С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Трендсетър #44/2015

Селекцията на "Кариери" на най-любопитните читателски коментари от изминалата седмица
Share Tweet Share
Снимка

Уголемяване

[Shutterstock] 

Вашето мнение в важно за нас! Затова в края на всеки месец обявяваме името на читателя, който през изминалите 30 дни е бил най-активен във форума на сайта на "Кариери". През октомври това беше читателят с потребителско име Златничко на лампа, който получава кариерна торбичка с подаръци от "Кариери". Наградата си може да вземе, като се свърже с нас на имейл адрес: karieri@karieri.bg или на тел.: 02/4615 202. Благодарим на всички, които бяха с нас и през миналия месец. 

Сред темите, които ви развълнуваха най-много миналата седмица, бяха работното място на бъдещето, йерархията в организацията и тенденциите, които ще променят управлението на хора и процеси през следващите 5+ години, които обсъдихме по време на годишната конференция на "Капитал" и "Кариери" HR Innovation Forum. Вниманието ви грабнаха и различнията между поколенията, техните силни и слаби страни по отношение на работата, както и видео урокът за HR и мениджмънт - "Два дни, една нощ", който показва докъде може да стигне една жена, загубила поста в компанията си. 


Re: Как да правим професионален подбор на служители
"Изследванията сочат, че най-ефективния подход за оценка на бъдещето представяне е свързан с прилагането на комбинация от бизнес симулации, когнитивни тестове и структурирано поведенческо интервю " 

Изобщо не е гаранция, че дори след всичките му тестове, използвайки научен подход, пак ще се намери подходящия кандидат. Има хора, на които въпреки квалификациите и знанията им, просто им липсват социални умения и не могат да се впишат във фирмата. След време губят и мотивация и резултатите от работата им спадат. Затвоа много фирми на Запад предпочитат да наемат стажанти и практиканти срещу минимално заплащане и да подбират измежду тях бъдещите си служители.
Jessika

Според мен всеки преминаващ в друга организация има нужда от период на адаптация, оттам и необходимостта от изпитателен срок (едногодишен) след който да се извърши постоянното назначение. Разбира се договорът може да се прекрати по всяко време на изпитателния срок. Второ, повечето големи фирми имат работена процедура на въвеждане, която в зависимост от спецификата на организацията може да изисква три -четири месеца стаж на различни позиции свързани с основната дейност започвайки от най-директното звено работещо с клиенти (например в банка да започнат от касови гишета през звената свързани с дейността сутрин а следобед да участват в общи тренингови програми). Практически опит дал господ.
Daskal1

@@@

Re: Ленчето гледа CV-та
Аз по принцип гледам само сивитата (вече веднъж пресяти от ЧР) и само на тези, които смятам да поканя на интервю - и мотивационните.
Jig

@@@

Re: Какво искат X, Y, Z?
Поздрави на Ренета !!! 
Прекрасен психологически разрез на "поколенията" - служители... 
Четивото, непременно трябва да влезе в Учебниците по Подбор на персонал...:) 

ПП: Любопитна съм, какво е мнението и за останалите хора...онези, които нямат никаква идея, какво е това, работа...??? 
Ghost

Поздравления и от мен за статията. Видях до една голяма степен себе си в описанието на моето поколение.
Bee

@@@

Re:
MBA в Америка - прости сметки и съображения
За самите разноски - така както ги описва Христо Шемтов, излиза че можеш изцяло да финансираш обучението си, влагайки малко пари. 
Като ти махнат 32 хил.$ tuition, като ти плащат за работат (по 20 часа седмично) + стипендия + финансиране от бригади и ще излезе, че вместо 80 хил.д. трябва да добавиш 5-10 хиляди от себе си.
coffee.bean

Така е, но това става само в държавните университети, всеки щат си има такива както Оклахома. Не са лоши (в сравнение с УНСС), но в никой случай не са топ. 
За топ 20 университет никъде няма стипендия. Някъде дават заеми, ама на българин - трудно... защото имаше доста, които не ги върнаха преди десетина години, когато даваха на всеки приет. 
С МБА от Оклахома, Дакота, Небраска или друго подобно трудно ще направиш голяма кариера после.
Камен

@@@

Re: Видео уроци за HR и мениджмънт: Два дни, една нощ
Филмът звучи интересно, и статията ми хареса, но моля Ви, недейте с това "дори в държава като Белгия". Дори държава като Белгия е една най-обикновена държава.
Некъф тотален loser, а се мисли за принцеса

Прекрасен анализ интелигентно и прозорливо написан, чудесен стил и език. Браво. И аз гледах този филми и ми хареса интересния ракурс, през който са видяни събитията. Но този анализ ми помогна да ги осмисля и даже преосмисля. 
Също харесах превъплъщението на Марион Котийар изцяло пронизана от тревогата на младата жена.
Ala Bala

@@@

От форума: Проблем със назначаването
Здравейте, работя като учител. Имам 27 години педагогически стаж през месец октомври се преместих на ново работно място.Напуснах работа на 12.10.2015г и съответно започнах работа на същия ден 12.10.15г. На 30.10.2015г. ми връчват трудовия договор и в него е записано: Днес 12.10.15г. е сключен трудов договор и надолу в договора е записано. Работника е постъпил на работа на 14.10.15г. 
Съответно в НАП ще имам прекъсване от 2 работни дни. Възможно ли е да се оправи тази техническа грешка в НАП и по какъв начин. Директора ме убеждава че всичко ще се оправи и няма да имам прекъсване на трудовия стаж.
Rena_

* Оригиналният правопис и пунктуация на коментарите са запазени.
 
Karieri.bg през изминалата седмица

Най-четено:
1. Какво искат X, Y, Z?
2. Вие, HR-ката, машините и йерархията
3. Петъчен виц: Офис комуникация

Най-препоръчвано:
1. Петъчен виц: Офис комуникация
2. Вие, HR-ката, машините и йерархията
3. "Аз успях с Кариери": За полезната информация, дадена навреме

Най-коментирано:
1. Петъчен виц: Офис комуникация
2. Какво искат X, Y, Z?
3. Видео уроци за HR и мениджмънт: Два дни, една нощ
 
За да получавате бюлетините на "Кариери" с новини и тенденции в областта на човешките ресурси, мениджмънта и кариерното развитие, влезте в сайта  или се регистрирайте.

Станете част от онлайн общността на "Кариери". Включете се в нашите дискусии и анкети и през социалните мрежи: FacebookTwitterLinkedInGoogle+Pinterest.

 

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly