С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Career Digest: Кои са най-честите грешки при нетуъркинг?

Преглед на най-интересните теми от изминалата седмица, публикувани в специализираните международни издания за бизнес, мениджмънт, кариерно развитие и управление на човешките ресурси
Share Tweet Share
Снимка

[pexels] 

В рубриката Career Digest правим преглед на най-интересните теми от изминалата седмица, които са се появили в международните специализирани издания за бизнес, мениджмънт, кариерно развитие и управление на човешките ресурси.

Предприемачество


Какво да не правите, ако сте начинаещ предприемач?
Да създадеш компания от нулата не е лесна задача. Именно поради тази причина пътят на един предприемач минава през много грешки, още повече ако той е начинаещ в тази област. Статистиката е доказателство за това, като 9 от всеки 10 стартъпа се провалят. За да не се случи това и на вас, сп. Inc42 ви представя грешките, които да избегнете в началния етап от бизнеса си. Обръщайте внимание на ключовите неща като добрия бизнес план, самодисциплината, подходящите хора, които да наемете, планирания бюджет и оползотвореното свободно време. Не се разсейвайте от конкуренцията, славата и блясъка, а се фокусирайте върху продукта си и работете по него.

Самоусъвършенстване

17 често срещани грешки, които да избягвате при нетуъркинг. Не бива да подценявате нетуъркинга като начин за кариерно и бизнес развитие. Създаването на връзки не се състои само в това да посетите фирмен коктейл, да подадете визитката си на някого или да се свържете с някого в LinkedIn. За да бъдете ефективни в това, е нужно да отделите достатъчно време и усилия, да се подготвите предварително, да излезете от зоната си на комфорт. Според Bussines Insider сред най-допусканите грешки при нетуърнкинг са да се облечете неподходящо, да пренабрегнете някого само защото не изглежда важен, да мислите само за себе си, да навлизате в дискусии. Най-важното нещо, което не трябва никога да забравяте, е да благодарите на човека срещу вас за отделеното време и внимание. 

Уроци по лидерство от най-влиятелните хора под 30 години в света.
Съвсем наскоро Forbes представи своя списък с най-успелите личности до 30 години. Класацията, в която има и четирима българи, включва общо 300 имена на вдъхновяващи млади хора, разпределени в 10 категории – изкуства, развлечение, промишленост, медии, политика, социални предприемачи, търговия на дребно и онлайн търговия, наука и здравеопазване, финанси и технологии. Изданието събира някои от тях на публична конференция, за да споделят своята тайна на успеха и да мотивират повече хора да бъдат лидери чрез своите насоки.

Тави Гевинсън, редактор на списание Rookie, споделя следното относно създаването на връзки: "Самотата е велик обединител. Аз пиша за своя собствен опит и е удивително, когато някой разпознае себе си в него." Според основателят и CEO на Box Арън Леви стартъпът е това, което е в главата ти, а не е датата на учредяване и затова трябва да останете верни на своите начални идеи. За нуждата от продължително израстване Остин МакКорд, основател и CEO на Datto, казва: "Работата е трудна и с времето не става по-лесна. Ако не продължаваш да учиш и да се усъвършенстваш, ще потънеш." "В началото нямах начертана карта. Направих го само защото беше значимо за мен и исках да променя козметичната индустрия", разказва за своето кариерно начало Мишел Фан, Youtube знаменитост и основател на Ipsy.

Качествата, които са ви нужни, за да успеете в работата и у дома. Има професионални умения, има и лични умения. За да успеете, трябва да развивате и двата вида. Професионалната социална мрежа LinkedIn се обръща към някои от най-успелите бизнес лидери, за да разкрият уменията, които са важни за тях през 2016 г. Освен овладяването на трудни умения като публичното говорене или кодирането, те споделят, че работят и по такива като самоосъзнаване, позитивност, емпатия, скромност и дори намиране на баланс между работата и личния живот. 

Ричард Брансън, основател на Virgin Group, смята, че принципите в тениса могат да важат и в бизнеса и споделя: "Ключов урок, който може да се приложи далеч отвъд тениса е да се третира всяка точка поотделно. Забравете последната грешка и преминете към следващото предизвикателство." За Мари Барра, CEO на General Motors, предлагането на съвет е едно от най-ценните лидерски умения. Иън Бремър, президент на Eurasi Group, съветва: "Учете култури, а не езици. Изучавайте други гледни точки. Колкото по-добре познавате различни региони по света, толкова по-добри ще сте в това, което правите."

Мениджмънт

Как да уволните някого, без да го съсипете? Уволнението може да бъде едно от най-болезнените и унизителни преживявания за човек. Начинът, по който мениджърът подхожда към ситуацията, има огромно влияние върху това как ще се приемат лошите новини. От това зависи дали служителят ще успее да продължи напред и как той ще гледа на този съдбоносен момент в живота си за в бъдеще. Според Harvard Bussines Review има два варианта, по които може да протече ситуацията. Единият, в който мениджърът се отнася пренабрежително към уволнението, а служителят си тръгва разочарован и огорчен. При втория вариант, вниманието от страна на мениджъра води до по-положителен резултат, а служителят си тръгва мотивиран да търси реализация на ново място. Ако мениджърът държи на името на компанията и на отношението на служителите към нея, то той би трябвало да се подготви добре преди уволнението и да си даде сметка за нещата, които трябва и които не трябва да прави. 

Бонус от "Кариери"

Марката ми е по-добра от марката ти. "Компанията предлага добър микс от заплащане и допълнителни придобивки", "Работата е интересна, но мениджмънтът е неадекватен", "Колегите са добре подготвени, но балансът работа/личен живот е незадоволителен"… Подобни коментари могат да се открият в изобилие за почти всички български компании в международния кариерен сайт Glassdoor, където бивши и настоящи служители споделят мнения и опит за своите работодатели, обсъждат помежду си заплати и придобивки и оценяват отношението и представянето на мениджмънта. В превод от английски Glassdoor означава "стъклена врата" – сполучлив образ на промяната, която организациите претърпяват с навлизането на новите технологии и социалните мрежи.

Разговорите, които в миналото се водеха, шушукайки си пред машината за кафе или в обедната почивка, вече се случват навсякъде в интернет – по форуми, Facebook страници и професионални LinkedIn групи. И потенциално всеки има достъп до тях, в това число и бъдещите ви служители. Замисляли ли сте се тогава какво говори за вас като компания външният свят и най-вече какво вижда през вашата стъклена врата? Е, ако не сте, може би е крайно време да го направите... Повече за това какво представлява employer branding-ът и как да работите върху него можете да прочетете в седмичната тема на "Кариери".

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly