С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

"Лидл" ще продължава да разширява екипа си

Веригата за търговия на дребно планира да отвори 250 нови работни места до края на годината
Share Tweet Share
Снимка

През последните 5 години от стъпването си на българския пазар през 2011 г. "Лидл България" е постигнала 53% ръст на персонала.

 Фотограф: Красимир Юскеселиев

Търговската верига "Лидл България" обяви, че непрекъснато търси нови служители и възнамерява да инвестира все повече средства и усилия в привличането, задържането и ангажирането на кадри на всички нива в компанията и от всички възрасти. "Дигитализацията е една от областите, в които планираме да се развиваме, затова ще ни трябват все повече служители с такива умения", каза управителят на фирмата Милена Драгийска-Денчева на пресконференция.

През последните 5 години от стъпването си на българския пазар през 2011 г. "Лидл България" е постигнала 53% ръст на персонала. Към момента компанията има над 2 хил. служители, които работят в 80 магазина в 42 български града, а до края на годината се очаква да се открият още 250 нови работни места. Средната работна заплата в "Лидл" е 1480 лв., което е с два пъти повече от средното за страната, уточни Милена Драгийска–Денчева.

Компанията планира да открие 150 работни места в новия логистичен център в с. Кабиле, Ямболско, който ще започне работа в началото на следващата година. Площта на новия обект е 47 хил. кв. м., като в него са инвестирани близо 80 млн. лв. Вече е стартирала и кампания по набиране на служители, които ще преминат през 4-месечно обучение от началото на септември 2016 г. Идеята е да се наемат хора от региона, за да се стимулира местната икономика, но и за да им се даде шанс да бъдат близо до семействата си, коментира управителят.

Да работиш в "Лидл"
Статистиката показва, че за последните 5 години текучеството в "Лидл" е на сравнително ниско ниво – 2,36%. Амбициите обаче са този процент да бъде редуциран още повече, каза Драгийска. Полагат се усилия за непрекъснато надграждане на пакетите от придобивки, като допълнително здравно осигуряване, максимален размер ваучери за храна на месец и различни видове спортни активности, а скоро ще стартира и проект "Здравен мениджмънт" с фокус върху здравето на работещите.

Специално внимание се обръща и на кариерното развитие на служителите. Според данните всеки десети от наетите в "Лидл" е получил възможност да се издигне в структурата на веригата. Компанията е разработила и проект, насочен към управителите на филиали. Той цели да подобри компетентността им и да развие управленските им качества. До момента в инициативата са ангажирани над 115 служители и са посветени над 20 хил. часа на обучението им, като общата инвестиция надхвърля 200 хил. лв.

Кой как работи
Милена Драгийска-Денчева подчерта, че правилата за работа в "Лидл" са строго установени за всички служители. Отчитането на работното време се извършва по електронен път и се калкулира с точност до минутата, като всички допълнителни часове се заплащат. Компанията не прави разграничения по полова принадлежност и възраст. Средната възраст на работещите е 34 години. Делът на жените на ръководни позиции е 33%, което нарежда българското представителство в топ 5 на държавите, в които "Лидл" присъства. Въпреки натовареността в търговския сектор, веригата ще въведе за всички магазини в страната официален почивен ден – 25 декември (Коледа), в допълнение към досегашния, който е на 1 януари, обяви още Милена Драгийска-Денчева.

Предвид специфичните особености на пазара на труда у нас, растящия процент на застаряващото население и кризата в образованието, компанията се стреми да бъде привлекателен работодател и за по-младото поколение с подход, който залага на позитивната работна среда и социално отговорното поведение. "Новите поколения мислят и действат по различен начин, търсят различното, затова наш дълг е да ги спечелим не само като клиенти, но и като служители", каза още управителят.

По посока на растежа
През 2015 г. "Лидл" отчита 20% ръст на оборота в сравнение с 2014 г. За същия период средната покупка в магазините на веригата е нараснала със 6%, а клиентелата се е увеличила средно със 7% на магазин, съобщи Милена Драгийска-Денчева. През 2014 г. "Лидл" измести "Била" и стана втората по големи верига за търговия на дребно в България след "Кауфланд".

За петте си години в България компанията е инвестирала близо 728 млн. лв. в земя, сгради и оборудване и е вложила 7.3 млн. лв. за детски и спортни площадки, кръстовища, градинки, дарения и училища. "Наш ангажимент е да предоставяме стабилни и сигурни работни места дори и в моментите на експанзия, защото осъзнаваме, че именно хората правят нещата да се случват – и в добро, и в лошо", каза управителят на дружеството.


Share Tweet Share

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly