С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Как успешно да водим неангажиращи разговори

Обсъждането на дребни теми може да бъде направено приятно
Share Tweet Share
Снимка

[pixabay.com] 

Знаете ли, че Елън Мъск директно прекратява разговорите и интервютата, които не смята за интересни? Честно казано, адмирирам подобно поведение, но не винаги това е добра идея.

Често ни се налага да разговаряме за времето, колко сме заети, да казваме автоматично: "Добре съм, ти как си" и т.н. Но реално никога не запомняме съдържанието на подобни разговори. Бъдете сигурни, че и околните не ги помнят.

Как да водите така необходимите небрежни разговори по общи теми, без да отегчавате себе си и околните с тях? Как да направите така, че вече да не изпадате в неловко мълчание? Как да превърнете небрежните разговори от нещо досадно в нещо приятно?

Днес ще обърнем внимание на онези кратки и социално необходими разговори, които трябва да правим ежедневно.

1. Покажете интерес

Ако искате един разговор да продължи, то трябва да дадете добра причина за това на вашия събеседник. Каква по-добра причина от това да му покажете, че се интересувате от него, работата му, хобито му и т.н. Дайте възможност да другата страна да разкаже за себе си. Всеки обича да има с кого да обсъди тема, която му е интересна. Плюс това ние хората сме много по-склонни да харесаме някой, който пръв е показал, че харесва нас. Обикновено когато се запознаваме с нов човек се страхуваме да покажем интерес, за да не бъдем отхвърлени. Всичко се променя, когато другият направи тази първа стъпка и ние започваме също да изпитваме симпатия в отговор.

Защо не направите тази първа стъпка вие? Има изследвания, които установяват, че най-популярните и харизматични хора са именно тези, които харесват много повече други хора.

Четете още: "3 начина да разберете кой не ви харесва, чрез езикът на тялото"

2. Задавайте отворени въпроси с неочакван елемент

Едно е да попитате: "Как си днес?", съвсем друго е да зададете въпроса: "Какво хубаво ти се случи днес?". Единия въпрос е твърде познат и преекспониран. Всеки включва на автоматичен режим и отговаря: "Добре съм, ти как си". Скука. За да привлечете вниманието на събеседника, е важно да не задавате познатите до болка въпроси. Проявете креативност. И още нещо - включете положителен елемент, за да рамкирате разговора около позитивна тема. Този подход се нарича още "фрейминг". Мозъка ни винаги търси съвпадения, когато от нас се изисква нещо определено и ведната започва да "сканира" в своите спомени, които асоциира с "нещо хубаво днес". И съответно ще ви разкаже нещо хубаво. Ако кажете: "Как си, зает ли си в последно време?", то очаквайте да ви бъде разказано за многобройните задължения, с които се занимава.

3. Позволете да ви научат

В старанието си да покажем на всички колко много разбираме от дадена тема, изключваме варианта да демонстрираме незнание. Няма как да знаем всичко. А има толкова много хора, от които може да научим редица нови гледни точки и информация, за която не сме срещали! Ако се заговори за тема, по която не сте компетентни - задавайте въпроси, покажете, че би ви било интересно да научите повече. Позволете на другата страна да е експертът. Това е добра стратегия и ако не желаете да говорите твърде много, а предпочитате да слушате повече.

Четете още: "Опознаването в дълбочина - списък от 36 въпроса"

4. Заредете се с амуниции

Ако търсите вдъхновение за нови и интригуващи теми на разговор, направете целенасочени усилия в тази посока. Събирайте идеи от подходите на някои от най-известните водещи на популярни продукции например. Интервюирането е истинско изкуство, а техният опит в тази сфера може да използвате като образец за това как да въвличате събеседниците си в интересен разговор.

Информирайте се за актуалните новини, те винаги може да бъдат обект на обсъждане. Въпреки това се старайте да не зачеквате деликатни теми като политически и религиозни пристрастия, както и всичко друго, което може да повиши излишно градуса на разговора.

5. Дайте от себе си

Приятно е, когато чуете искрен комплимент за вас и вашата работа, нали? Както и ви е приятно, когато сте имали възможност да водите зареждащ разговор, който е направил деня ви по-хубав. Давайте по-често на околните възможност да изпиват същите приятни емоции от комуникацията с вас и сами ще търсят компанията ви. Бъдете искрени в подхода си и не се насилвайте да бъдете нещо, което не сте. Ключовият момент, за да ви е все по-лесно да го правите, е практиката. Заговаряйте непознати, когато имате възможност. Увличайте в разговор и колегите, с които не си казвате повече от "здравей - здрасти". Това усилие ще ви се отплати, защото с всяка крачка ще става все по-лесно.

6. Използвайте "НИЕ" формат

Кое е общото между вас и събеседника ви? Това може да е мястото, на което се намирате, домакинът на събитието, хоби, сфера на дейност и т.н. Открийте кое е и го заговорете по темата.

Споделете нещо лично за себе си, без да е твърде лично. Да споделите, че сте изкарали чудесен уикенд, докато сте карали ски или сноуборд, може да е началото на приятен разговор за любими спортове и занимания. Това важи и за други подобни теми, в които другите да се припознаят лесно.

Четете още: "6 начина да превърнете скучния разговор в интересен"

7. Не само на вас ви е странно

Много е вероятно вашият събеседник да се чувства също толкова неловко, колкото и вие. Възможно е хората да изглеждат уверени, но вътрешно и те да се чудят какво да кажат. Затова се отпуснете, използвайте похватите от статията и помогнете и на другите да се почувстват по-добре.

Ако статията ви е допаднала, споделете я! За повече полезни публикации в сферата на психологията и междуличностното общуване добавете ме в LinkedIn и ме последвайте във Facebook.

Снимка

 

Ина Иванова е организационен психолог и съосновател на "Наука за хората" - компания, която предоставя обучения и консултантски услуги в сферата на ефективното общуване, невербалната комуникация, изграждането на имидж. Работи с действащи политици, популярни личности, мениджъри и предприемачи. В работата си тя е лицензирана да преподава най-съвременните методи, разработени от водещите специалисти по публично поведение Science of People, LLC в САЩ. Ина е единственият техен представител за територията на България и Източна Европа.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly