С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Career Digest: Как да се справяте с трудни проекти?

Преглед на любопитни теми за кариерно развитие, публикувани през изминалата седмица в специализираните международни издания за бизнес, мениджмънт, кариерно развитие и управление на човешките ресурси
Share Tweet Share
Снимка

[Shutterstock] 

В рубриката Career Digest правим преглед на най-интересните теми от изминалата седмица, които са се появили в международните специализирани издания за бизнес, мениджмънт, кариерно развитие и управление на човешките ресурси.

Старт на кариерата

Разликите между стаж, проект и програма за дипломирани. Има много опции да натрупате професионален опит още по време на вашето обучение в университета. Трябва да се оглеждате за възможностите, които ви се предлагат. Университетската диплома е само първата крачка към успешната кариера, а някои от необходимите знания няма как да се усвоят в учебните зали. Затова много студенти решават да натрупат някои практически умения в реална работна обстановка много преди първия им професионален договор. Graduateland дава повече яснота за възможностите за студентски труд и техните специфики.

Самоусъвършенстване и кариерно развитие

Създайте си "процес на успеха". Ако искате работата ви да бъде свършена както трябва, по-добре си създайте система от навици, вместо да разчитате само на мотивацията. Следващият път, когато имате успех с някакъв проект, било то презентация, научен труд или проучване, помислете върху нещата, които са проработили за вас в случая. Според Lifehacker, когато човек постига нещо, рядко се замисля върху това как го е направил. А е важно да знаете т.нар. "процес на успеха". Трябва да се фокусирате върху мисловния процес, стратегията, планирането и всички други "малки" неща, които са ви довели до добрия резултат. След това използвайте детайлите в този процес, за да ги приложите в различни области на живота си. Помага да си записвате всичко и дори да си водите дневник на работния процес.

Съветите за оцеляване на една работеща майка. Даун Изард разказва пред Huffington Post за своя опит като работеща майка. Тя споделя терзанията на много жени, които се връщат на работа след майчинство и обяснява как се е справила със задачата да е успешен родител и да има успешна кариера. Осъзнава, че нищо не се е променило нито в нея, нито в самата работа, освен фактът, че вече има допълнителни отговорности вкъщи. В началото се връща на непълен работен ден, но впоследствие продължава на пълен, без това да пречи на грижата за децата й. Нейният съвет е да се опитате да намерите баланса. Спрете да се чувствате виновни, че не сте достатъчно на едното място или на другото, защото никога няма да е перфектно. Старайте се да използвате пълноценно времето си и на двете места, но имайте предвид, че ще трябва да потърсите детегледачка.

Пътят към успеха

6 ключови фактора, които могат да подпомогнат вашия успех или да го сринат. Джей Базиноти разкрива пред Inc., че в света на бизнеса няма по-важно от това кого познаваш. Още в началото на кариера си, трябва да започнете да събирате контакти и приятели и да се оглеждате за правилните хора, които могат да ви бъдат ментори. Поведението ви определя колко ще се издигнете, защото то продава продукта. Винаги трябва да сте позитивни на работа и да посрещате предизвикателствата с широка усмивка на лицето. Вашите знания също са ключови. Ако се превърнете в експерт в областта си, другите ще знаят, че имат нужда от вас. Късметът и времето са на ваша страна, когато сте подготвени за възможностите, на които можете да попаднете. В такъв случай вие определяте сами късмета си, защото нищо не се случва случайно.

Как да изградите вълнуваща компания? Изпълнителните директори започнаха да разбират, че за да изградиш голям бизнес, е важно да имаш по-високи цели, които да натхвърлят традиционните. Най-добрите и най-ярки таланти биват привлечени от организации, които предлагат по-всеобхватни цели. Но самото определяне на целта не е достатъчно. Това е само първата стъпка, с която да навлезете в играта. Това, което различава обикновените компании от тези, в които хората обичат да работят, е страстта. Служителите искат да бъдат развълнувани от това, което правят и да са заобиколени от хора, които се чувстват по същия начин. Според Harvard Bussines Review предизвикателството за лидерите е, че няма официална теория за това как да се изгради, изследва и измери нивото на въодушевление в служителите. Затова всичко зависи от личната преценка. 

Мениджмънт

7-те основни разлики между шефа и лидера. Във Facebook страницата си AdMe.ru споделят забавно клипче за разликите между шефа и лидера. Освен с хумора и анимацията, видеото привлича внимание и с фактите за света на бизнеса, които поднася по достъпен и разбираем начин. Оказва се, че разликата е може би не толкова в действията, колкото в начина на мислене. Съгласни ли сте и вие с това, което разкрива клипчето, и към кой от двата вида бихте определили вашия началник? Ако пък вие самият сте в позицията на ръководител - в коя от двете роли се припознавате? Или коя е доминиращата във вашия случай?

 

Бонус от "Кариери" 

Екип мечта. Няма как да не сте виждали и да не сте се смели на снимката "двама души копаят, шестима гледат". В нея не само е концентриран българският маниер повече хора да дават акъл, а по-малко да работят, но е емблематичен пример за стандартното мислене за екипната работа - едни са началниците, други са контрольорите, а трети държат лопата. И в крайна сметка често се получава така, че докато мениджърите дават указания с ясен и авторитетен тон, дупката се оказа изкопана не там, където те са очаквали. Практиката показва, че самостоятелните и добре координирани екипи ще се представят по-добре от група хора, които зависят от мениджърите при разрешаване на проблеми и вземане на решения. В сърцевината на този различен модел за екипна работа лежи способността не само да действаме, но и да се учим колективно. В него повече от желани са изследователският дух, любопитството и решаването на проблеми. А несъгласието е само повод за генериране на нови идеи. И ако все още ви е трудно да си представите истинския екип мечта, от страниците на "Кариери" в новия брой на в. "Капитал" ще можете да научите кои са осемте характеристики, на които той отговаря, и конкретните стъпки, които ще отведат и вас дотам.

Share Tweet Share

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly