С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Как да успяват децата в новия свят

За да имат всички правилните умения за бъдещето, трябва промяна на българското образование
Share Tweet Share
Снимка

 

Живеем в мълниеносно променящ се свят, в който технологиите преобръщат и преобразяват традиционните професии. Предполага се, че само до 5 години 20% от настоящите професии ще бъдат автоматизирани и реално ще изчезнат от пазара на труда. Технологиите са навсякъде – модерните художници, дизайнери и фотографи работят с (най-малко) photoshop; офис работникът трябва да владее не само Excel, но и трябва да има познания за облачни услуги и бази данни. Дори работещите в модерни фабрики трябва да знаят как да боравят с машини с интерактивни интерфейси и да могат самостоятелно да разрешават проблеми.

В тази ускорена модерност ключът за бъдещето е образованието. Как се подготвят учениците не е проблем само на България, но тук той е по-голям, отколкото в други европейски държави. В момента почти няма образователна система е света, дори в най-развитите западни страни, която да се справя с този проблем. Добавената стойност, която програмисти, технологии и въобще дигитално грамотни кадри генерират, е огромна, но дори на европейско ниво предполагаемият според бизнеса недостиг на подобни кадри се изброява в милиони.

Образованието е продължителен процес, който се променя трудно - проектира се бавно и се преподава от педагози и специалисти, които с години са учили, за да стигнат до нивото, на което са в момента. Нова технология може да обезсмисли всичко това за година и половина.

Тези и още проблеми бяха обсъдени на тазгодишната конференция "Образование за бъдеще" с присъствието на държавни институции, образователни експерти, неправителствени организации и над 60 представители на бизнеса. От конференцията стана ясно, че са налични много инициативи за развитието на образованието в България и фокуса върху дигитализацията. Един от най-важните уроци от конференцията беше, че няма нужда да се открива топлата вода, тъй като много други държави са по-напред в иновативното образование – нужна е репликация.

Това е предимството на изоставащия, но засега България не успява да се възползва от него.

Целия текст може да прочетете тук


Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2018 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване ново. Политика за бисквитките ново. Декларация за поверителност ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2018 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly