, можете да се постараете в подготовката за интервюто. Но работодателите прилагат все по-нестандартни подходи, за да изкопчат възможно най-много информация за вас. И това е напълно разбираемо, понеже искат да са сигурни, че ще наемат правилния човек. Междувременно обаче сте преминали през толкова много интервюта и сте се наслушали на толкова много въпроси (често пъти едни и същи), че накрая ви се иска просто да можете да бъдете искрени и да кажете това, което мислите, а не това,. което се очаква да кажете по време на интервюто. И ето какво е то... (Career Addict)

Четири вида безполезни фрази, които трябва да премахнете, когато пишете мейл. Според скорошно проучване на Pew Research Center шест от 10 служители в САЩ твърдят, че електронната поща им е изключително важна, за да си вършат работата. За сравнение само един от трима (35%) разчита на стационарния телефон за служебни цели, а едва 24% прибягват до мобилния телефон. Въпреки факта, че мейлите са важни за нашата работа и над 100 милиарда се получават и изпращат на ден – не изглежда да сме особено добри в писането им. Ето няколко начина да общуваме по-ефективно, като се отървем от някои безсмислени думи и фрази. (Fast Company)

Инфографика

Как да автоматизираме финансите си и да спестим пари. "Не спестявайте това, което е останало след харченето, харчете това, което е останало след спестяването", казва Уорън Бъфет. Личните финанси са нещо хубаво, но не се управляват лесно, защото алчните ни мозъци се опитват да се борят с нас непрекъснато. Ето защо автоматизирането на финансите е чудесен начин да спестите пари. Рамит Сети, автор на "Ще те науча да бъдеш богат", събира всичко, което трябва да знаем по тази тема, в тази лесна за разбиране графика. (Lifehacker)

Работа и технологии 

15 признака, че сте готови да стартирате собствен бизнес. Мислили ли сте си да започнете нов бизнес? Основаването на компания може да бъде невероятно приключение и дори може да ви даде по-голяма сигурност. Да си бъдеш сам шеф може да звучи като рая на земята, но помнете, че това означва и тонове упорита работа. От Entrepreneur споделят кои са 15-те сигурни признака, че сте готови да започнете собствен бизнес.

Какво се случва в Amazon? Служителите в компанията за електронна търговия Amazon са насърчавани да не зачитат идеите на колегите си, да критикуват тайно работата им пред ръководството и да работят дълго и до късно, съобщават от New York Times. "Това е най-доброто място, на което мразя да работя", заявява в книгата си "The Amazon Way" бившият мениджър в Amazon Джон Розман. Сюзън Харкър, главен мениджър по подбора в организацията, отговаря на критиките с думите: "Работата при нас е предизвикателна, защото се стремим да правим наистина големи, новаторски неща. А това не се нрави на всеки". (New York Times)

Бонус от "Кариери"

Влизат ли агресивните мениджъри в Червената книга. Наскоро станах неволен свидетел на ситуация, в която "ръководител" беше агресивен със свой подчинен пред колегите му и пред външни хора. Това се случи в приемна на организация, където получавах услуга заедно с няколко други клиенти. В помещението влетя видимо афектиран мъж, който на висок глас започна да критикува един от служителите за ненавременно свършена дребна задача. (Капитал-Кариери)
 
За да получавате бюлетините на "Кариери" с новини и тенденции в областта на човешките ресурси, мениджмънта и кариерното развитие, влезте в сайта  или се регистрирайте.

Станете част от онлайн общността на "Кариери". Включете се в нашите дискусии и анкети и през социалните мрежи: FacebookTwitterLinkedInGoogle+Pinterest.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly