С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Приятели в офиса

Приятелските взаимоотношения на работното място имат много предимства, но и крият немалко рискове
Share Tweet Share
Снимка

[pexels] 

Повечето хора държат на разбирателството с колегите, а и никак не е рядкост служебните взаимоотношения в един момент да прерастват в приятелски.

Оказва се обаче, че приятелството на работното място не само е трудно постижимо, но и в някои случаи дори може да е вредно. Според скорошно проучване на Rotterdam School of Management то може да доведе до намаляване на иновативността в екипа и недостиг на творческо разнообразие. От друга страна, в сплотена работна среда хората се чувстват по-спокойни и отворени да обменят идеи и знания едни с други. Затова е хубаво мениджърите да знаят как да подхождат към привързването между колеги, за да предотвратяват навреме възможните рискове.

Още по темата: Добре дошъл в екипа


Колективен ум
Колкото повече се сближаваме с хората, с които работим, толкова по-склонни сме да се съгласяваме с техните предложения и да мислим по подобен начин. В резултат се развива т.нар. групово мислене, при което е трудно да се разграничават индивидуалните от колективните идеи. Това е и една от най-честите причини иновациите да не успяват да пробият статуквото и да не се постига реална промяна в работния процес.

По-широки хоризонти
Положителната страна на приятелските отношения с колегите е, че не само могат да ви помогнат да разширите познанията си в сферата, в която работите, но и да ви мотивират да сте по-ангажирани с целите на организацията. Когато около вас има хора, на които вярвате, които са готови да отделят от времето си, за да ви помогнат, и които ви прощават, когато правите грешки, нормално е да се чувствате по-сигурни в решенията си и да сте по-отворени да поемате рискове.

Още по темата: Как да ограничим текучеството на персонал

Затова Том Мом, един от авторите на изследването на Rotterdam School of Management, съветва компаниите да правят редовни ротации в екипите, за да избягват конформизма и да дават шанс на служителите да се развиват и да обогатяват опита си.

А вие смятате ли, че приятелството в офиса улеснява и прави по-приятен работния процес или напротив – крие доста повече рискове както за служителите, така и за работодателите? Споделете мнението си във форума на Karieri.bg.


Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly