С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Колко е важно образованието за успешното професионално развитие

Конференцията #ЖадниЗаЗнание събра млади ученици и успешни личности
Share Tweet Share
Снимка

 Фотограф: Юлия Лазарова

Какъв е пътят към успеха? Този въпрос си задава всеки млад човек, който е на прага да вземе решение за бъдещото си професионално развитие. Задаваме си го и всички ние, когато сме напът да предприемем следващата стъпка. Защото това определено е въпрос, за който няма точна формула. Има обаче примери, които ни показват, че въобще не е толкова трудно да постигнем това, за което мечтаем.

Образователната платформа за кариерно развитие на Coca Cola Youth Empowered събра на живо в края на миналата седмица изявени личности, които разказаха какво ни е нужно според тях, за да бъдем успешни. Инициативата се подкрепя от Министерството на труда и социалната политика, както и от неправителствената организация Junior Achievement. Сред участниците бяха д-р Бояна Гигова, преподавател в НБУ, известният сред младежите влогър Крис Захариев и един от основателите на платформата Enhancv- Волен Вълков. Всички те разказаха за своя опит и дадоха съвети на младите хора, които присъстваха на конференцията #ЖадниЗаЗнание. От умението да брандираш самия себе си и да си готов да експериментираш, до това да не се страхуваш от провал - така лекторите описаха думата "успех".

Създай своя личен бранд

Маркетологът д-р Боряна Гигова, която в момента преподава в НБУ, е типичен пример за човек, който много пъти е променял посоката, в която се развива. Изглежда обаче всяко ново увлечение, както и съпроводените с него стръмни завои, формират пътя на нейния успех. Тя разказва, че преди всичко за постигането на всяка цел е нужна голяма доза самочувствие, а за съжаление малко от българските студенти имат такова.

"Важно да създадем правилните асоциации към самите себе си, да позволим на другите да видят силните ни качества. Ако идентичността ни съвпада и с имиджа, който градим, това вече е успех. Това е нашият бранд". Според нея помощните стъпки, които ни помагат да се "изкачим" по мечтания път, са свързани с това първо да разкажем собствената си история, да се замислим какво ни кара да постигаме добро в живота си и с какво нашето ежедневие е по-различно. От там вече да гоним своите цели, независимо какви са те, но с гордо вдигната глава.

Пробвай всичко, което те интересува

Крис Захариев - влогърът, който предизвика хиляди млади хора да пожелаят "да се изгубят нарочно". Едва на 20 години, той смело държи микрофона и откровено разказва за опита си досега. Първата му мечта е да стане художник, но след години старание, стига до извода, че това не е за него. Следват неизвестни улици - Захариев продава тениски, върху които рисува сам, записва как танцува хип-хоп танци и така докато постепенно всичко си идва на мястото. Опитът с платформата Youtube от монтажа на клипчетата му с танци, и единственият технически инструмент, който използва - "стара семейна видеокамера, която не записва звук", се оказва важен за бъдещето му развитие. Постепенно увлечението към това да записва, както и интереса да говори за темите, които харесва, го отвеждат до новото начинание - професия влогър. "Докато стигна до тук, пробвах с всяко едно нещо, което ме интересува, и така докато наистина разбрах къде ми е мястото", обяснява той. Това е и съветът му към участниците в конференцията, а неговата мотивация да се занимава именно с това е възможността да отправя послания.

Провали се и ще те взема на работа

"Целта не е в това да успееш, а да научиш колкото се може повече по пътя". Така мисли Волен Вълков, един от основателите на успешната българска платформа Enhancv. Според него темата за успеха не е за обсъждане, именно защото самият успех изисква действия. Но опитът му говори, че преди всичко е стигнал до позицията си днес, защото много пъти просто не е успявал - и в училище, и в университета. Един ден обаче решава да замине за Германия, където учи немски език и се сблъсква с германския формуляр за CV – "един лист хартия, който трябва да попълниш най-формално". И всъщност се замисля - как трябва да изглежда едно CV и защо е толкова трудно да опишеш себе си. Тези въпроси го отвеждат до идеята за създаването на цяла компания. "И да, страх ме беше, но виждате, че успях. Всеки го е страх, не се оправдавайте. Опитвайте и се проваляйте без да ви е грижа. Всъщност за мен най-добрите CV-та са на тези хора, които си признават, че не са успели преди, защото знам, че са си взели поука".


Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2018 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване ново. Политика за бисквитките ново. Декларация за поверителност ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2018 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly