С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Как да си убедителен, без да си манипулативен

Яснотата и провокирането на любопитство са основните правила
Share Tweet Share
Снимка

[pixabay.com] 

Независимо дали трябва да промотирате себе си пред интервюиращ или да представите продукт или услуга, важно е да знаете как да го направите. В каквато и сфера да работите, вие ежедневно се опитвате да продадете идеите си на околните и да ги убедите в нещо.

В тази статия ще разберете повече за процесите, които провокират нашето поведение. Убеждаването, на което сме подложени ежедневно, определя нашите решения, дори да не осъзнаваме това.

Има две основни неща, които е важно да се знаят за убеждаването.

Първото е яснотата. Най-големият враг на убеждаването е неяснотата и объркването. Трябва да сте много ясни на кого продавате, кой сте вие и защо го правите.

Следващото е любопитството. Ние хората обичаме нещата, които провокират любопитството ни. Така че за да можете да убедите някого в нещо, първо трябва да провокирате любопитството им.

Сега ще се спрем на две стъпки, които включват в себе си тези основни фактори на убеждаването - яснота и провокиране на любопитството.

Създаване на стойностно предложение

Забравете за заучените фрази и спрете да предлагате на хората нещо, което да купят. Предложете нещо, което има стойност и хората сами да поискат.

Какво означава стойностно предложение?

Това са твърдения, които предугаждат основните функционални въпроси или причини, които вземащият решение ще си зададе, преди да купи от вас, да ви наеме на работа или просто да обмисли предложение, което му правите.

Във въпросите винаги трябва да се съдържа и малко любопитство към това, което правите.

Ето три въпроса, които биха ви помогнали да изградите стойностно предложение, като отговорите на тях:

- Какво продуктът или услугата може да направи за мен?
- Защо трябва да купя този продукт/услуга или да те наема, като те предпочета пред останалите избори, които обмислям?
- Какъв проблем ще ми реши тази услуга/продукт?

Провокирайте диалог

Целта на стойностното предложение е да насърчи задаването на въпроси. Идеята е да споделите какво правите и какво предлагате, а отсрещната страна да има възможност да сподели какво я интересува.

Основната цел е да се провокират въпроси като "Как го правиш?". Подобен тип въпроси правят разговора интересен и ще накара хората да поискат вашата визитка.

Това е пример за предложение, което не провокира дискусия:

"Аз съм инженер в софтуерна компания. Специализираме в кибер сигурността".

Ето как то може да се трансформира в стойностно предложение:

"Аз съм инженер в софтуерна компания. Ние работим върху това да решим 3-те най-големи предизвикателства в кибер сигурността днес."

Това изказване провокира въпроса "Кои са 3-те най-големи предизвикателства?". Такъв тип въпроси дават възможност да се демонстрира експертно професионално мнение. Ще можете да разкаже повече за своята работа и да се установи интересен разговор.

Запомнете, за да направите впечатление трябва да имате кураж и да сте готови да направите усилие. Кураж, за да експериментирате като излезете от зоната си на комфорт и изпробвате нови начини да се представите, а усилието е свързано с опитите и подготовката за това.

Изпитвате затруднение да го направите? Ето няколко стъпки, които да ви помогнат да започнете:

- Помислете за своята аудитория. Към кого е вашето послание?
- В коя категория е услугата ви?
- Каквa полза носи услугата ви?
- Защо го правите? Защо хората трябва да ви вярват?

Ако искате да научите повече за убеждаването, прочетете "Отразяването или как може да влияем на хората".

Добавете ме в LinkedIn и последвайте страницата ми във Facebook за още съвети и лични истории за успеха!

Снимка

 

Ина Иванова е съосновател на "Наука за хората" - компания, която предоставя обучения и консултантски услуги в сферата на социалната динамика, невербалното поведение, изграждането на имидж, развитието на умения за водене на преговори и т.н. Има опит в сферата на рекламата, продажбите и корпоративните обучения. В момента е личен съветник по невербална комуникация на политици и хора, занимаващи се с различни бизнес дейности.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly