С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Career Digest: Какви уроци можем да научим от провала?

Преглед на най-интересните теми от изминалата седмица, публикувани в специализираните международни издания за бизнес, мениджмънт, кариерно развитие и управление на човешките ресурси
Share Tweet Share
Снимка

[pexels] 

Мотивация и развитие

9 промени, които можете да предприемете веднага, за да мотивирате вашия екип. Вие сте основател на стартъп и имате проблем. Обсебени сте от компанията си – вашата кариера, щастието и дори самоличността ви са тясно обвързани с нея. Будите се посред нощ и не можете да спрете да мислите за бизнеса. Загрижени сте, че екипът ви не се интересува от успеха на начинанието ви, колкото вие самите. Питате се защо не са достатъчно ентусиазирани от възможността, която им предлагате? Да не би да са нервни, че часовникът тиктака неумолимо и един ден може да осъмнете без пари за заплати? Спрете да се тормозите! Според Inc.com трябва да запомните едно - никога няма да превърнете вашите служители във вас самите, но за сметка на това можете да направите много неща, за да преодолеете пропастта, която ви разделя. Като например: споделяйте всичко за бизнеса със служителите си, бъдете честни и открити с тях, опознайте лично екипа си и се опитайте да създадете здрава връзка с всеки негов член, съсредоточете се върху целите и дайте гъвкавост на хората си.  

Какви уроци можем да научим от провала? "Провалът е добро нещо. Проваляйте се често и бързо". Тази мантра циркулира често в стартъп екосистемата с цел да стимулира експериментирането и поемането на рискове. Идеята, която стои зад нея, е, че от провала могат да се научат важни уроци и да се извлече необходимият опит за постигане на успех в бизнеса. "Проваляйте се често" означава, че трябва да опитвате непрекъснато нови пътища, за да не спирате да се учите. "Проваляйте се бързо" пък значи, че експериментирането не трябва да отнема прекалено много време, за да се сведат до минимум загубите и да се прилага по-бързо наученото в бизнеса. И въпреки че в цитираната мантра се съдържа голяма доза истина, тя също така носи и немалко проблеми. Според този блог пост, публикуван в Medium, ключът е никога да не забравяме, че провалът не е задължително условие за успех, а трябва да се приема само като възможно последствие. Защото в действителност приемането на провала като част от успеха е заблуда и трябва да се избягва на всяка цена. Вашата отправна точка трябва да бъде не загубата, а единствено и само възможността за прогрес. 

Мениджмънт и предприемачество

10 златни правила за ефективен мениджмънт. Да бъдеш ефективен мениджър е много повече от това просто да караш служителите да работят по-здраво или по-ефективно. Тази принуда често пъти води след себе си негодувание, дори неприязън или нелоялност от страна на подчинените. От друга страна, прекалената мекушавост може да доведе до създаването на лоши навици, мързел или скука. Факт е, че не съществува един правилен стил на управление и всяка компания намира своето решение. Все пак според Entrepreneur съществуват няколко универсални грешни подхода в управлението, които трябва да бъдат избягвани на всяка цена. Как? Като се придържате към 10-те златни правила на ефективния мениджмънт като например: бъдете последователни, фокусирайте се върху ясна, точна и пълна комуникация, поставете екипната работа като цел, давайте публично признание и поощрение за свършената работа и др.

Как да изградите най-добрия екип? В началото докато компанията все още е малка, е сравнително лесно - имате ясна визия и знаете какво искате да постигнете. Малобройният ви екип е наблизо, докладват ви за всички проблеми, а вие сте в състояние да стимулирате ентусиазма и енергията им всеки ден така, че работата да се върши по-бързо и ефективно. С успеха обаче идва разрастването, а с него и умножаването на предизвикателствата. Когато екипът расте, отговорността се разширява и вие трябва да разчитате все повече на други хора да вършат вашите задължения и да ангажират екипа си всеки ден. Конкуриращи се идеи и различни стилове на работа могат да повишат нивото на сложност в организацията до такава степен, че да възпрепятстват нормалното протичане на работните процеси. От Inc.com разглеждат няколко основни принципа на създаването на силен екип, които включват ясното целеполагане и изграждането на фирмена култура, основана върху решенията, а не върху проблемите.

Кариерно развитие и самоусъвършенстване

Как да повишите бързо продуктивността си? Най-ценният ни ресурс не са парите, а времето. Как обаче ефективно и последователно да се възползваме от работния си ден? Лекът, който подкасърът Сринивас Рао е намерил за себе си, може да прозвучи меко казано драстично на повечето от нас - тотално изключване на телефона за няколко часа всеки ден, блокиране на съобщенията и достъпа до социалните мрежи от 7 сутринта до 10 вечерта, и изтриване на всички социални приложения от телефона. А резултатът от всичко това е, че е станал по-продуктивен от всякога. Или поне така твърди самият той.

Човешки ресурси

Как да създадете и въведете успешен план за приемственост в компанията? Планът за приемственост е ключова област, която обаче често пъти остава пренебрегната. Защо? Защото повечето от нас са свикнали да планират и разпределят финансовата стабилност и доходност. Все още за много организации планирането на приемствеността означава да вземеш решение, че имаш нужда от нов мениджър, да създадеш обява за работа и да интервюираш потенциални кандидати за позицията. Защо вместо това да не изготвите план, който да позволява на най-лоялните ви и талантливи служители да се развиват, изкачвайки се във фирмената йерархия? От bizepic.com дават няколко съвета как можете да направите това и във вашата компания, независимо от размера й.

Бонус от "Кариери"

Фитнес за бизнеса. Разцветът на иновациите в Англия започва, когато нацията преминава от алкохол на чай и кафе. Коментарът е на писателя Стивън Джонсън и на пръв поглед може да звучи като типичен английски хумор, но всъщност е бруталната истина. Предисторията е, че преди Просвещението това, което масово се пие в Англия от обикновените хора и елита, е бира на закуска, малко вино на обяд и джин, бира и вино отново в края на деня. Водата и бездруго не била чиста. След това обаче модата на кафенетата се разраства и нацията минава масово на чай и кафе. Така "изтрезняването" стимулира свежите идеи и започва бумът на иновациите. А сега си представете, че управлявате компания, която прави нещата по един и същ начин, при това от доста дълго време. Безспорно в даден момент и вашият бизнес ще изпадне в състояние, подобно на алкохолното замайване. Ще станете доста по-тромави и неадаптивни. И дори и да не усещате, че вече се движите на зиг-заг, без да правите сериозен напредък, рискът да зациклите е доста голям. В такива случаи може би и вие също, както и англичаните, имате нужда от глътка освежаващо кафе, но под формата на lean мениджмънт.


Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly