С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Career Digest: Как успешните хора се справят по време на празниците?

Преглед на най-интересните теми от изминалата седмица, публикувани в специализираните международни издания за бизнес, мениджмънт, кариерно развитие и управление на човешките ресурси
Share Tweet Share
Снимка

[pexels] 

В рубриката Career Digest правим преглед на най-интересните теми от изминалата седмица, които са се появили в международните специализирани издания за бизнес, мениджмънт, кариерно развитие и управление на човешките ресурси.

Кариерно развитие

Поколението Z на хоризонта. След като поколението Y се застоя на дансинга, а Z беше извън светлините на прожекторите, ролите се разменят. Тийнейджърите имат огромна покупателна способност и, макар да не надхвърлят размера на приходите на предходното поколение, сериозно се различават от него. Z не познават живота без интернет и, докато нещо не се е озовало във Facebook, значи не се е случило. Те са непрекъснато свързани с дигиталния свят, а умните телефони, които не се изплъзват от ръцете им, им позволяват да вършат няколко неща едновременно. Разговарят с родителите си, докато пишат на приятел и паралелно изпращат snapchat съобщение.

Това поколение прегръща различното, уникалното и обича да е първо в новия тренд. Те са експерти в интернет, спокойно дълбаят из него и откриват всичко, което им е нужно – масивна информация, която носи огромен набор от възможности, нови приложения и все повече шансове за визуализация. Затова, поколение Y, пази се! Вижте какво още имат да ви кажат представителите на поколението Z, които след някоя и друга година ще навлязат на пазара на труда … (LinkedIn)

Как успешните хора се справят по време на празниците? Когато зимата дойде и коледните партита започват да пълнят календара, работният процес се движи различно за различните хора в офиса. Това е времето, в което ясно се открояват два типа. Още щом удари първи декември, едните отлитат мислено към камината и спират да натискат газта в работа. Това е групата на служителите или мениджърите с голям списък "цели за постигане", който обаче може да почака, докато празниците отминат.

Вторият тип са онези с пожънат свръхуспех, който не може да се обясни по логичен начин. Хората, които не само постигат целите си всяка година, но и с всяка следваща се опитват да се надминат. Те не губят времето си с коледни забави, а запрятат ръкави. Така на първи януари вече са на линия в офиса , докато другите все още изтрезняват.  А вие от кой тип сте? (Time)

Предприемачество

Какво всеки предприемач трябва да знае, за да успее в бизнеса? Истината е, че няма няколко простички подредени правила, които всеки предприемач трябва да следва, за да успее. Най-ценното идва с опита и осъзнаването, че не сте незаменими на пазара. Независимо колко бързо и сполучливо се катерите по стълбицата на успеха, винаги бъдете нащрек – новото може всеки момент да ви избута. Въпреки това е важно да запазите фокуса си. Ако сте успешни на един пазар, това със сигурност не означава, че ще бъдете такива и на друг. Така че, ако срещнете провала, не бързайте да го надхитрите, като стартирате нова и непозната игра. Има една клиширана фраза, която гласи, че вашата слабост e вашата най-голяма сила. Използвайте я като съчката, която разпалва огъня. (LinkedIn)

Самоусъвършенстване

5 начина да победиш отлагането. Отлагането е нещо, което естествено се поражда у нас. Всеки бяга от задълженията си от време на време, но някои си го позволяват по-често от други. Когато задачата пред тях  изглежда скучна или неприятна, първосигналната им реакция е да я отложат, като се фокусират върху онова, което носи удоволствие. Всички обаче могат да се съгласят, че така истински важната работа ще остане на заден план. Ако искате да преодолеете наклонностите си да зарязвате по трасето онова, което не търпи отлагане, има няколко трикчета, които идват на помощ.

Като за начало научете се да планирате деня си. Разпределете графика в 15-минутни блокове. Това ще ви помогне да видите ясно крайния срок и да не губите време в излишни занимания. Второ, махнете от бюрото си всичко онова, което ви разсейва. Колкото и разчупено и уютно да искате да изглежда офисът ви, толкова повече възможности имате да отлагате. Разбира се, ако сте предприемач, си спестявате побутването от страна на мениджъра или шефа и плувате свободно, без да осъзнавате, че стрелките на часовника се движат. Затова е хубаво да намерите партньори, пред които се налага да отчитате дейността си, за да запазите ритъм. Вижте още от съветите на Entrepreneur.

Как да говорим пред публика? Проучвания показват, че страхът от публично говорене е една от най-разпространените фобии. Но осъзнавате ли колко предимства ви дава, ако преборите притеснението? Помага в граденето на репутация, разширява хоризонтите и мрежата от контакти, дава шанс чрез думи да влияете на другите и да помагате. Според Entrepreneur важно е да се отпуснете, преди да се изправите пред публика - излезте с приятели, слушайте музика или гледайте комедия. По време на презентацията говорете така, че публиката да ви разбира. Не мислете, че трябва да сте над нивото ѝ, за да ви вземат насериозно. Разказвайте лични истории, бъдете истински. Освен това винаги можете да правите паузи и да поемете въздух. Това показва на аудиторията, че сте уверени и не претупвате нещата. Винаги можете да вмъкнете и някоя шега, за да ангажирате хората отсреща и да разведрите обстановката. 

Инфографика

Поемете риска. Може би не звучи като най-привлекателното предложение, но истината е, че когато помахате за сбогом на неудобството, отваряте нови врати. Колкото и неуверени и изплашени да сте, това е само в рамките на един скок. Предизвикайте себе си, за да видите колко опит ще придобиете и колко ще научите. А това може да помогне и на кариерното ви развитие. Например започнете с нещо нестандартно, нещо, от което се страхувате, но позволете на любопитството към него да бъде водеща сила. То може да бъде екстремен спорт, пътешествие или просто излезте и пейте на улицата. Просто поемете риска. Вижте и останалите предложения на Career Addict, които ще ви помогнат да загърбите страховете и да прегърнете вътрешния авантюрист.

Бонус от "Кариери"

Мотивация в контекст. Преди година средно голяма организация си купува малък и бързо разрастващ се бизнес, който добре допълва портфолиото й от услуги. Новата придобивка върви със сплотен и високо мотивиран екип от петима специалисти. Екипът е поставен под ръководството на мениджър от компанията купувач. Минават няколко месеца, резултатите от новопридобития бизнес започват да спадат, а година по-късно трима от екипа са напуснали, а останалите работят доста под предишното си ниво.

Познато ли ви звучи тази история? Очевидната причина за подобна развръзка е загубата на мотивация на екипа да продължи да работи както преди, но важният въпрос е защо това се случва. Всеки специфичен случай, разгледан в детайли, носи своите особености. Но често се пропуска фактът, че високо мотивирани екипи просъществуват по-дълго във високо мотивираща среда. А средата от своя страна е продукт не само на усилията на един мениджър, а на целия мениджмънт екип като цяло. (Капитал-Кариери)   

За да получавате бюлетините на "Кариери" с новини и тенденции в областта на човешките ресурси, влезте в сайта  или се регистрирайте.

Станете част от онлайн общността на "Кариери". Включете се в нашите дискусии и анкети и през социалните мрежи: FacebookTwitterLinkedInGoogle+Pinterest.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly