С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Формулата на успешния бизнес

Първият ускорен курс за мениджъри и предприемачи Business Essentials стартира през февруари, но вече започнаха записванията и за второто му издание
Share Tweet Share
Снимка

Успешната бизнес стратегия е планиране на действията въз основа на анализ на данни, коментира Женя Лазарова, преподавател в модул "Маркетинг и бизнес стратегия" на ускорения курс за мениджъри и предприемачи Business Essentials.

 Фотограф: Цветелина Белутова

Анализирайте конкуренцията и потребностите на клиентите, за да разработите успешна бизнес стратегия. Намерете правилния подход, за да ангажирате служителите си, които да ви помогнат да я изпълните. Подобрете присъствието си в дигиталното пространство и ангажирайте клиентите си с това, което правите. През цялото време обаче не забравяйте, че зад всичко това стоят цифри - направете оптимален бюджет и контролирайте финансовите резултати, за да продължавате да ставате все по-добри.

Звучи лесно и просто, нали? Но ако беше така, всички бизнеси щяха да бъдат еднакво успешни. Разлика има и тя е в уменията и подхода на мениджърите.

Няма как да знаете и да можете всичко, но пък можете да се научите. Точно с тази идея "Капитал" и компанията за професионално обучение MDV Professional Education създадоха ускорения курс за мениджъри и предприемачи Business Essentials, който беше представен в рамките на отворен демо ден.

Обученията преминават през всеки един етап от създаването и управлението на бизнеса, за да дадат нужните практически знания и умения за успех, обясниха организаторите. Те са интензивни, за да могат лесно да бъдат вмъкнати в натоварения график на хората на ръководна позиция и в същото време дават най-ценното и нужно познание в три основни области – финанси, маркетинг и право – често различни от тясната специализация на хората с ръководни функции. А програмата е подготвена така, че наученото да може да бъде приложено още на следващия ден в реалната работна среда и да даде резултати, измерими в спестени средства, по-добри стратегически решения, по-високи приходи и печалба, по-добра разпознаваемост на бранда и т.н.

Първата група от мениджъри и предприемачи, които ще се включат в новаторския формат на обученията, вече е сформирана. Поради силния интерес вече е планирано и второ издание. То ще се проведе през юни, като записванията за него вече започнаха. За да запознаят потенциалните кандидати с това, което могат да очакват, част от лекторите споделиха акценти от програмата, която са подготвили.

Мислете стратегически
"От къде да започна?" - това е един от въпросите, които често ми задават, сподели маркетинг специалистът Женя Лазарова. А отговорът й е – започнете с анализ на конкуренцията и клиентите. Успешната бизнес стратегия е планиране на действията въз основа на анализ на данни, а не просто на интуиция, препоръка на приятел, пък бил той и приятел на шефа, казва тя. И обещава, че в рамките на модул "Стратегии и маркетинг" в курса Business Essentials ще запознае аудиторията с практични инструменти за стратегически анализ, както и с такива за подобряване на дигиталното присъствие на организацията.

Женя Лазарова е изпълнителен директор на консултантската компания "Провентис консултинг", която специализира в бизнес стратегии за растеж, дигитална трансформация и стратегии за монетизация на дигитално съдържание и е основател на Neuroeconomics Labs – първата лаборатория в България, която прилага принципите на поведенческата и невроикономиката за целите на бизнеса.

На самия демо ден тя представи и основата за разработването на бизнес стратегията на една организация. За да е максимално успешна една компания, тя не трябва да разпилява усилията си и да се опитва да бъде добра във всичко. Вместо това трябва да избере едно от трите направления, в които да се профилира и да се отличи от конкуренцията – да бъде близко до клиентите и да заложи на дългосрочните си връзки с тях, включително и емоционални; да бъде продуктов лидер като непрекъснато предлага нови продукти и услуги, с които да ангажира клиентите; да заложи на оперативното превъзходство, свързано с това да предлага достатъчно качествен продукт или услуга, но на максимално ниска цена. Съветът й е да прецените къде се намирате в момента и към какво се стремите и да си начертаете план за действие. И нека той да не бъде сценарият, който очаквате да се изпълни дословно, а по-скоро да е основата и началото, от което да тръгнете.

Ангажирайте клиентите и служителите си
Конкуренцията между бизнес организациите на всеки един пазар е сериозна. Затова и проучванията показват, че на всеки 5 години една компания губи близо половината от клиентите си, коментира международният маркетинг специалист Пол Диксън, който също ще преподава в модул "Стратегия и маркетинг" на ускорения курс Business Essentials. Това обаче не означава, че компаниите нямат полезен ход. И тук Диксън акцентира на важността на задържането на настоящите клиенти. Нещо, което днес се постига не просто с достатъчно качествен продукт и услуга, а най вече с осигуряването на потребителско преживяване, коментира той.

Привличането на нови клиенти може да струва пет пъти повече от удовлетворяването на настоящите, посочи Диксън. На фона на тази статистика идва и следващата, която показва, че увеличаването на броя ангажирани и задържани клиенти само с 2% има същия ефект като намаляване на разходите на организацията с 10%. Затова и един от основните фокуси в лекциите на Диксън ще бъде върху това как да направите така, че да задържите клиентите си и как да ги превърнете от купувачи в хора, които подкрепят и дори защитават организацията ви, говорят добре за вас и продуктите ви и ги препоръчват на своите приятели и познати.

Диксън обърна внимание и на друг важен фактор за успеха на една организация – служителите й. В съвременния свят очакванията на служителите от работодателя им са доста високи и новото "нормално" е на всеки 4 години половината от екипа да бъде сменен. Което поставя изпълнението на заложените цели на сериозен риск. Затова наред с удовлетворяването на клиентите е важно да се помисли и за удовлетворяването на потребностите на хората, които движат бизнеса на организацията. Защото ако те са ангажирани с компанията, в която работят, ще направят всичко по силите си, дори и повече от това, което се изисква и очаква от тях, за да направят и клиентите щастливи. А в крайна сметка нали точно това ще доведе и до по-добрите финансови резултати на компанията?



Не забравяйте числата
Но ако предизвикателството за вас не е частта със стратегията и маркетинга, а финансите – два от модулите на ускорения курс са посветени именно на тях. В модул "Финансов мениджмънт" ще се запознаете с практически техники за бюджетиране и контрол на резултатите, обясни преподавателят от MDV Professional Education Георги Кирилов, който ще е основен лектор в него, заедно с Якуб Гутнер. Финансовите отчети не са документи, които трябва да познават само счетоводителите и финансовите директори. Те са част от арсенала и на всеки един мениджър. Затова в техните лекции е отелено място за практическа работа с такива документи и разбиране на структурата и съдържанието им - неща, които ще бъдат от полза на всеки един мениджър, ако той иска да планира и контролира паричните потоци на бизнеса по-ефективно, както и да оцени и контролира рисковете, пред него.

"Можеше ли финансовият анализ на отчетите на Volkswagen да предскаже проблемите, пред които беше изправена компанията наскоро?", пита риторично Кирилов. И коментира, че стратегията на компанията да постигне висок пазарен дял с много нисък маржин е била основа за компромисите, които тя е направила с характериситките на продаваните автомобили в САЩ, довели до международния скандал и сериозните щети върху имиджа й. Затова и ако можете да четете финансовите документи, ще научите много неща не само за своя бизнес, а и за този на конкурентите си. Тези знания ще бъдат доразвити и по време на втория модул - "Техники за финансов анализ", в който участниците ще могат да научат повече за логиката на счетоводния баланс и за скритите послания на финансовите отчети. Преподаватели в него са Линкълн Майлс от BPP Professional Education и дипломираният експерт-счетоводител Таня Коточева.

Няма как да станете успешен ръководител за няколко дни. Но ако вече имате основата и ви липсват знания и умения в направления, различни от професионалната ви специализация до момента, Business Essentials е комбинацията от обучения, които ще "запълният дупките" бързо и ефективно, беше едно от посланията в рамките на отворения ден. Защото целта на програмата е да ви помогне да се справяте по-уверено с отговорностите на сегашната си позиция или да стигнете по-бързо до тази, към която се стремите. А инвестицията в себе си винаги има добра възвращаемост. Въпрос на стратегическо мислене.

Повече за програмата Business Essentials / Семестър 1, както и за записвания, посетете capital.bg/BEssentials.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly