С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Няколко съвета за по-ефективен подбор на персонала

Сред най-големите предизвикателства за работодателите е оценката на потенциала на бъдещите служители и определянето на целеви групи, сред които да търсят кандидати
Share Tweet Share
Снимка

Провеждането на ефективна кампания за набиране на персонал може да се окаже доста трудно. 74% от работодателите признават, че на някакъв етап са взели неправилно решение при избор на кандидат.

 Фотограф: Юлия Лазарова

Проучване на специализирания сайт за човешки ресурси J.B.F News показва, че наемането на неподходящ човек може да струва на компанията между 25 и 65 хил. долара, като се вземат предвид фактори като времето на мениджмънта за повторно търсене на кадри и загубата на производителност. Когато наетото лице е не просто неподходящо, но и некомпетентно за позицията, щетите могат да бъдат дори и в по-голям размер. Провеждането на ефективна кампания за набиране на персонал може да се окаже доста трудно.Близо три четвърти или 74% от работодателите признават, че на някакъв етап са взели неправилно решение при избор на кандидат. Ето няколко съвета, които биха могли да улеснят процеса:

Бъдете ясни относно очакванията си отначало

Набирането на персонал започва с обявата за работа, затова е важно да сте наясно какъв точно кандидат търсите. Уверете се, че описанието на длъжността включва желаните характеристики, професионални умения и опит, които търсите в потенциалните кандидати.

Определяне на целевите групи

В зависимост от установените потребности от наемане на персонал се определят целеви групи, от които могат да дойдат най-подходящите потенциални кандидати. Такива могат да бъдат например студентите от определени специалности в конкретни висши училища или ученици от съответни професионални училища. В зависимост от бизнеса подходяща целева група могат да бъдат регистрираните в бюрото по труда в конкретно селище или регион, членовете на някаква професионална общност, та дори посетителите на определени тематични сайтове и т.н.

Проверете препоръките на кандидатите

В много компании е обичайна практика да се искат препоръки след приключване на интервюто. Някои фирми дори правят предложения за работа, без да получат задоволителни такива. За да се гарантира, че информацията, събрана по време на процеса на наемане е надеждна, компаниите трябва да поискат препоръки от кандидатите, след като са одобрили първата група кандидати и преди интервютата лице в лице. Спазвайки това правило, работодателите могат да включат въпроси по референциите им по време на интервютата и да изяснят всички въпроси, които могат да възникнат. Те могат също така да задават по-уместни и конкретни въпроси за предишния професионален опит.

Прилагайте стриктни процедури за проверка

Фирмите не би трябвало да приемат препоръки от самите кандидати за работа, тъй като те биха могли да бъдат подправени. Те трябва да бъдат получени директно от предходния работодател. Също така е полезно да поискате от него да отговори на няколко директни въпроса за кандидата.

Завършете процеса по наемане бързо

Най-добрите, и често най-надеждните, служители не остават без работа за дълго време. Ако процесът по набиране на персонал е твърде дълъг, шансовете най-добрите кандидати да получат оферта за работа от друга фирма, преди да сте взели решение, са големи. Когато решите да наемете нов кандидат, направете процеса максимално кратък. Ако наистина не искате да премахнете многобройните стъпки за набиране на персонал, тогава винаги можете да обмислите да правите изключения за особено квалифицираните кандидати.

Мониторинг

Както всяка стратегия, така и тази за набирането на персонал се нуждае от периодична оценка на резултатите. Тя може да се прави по дейности - след приключването на конкретна кампания или процедура за подбор за определено звено, и/или по време - на шестмесечна или годишна база. Този мониторинг дава възможност за навременно улавяне на евентуални проблеми или неточни планове и прогнози, както и за промяна в стратегията с оглед на установените пропуски или промени в пазарните условия.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly