С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Career Digest: Как да задържите най-добрите си служители?

Преглед на най-интересните теми от изминалата седмица, публикувани в специализираните международни издания за бизнес, мениджмънт, кариерно развитие и управление на човешките ресурси
Share Tweet Share
Снимка

[flickr (CC)] 

В рубриката Career Digest правим преглед на най-интересните теми от изминалата седмица, които са се появили в международните специализирани издания за бизнес, мениджмънт, кариерно развитие и управление на човешките ресурси.

Бизнес и предприемачество

6 признака, че не сте готови да станете предприемачи.
Въпреки красивите снимки в Instagram, не всекиму е писано да бъде предприемач. Да, предприемачеството носи със себе си множество позитиви, но може и да се изроди в същински кошмар, ако не сме подготвени или подходящи за него. А и в тази област, както и в много други, не съществува една единствена форума за успех, приложима за всички частни случаи. Никога не можем да бъдем 100% сигурни за каквото и да било в живота и работата, но все пак според сп. Entrepreneur има 6 признака, по които можем да познаем дали ставаме за предприемачи или не. Някои от тях са наличието на мотивация, способността за работа в динамична и високо стресова среда, както и доколко сме успели да подсигурим достатъчно финансови средства за плавен старт на новото начинание.

Предприемачи, можете ли да контролирате страховете си? Животът на всеки предприемач е пълен с предизвикателства, но зад всяко от тях дебнат хиляди страхове от провал. От една страна, списъкът с нещата, които трябва да свършите, изглежда безкраен. От друга, списъкът с нещата, които сте могли да направите, но в крайна сметка не сте направили, е още по-дълъг. Във всички случаи най-лошият сценарий е да започнете да губите ценно време (и пари) в страхове от типа на "какво би станало, ако", вместо да го инвестирате в решаване на наличния проблем и извличане на поука от него. Ето как е редно да постъпите според сп. Inc 42.

Самообучение и самоусъвършенстване

4 начина да учите по-бързо.
Изследванията показват, че лидерите, които следват един и същи модел на поведение с години, са склонни да стагнират, да се представят под възможностите си или чисто и просто да се провалят. Или както казва ръководителят на програмата за коучинг и лидерство на Google Дейвид Питърсън: "Да останеш в зоната си на комфорт е чудесен начин да се подготвиш за настоящето, но е ужасен начин да се подготвиш за бъдещето".  Затова, за да задържите успеха в джоба си, трябва да развиете умението за непрекъснато учене. От Harvard Business Review дават няколко полезни насоки, които лесно можете да приложите в работата си като например: "Искайте обратна връзка", "Експериментирайте непрекъснато с нови подходи и поведения", "Търсете взаимовръзки между привидно несвързани области" и др.

Новогодишни резолюции, оправдания и упреци.
Началото на всяка нова година традиционно е времето, в което си правим планове какво искаме да постигнем през следващите 12 месеца. С тях идват и хилядите начини и методи, които уж трябва да ни помогнат да спазим обещанията, които сме си дали. За съжаление обаче съвсем малка част от тях са ефикасни и 98% от нас вече са се отказали или, дори по-лошо, са претърпели провал до Свети Валентин. Но защо? Според сайта Management Issues новогодишните резолюции не успяват поради три причини. Първата и основна е, че много често те са "ментални", т.е. представляват мисли, облечени в мимолетен ентусиазъм, който се изпарява още през първите седмици на новата година. Това означава, че нашите обещания не идват "отвътре", т.е. от сърцето и душата, а са продукти на ума. Вижте и останалите.

Мениджмънт и кариерно развитие

9 начина да накарате добрите си служители да напуснат.
Не е за вярване колко често ще чуете мениджъри да се оплакват, че най-добрите им служители са ги напуснали. Наистина има за какво да се оплакват – малко неща са толкова скъпи и разрушителни, колкото изтичането на способни кадри. За  съжаление обаче ръководителите имат навика да намират всевъзможни причини за голямото текучество, пренебрегвайки най-съществената: хората не напускат работата си, а работодателя си. Добрата новината според Huffington Post е, че този риск може лесно да бъде избегнат. Всичко, което мениджърите е необходимо да направят, е да променят перспективата си и да положат малко повече усилия, за да спрат течовете. За тази цел обаче трябва да осъзнаят и дефинират кои са най-зловредните неща в компанията, които карат служителите им да напускат. А те могат да бъдат поне 9 като например претоварване, липса на признание за свършената работа, безразличие и неспазване на поетите ангажименти към подчинените.

5 стратегии за задържане на най-добрите служители. Една от най-горещите тенденции в бизнеса в момента е темата за задържането на служителите. Собственици на компании и мениджъри наблюдават със сбърчени чела как на всеки 4 години служителите им решават да направят кариерен скок в някоя друга компания – т.е. много по-често отколкото са го правили предишните поколения. Не се предавайте, защото в такива случаи винаги има нещо, което можете да направите, за да ограничите изтичането на кадри. Според блога Employee Scheduling Pro най-важното е мениджърите да бъдат проактивни от самото начало в усилията си да задържат служителите си , както и да следват стратегия, основана на няколко основни принципа като например: "Разберете какво мотивира топ служителите ви", "Стимулирайте ги, като им създавате предизвикателства", "Осигурявайте им гъвкавост и автономност" и др. 

За да получавате бюлетините на "Кариери" с новини и тенденции в областта на човешките ресурси, мениджмънта и кариерното развитие, влезте в сайта  или се регистрирайте.

Станете част от онлайн общността на "Кариери". Включете се в нашите дискусии и анкети и през социалните мрежи: FacebookTwitterLinkedInGoogle+Pinterest.

Share Tweet Share

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly