С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Анелия Димитрова: Конкурсът Next Generation е добър повод за лична равносметка

Управляващият директор на "Катро България", която е и един от 12-те финалисти в миналогодишното издание на формата, разказва за своето участие и дава напътствия към новите кандидати
Share Tweet Share
Снимка

Бъдете себе си и помислете кои са факторите, които ви мотивират да се включите в конкурса Next Generation, за да успеете да се представите възможно най-добре, е един от съветите, които дава Анелия Димитрова на следващото поколение кандидати.

 Фотограф: Цветелина Белутова

Добър повод за лична равносметка, положителни емоции, нови знания и контакти, приятелства и професионални партньорства. Това са асоциациите на Анелия Димитрова с конкурса за млади бизнес лидери Next Generation на "Капитал" и "Кариери". Миналата година управляващият директор на "Катро България" беше сред 12-те финалисти във формата и получи частична стипендия за EMBA обучение в City College - международния факултет на The University of Sheffield, партньор на конкурса и в новото му издание.

Потърсихме Анелия с молба да разкаже за своето участие в конкурса и да даде съвети към новите кандидати. Ето какво ни разказа тя. А вие не забравяйте, че 25-ти май - крайният срок за кандидатстване и номиниране - наближава.

- Какви са новините при вас в професионален план за последната една година?
- През изминалата година "Катро" навърши пет години от основаването си в България, което според теориите за жизнения цикъл на организациите ни дава основание да считаме, че сме преминали във фазата на "узряването" като компания, в смисъла на по-целенасочени и структурирани действия в избраните от нас направления. С радост виждам обаче, че всички ние все още носим ентусиазма на start-up-организацията, и се стремим да привличаме млади хора с именно такъв дух. Екипът ни се разширява постепенно според нарастващите нужди, както и партньорствата с утвърдени експерти в дадени области. Богатият опит на нашите консултанти в разнообразни индустрии ни позволява да предоставим на клиентите си оптималния микс от най-новите проучвания и открития в сферата на идентифицирането, привличането и развиването на таланти в организациите.

- С какво си спомняте участието си в конкурса Next Generation? Какви са уроците, които научихте от него и контакта ви с останалите Next Generation мениджъри и предприемачи?
- Участието ми преди точно една година в конкурса Next Generation ми даде възможност да направя анализ и равносметка на постигнатото през последните години, да се замисля какво искам да направя оттук нататък, за да подобря още повече резултатите на компанията, и какви са стъпките, които трябва да измина. Еxecutive MBA програмата на City College - международният факултет на The University of Sheffield, особено с новата HR специализация, се оказа една изключителна важна стъпка, която буквално от първия модул на програмата, започна да дава отражение върху начина, по който изграждаме бизнес модела на "Катро", давайки възможност на мениджмънта на компанията ни майка в Австрия да види ползите от съвместните инвестиции. Няма да крия, че освен позитивите за бизнеса и за мен като професионалист, самият конкурс Next Generation ми донесе много положителни емоции, разшири контактите ми с други млади и ентусиазирани мениджъри, с някои от тях учим заедно в момента, с други вече ни свързват и професионални проекти.

- Какво ви мотивира да се включите в конкурса?
- Два са основните фактора, които ме мотивираха да участвам в конкурса – възможността за стипендия от Еxecutive MBA програмата на Sheffield University, с която да се развия като професионалист и мениджър, и стремежът ми да издигна компанията на едно следващо ниво на развитие, на което ще можем да реализираме още по-смели проекти не само в рамките на България, а и в международен мащаб.

- Според вас какъв трябва да бъде един мениджър или предприемач, за да кажете, че е "Next Generation бизнес лидер" или че има "Next Generation фактор", т.е. че е положителен пример за представител на младите бизнес лидери в България?
- За мен, Next Generation фактора, който младите бизнес лидери на България трябва да притежават е онзи микс от неутолима жажда за знание и развитие, съчетани с креативния и свободолюбив дух, присъщ на младото поколение, oсъзнало, че синергията е повече от сбора на отделните части и екипността е ключова за успеха на организация.

- Понеже вече сте преминала през етапите на конкурса, какъв съвет бихте дала на новите кандидати, за да се отличат с апликационната си форма, а и по време на интервюто с журито на конкурса?
- Като част от нашата работа и като кариерни консултанти винаги обичам да казвам, че най-важното е да бъдеш автентичен, т.е. самият себе си, мислейки върху факторите, които наистина те мотивират за конкурса. Това важи и за апликационната форма, и за интервюто, което всъщност е един много приятен и замислящ разговор с интересни и предизвикателни събеседници. Другото важно нещо, което бих препоръчала, е да си отделят време за първи вариант, който да "отлежи малко", след което да се върнат и да го финализират (тази практика се оказва полезна и за курсовите ни работи всеки месец), за да може да преосмислят по-добре написанотo и да надградят, където е нужно.

- Предизвикваме ви и да номинирате някого, който може би ще поеме щафетата от вас през 2016 г. Кого номинирате и защо?
- Бих искала да номинирам някого, но предпочитам това да остане анонимно, за да го запазя в изненада за самия човек. Мога да издам само, че е представител на нежния пол, защото дамите на управленски позиции в България трябва да бъдат насърчавани да бъдат по-уверени и да се гордеят с това, което са постигнали.


Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly