С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Пол Диксън: Всеки мениджър има нужда от широка мрежа с контакти

Преподавателят в ускорения курс за мениджъри и предприемачи Business Essentials представя най-важните неща, свързани с бизнес стратегията и маркетинга, които трябва да знаят хората на ръководни постове
Share Tweet Share
Снимка

[Личен архив] 

През юни започват два нови курса за мениджъри и предприемачи от поредицата Business Essentials на "Капитал" и MDV Professional Education. Ускорените бизнес обучения са в областта на финансите, правото, маркетинга и бизнес стратегията и са в две нива с различна степен на сложност.

Ще можете да научите повече подробности за Business Essentials - ниво 1 и Business Essentials - ниво 2, както и вариантите програмата да бъде адаптирана към вашите конкретни нужди на Business Essentials Business Breakfast. Събитието ще се проведе на 12 май от 9.30 ч. в офиса на MDV Professional Education на ул. "Шейново" 7, като предварителната регистрация е задължителна. Всички присъствали ще получат 20% отстъпка от таксата на избраното от тях обучение.

Междувременно с поредица от интервюта ще ви запознаем и с лекторите в програмата - преподаватели от международната компания за професионално обучение BPP Professional Education, както и специалисти във всяко едно от направленията на модулите. Тази седмица ви срещаме с Пол Диксън, който ще бъде преподавател в модул "Стратегия и маркетинг" на двете нива в курсовете Business Essentials (повече за неговата професионална биография можете да прочетете в края на блиц интервюто).

- Г-н Диксън, кои ще са основните акценти в модул "Стратегия и маркетинг" на ускорения курс Business Essentials, който ще водите през юни?
- В Ниво 1 ще се фокусираме върху изграждането на стабилни основи от познания - в рамките на два дни ще разгледаме набор от инструменти за стратегическо управление и маркетинг. В Ниво 2 "преминаваме на следващата скорост" и ще коментираме критично важни аспекти за бизнес успеха – развитие на позитивна и подкрепяща култура, управление на стратегическата промяна и изграждане на цялостен процес за доставяне на клиентско преживяване, което да ни открои от конкуренцията. И в двете нива наблягаме на работата в групи и на дискусиите, така че ще има възможност за обмен на идеи и мнения.

- Вие ще преподавате "Стратегия и маркетинг" в Ниво 1 и Ниво 2 на Business Essentials, каква е разликата в двете програми?
- Разликата е, че в Ниво 1 предлагаме по-широк поглед - ще се фокусираме най-вече върху развитие на цялостни стратегии за растеж и създаване на конкурентно предимство. В Ниво 2 ще сведем вече наученото до няколко ключови области, които са критично важни за постигането на устойчив успех. Като ориентир за участниците бих посочил следното – ако вече имате познания по темите, покрити в Ниво 1, тогава се регистрирайте за Ниво 2. В противен случай – започнете с основите, които са универсално приложими. Ако пък имате възможност да посветите време на обучението – комбинирайте двете нива. Запишете се сега в Ниво 1, а през есента в следващото издание на Ниво 2 и кой знае - това може да промени живота ви.

- Кои според вас са най-големите предизвикателства за хората на ръководни постове?
- Предизвикателствата са постоянната промяна и значителният времеви натиск – както в работата, така и в личния живот, наред с идващите от всички страни изисквания. Независимо от специфичната им роля или професия, действията на мениджърите все по-често са продиктувани от бизнеса, пазарното и потребителско търсене.

- А кои са онези най-важни неща, които трябва да знае и умее един мениджър или предприемач в сферата на бизнес стратегията и маркетинга, за да се справя успешно на ръководна роля?
- Сред тях са лидерските умения и маркетинговите умения като цяло. От особена важност са пазарната ориентация е и способността да се мисли в стратегическа перспектива - т.е. мениджърите трябва да са способни да постигат крайни резултати днес, но в същото време да създават чрез тях устойчиво бъдеще. Необходимо е да демонстрират стабилно разбиране на взаимозависимостта в бизнеса, да познават пресечните точки във функционалните звена и да умеят да говорят на същия език, на който общува и борда на директорите - в това се крие и ключът към персоналния успех.

- Кои са вашите специализирани източници на информация?
- Лично за мен членството в професионални организации оказа безценно влияние за развитието ми през годините, защото то ми е дало едновременно достъп до важни контакти за нетуъркинг, както и достъп до знания. Аз членувам в Chartered Institute of Marketing (CIM), както и в Institute of Leadership and Management, преподавам в специализирани курсове, свързани със стратегия и маркетинг за изпитите на АССА (Association of the Chartered Certified Accountants) и CIMA (Chartered Institute of Management Accountants) и винаги следя най-новата информация, която тези институти публикуват и споделят. В рамките на изброените асоциации съм създал редица ценни познанства и приятелства. Всеки мениджър има нужда от широка мрежа с контакти – не само като онлайн общност, но и за лични срещи и бих казал, че за мен това със сигурност е най-ценният източник на експертиза. Разбира се, за да ви приемат в този тип организации, трябва да инвестирате време и усилия, но в крайна сметка инвестицията е възвръщаема и в дългосрочен план разходите са ниски в замяна на незабавен достъп до огромен набор от ресурси.

- Бихте ли препоръчал книги в областта на бизнес стратегията и маркетинга, подходящи за хора на ръководни постове?
- Мениджърите трябва да четат много и дори и извън специфичната област, в която са специалисти. Тази дейност е критична за развитието им. Освен ако не учите в академична среда, не е задължително учебниците да са четивото, от което имате нужда. Много книги, които са писани от консултанти, са по-полезни. Някои от моите лични фаворити, които бих препоръчал, особено за участниците в Ниво 2, са:

- по темата за промяната в културата - Walking the Talk – Building a Culture for Success, Carolyn Taylor, 2015
- за лидерството - Leadership – Plain and Simple, Steve Radcliffe, 2012
- за клиентското преживяване - Customer Experience: What, How and Why Now, Don Peppers, 2016
Пол Диксън е дипломиран специалист по маркетинг в Chartered Institute of Marketing (CIM). Той работи като консултант и преподавател по теми, свързани с маркетинг и развитие и реализация на бизнес стратегии. Има значителен опит в широк диапазон от индустрии и държави, включително Полша, Русия, Румъния, Холандия и Великобритания. Преподава и специализирани предмети като бизнес анализ и управление на изпълнението, свързани с квалификацията на Association of Chartered Certified Accountants (ACCA).


Share Tweet Share

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly