С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

"Адеко": Близо 40% от българите търсят работа чрез LinkedIn

Компаниите са по-склонни да наемат хора, които не търсят активно работа, но са отворени за нови предложения
Share Tweet Share
Снимка

[Shutterstock] 

Около 39% от търсещите работа в България използват социалната мрежа за професионални контакти LinkedIn, докато Facebook е най-често употребяваната платформа за социални дейности и изграждане на личен бранд, като с такава цел я ползват 84% от българите. Това показва глобално проучване на "Адеко" за промените, които настъпват в работната среда и новите методи за намиране на работа чрез социалните мрежи.

В изследването са взели участие над 31 хил. търсещи работа и повече от 4 хил. специалисти по подбор на кадри от 26 страни по света, включително и България. Фокусът на анкетата е върху използването на социалните медии за професионални цели и ефективността им за намиране на подходящите кандидати, значимостта на личния бранд в интернет, както и налагането на някои нови тенденции като гъвкавото работно време (smartworking) и работата от дистанция.

По-социални, по-мобилни
Проучването показва, че LinkedIn продължава да е най-популярната платформа за професионални цели както сред работодателите (61%), така и сред търсещите работа (34%). Според данните най-активните потребители, които търсят работа чрез интернет и социалните мрежи, се намират в Централна Европа (44%). Малко над половината от тях ги използват, за да поддържат връзка с колеги, една трета осъществяват контакт с потенциални работодатели, а една четвърт търсят работодатели или хедхънтъри.

Наблюдава се и известна разлика по отношение на мобилността между кандидати и работодатели. Така например близо две трети от търсещите работа често използват мобилни устройства за намиране на обявени свободни позиции. В същото време едва 41% от работодателите прибягват до тези инструменти за откриването на подходящи специалисти. Като цяло компаниите са по-склонни да наемат хора, които не търсят активно работа, но са отворени за нови предложения, сочат още данните.

Намери ме, ако можеш
Видимостта на търсещите работа се увеличава спрямо броя на социалните профили, които имат в интернет. Така например едва 16% биват забелязани от работодателите, когато присъстват само в една социална мрежа. За сметка на това, когато имат профил в над 5 платформи, този показател скача до 46%. Все пак компаниите продължават да използват предимно LinkedIn и Facebook, за да проверят онлайн репутацията на кандидатите, както и да оценят личността им.

Други интересни данни, представени в изследването, са свързани с гъвкавостта по отношение на работното време или работната среда (smartworking). Като цяло кандидатите са по-позитивно настроени към този работен метод, докато специалистите по подбор на кадри все още показват известна предпазливост, отчита проучването на "Адеко".

Световните тенденции в проценти

- 35% от кандидатите казват, че използват социалните мрежи, за да се свързват с потенциални работодатели

- 18% от търсещите работа имат блог

- 73% от процеса на търсене на работа се случва в интернет, докато работодателите извършват онлайн едва 55% от всички дейности, свързани с подбора

- 61% от търсещите работа и 49% от специалистите по подбор предпочитат кариерните сайтове пред страниците в социалните мрежи

- 47% от работодателите комбинират онлайн и офлайн методи за подбор

- 32% от компаниите казват, че питат кандидатите за тяхното присъствие в социалните медии

- 28% от работодателите признават, че са отхвърляли поне един кандидат заради онлайн съдържание, свързано с него

- 54% от работното време кандидатите искат да прекарват извън офиса, докато при работодателите този показател е 35%
 
А вие използвате ли социалните мрежи за търсене на работа и кои?

За да получавате бюлетините на "Кариери" с новини и тенденции в областта на човешките ресурси, мениджмънта и кариерното развитие, влезте в сайта  или се регистрирайте.

Станете част от онлайн общността на "Кариери". Включете се в нашите дискусии и анкети и през социалните мрежи: FacebookTwitterLinkedInGoogle+Pinterest.

Share Tweet Share

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly