С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Шест скрипта за стратегии по време на преговори

В работата има редица неизбежни ситуации, чиито развой и успех зависи от умението да преговаряме успешно
Share Tweet Share
Снимка

[Shutterstock] 

Преговорите не са само за хора, облечени с костюми, които обсъждат въпроси от гoлеми мащаби. Това е само един от многото видове. В работата има редица неизбежни ситуации, чиито развой и успех зависи от умението да преговаряме успешно. Ние преговаряме за финанси много често под някаква форма, а това е една деликатна тема. Особено в работата, когато това може да ни се налага дори ежедневно. Преговаряме, докато правим оферта към клиент. Преговаряме с недоволни от ценовия ни диапазон и защитаваме цената си. Преговори са и да направим така, че клиентът пръв да проговори за цената на сделката.

Днес споделям с вас практически съвети, които са под формата на скриптове.

Те не са създадени да ги използвате дословно, а по-скоро да ви дадат идея за изграждането на ваш собствен скрипт. Знам колко трудно е да трябва да напишете скрипт, който да работи за вас. С тези примери, ще можете да изготвите ваш индивидуален план за действие, когато трябва да преговаряте за пари в работата. Препоръките от дрyга страна могат да са особено ценни за бизнеса, важно е да знаете как да ги поискате.

Хората сме различни, казусите, които имаме също. Различни са и хората, с които общуваме и съответно преговаряме. Затова и подходите варират непрекъснато. Предварителната подготовка винаги влияе положително на вашата увереност по време на преговори. И една добра основа би била особено полезна за начало:

Искате ли да разберете формулата за успех на ефективните комуникатори - изтеглете безплатната ми аудио книга, за да научите повече!

Когато преговаряте за пари:

1. Как да направим оферта

"След като прегледахме всички ползи и решения, бих се радвал/а да обсъдим ценообразуването. Предлагам стандартна за услугата цена - ___. Това включва ___, ___, ____.

[Кратка пауза]

Работили сме с редица клиенти, които са във вашата сфера на дейност. "

2. Финансови възражения

"Разбирам всичките всичките ви притеснения. Позволете ми да обясня какво се включва в ценообразуването.
В цената на стоката/услугата се калкулират часовете труд, сервизирането, сроковете на изпълнение Тази цена е стандарт в индустрията и е много справедлива. Обещавам, че ще получите огромна добавена стойност.

[Кратка пауза]

Разбирам обаче, че цената е проблем за вас в момента. Ето какво мога да направя за вас...

(Преди тази част, можете ли да добавите малко повече топлина и емоция в изказа си?)

Мога да ви предложа разплащателен план, ако това да плащате на вноски би помогнало. Второ, мога да ви дам специална отстъпка, ако вземете решение/капарирате/резервирате до края
на месеца. Трето, ние винаги приветстваме препоръките. Ако до третото плащане се чувствате наистина щастливи от услугата, ще намаля допълнително ____ от цената, като много ще оценя вашата клиентска препоръка за нашия уебсайт. Как ви звучи?"

3. Как да поискате от клиента да говори пръв за цената

"Знам, че сте се запознали с моята професионална история до момента, както и с типа работа, която извършвам. Изключително развълнуван/а съм да работя с вас! Наистина мисля, че бихме могли да се сработим много добре. Какъв е бюджетът, който сте планирали за тази позиция/услуга?"

4. Как да обявите ценовия си диапазон

"Искам да съм сигурен/а, че се вмествам във вашия ценови диапазон и бюджет. Имайки предвид опита ми в областта и актуалните цени на пазара, такава услуга би започнала от около ..... лв., като може да достигне до около ... лв. Как ви звучи този диапазон?"

5. Как да поискате препоръка

Вариант 1

"За мен беше удоволствие да работя с вас и вашият екип. Радвам се, че успях да помогна с ........ . Ако и вие сте удовлетворени от съвместната ни работа, ще съм много благодарен/а, ако ми дадете препоръка. Имате ли нещо против да споделите какво постигнахте по време на работата ни заедно? Всяка специфика в описанието би била много полезна. Ако ми позволите, може ли да публикувам препоръката в нашия сайт и материали? Ще се радвам да сложа линк препратка към сайта Ви, ако това би помогнало. Благодаря предварително!"

Вариант 2

"Надявам се и занапред да можем да ... Мога ли да помогна с нещо допълнително? Нещо, което бихте ми препоръчал/а да подобря? В момента работя по това да разрасна бизнеса си и ще ми е полезна всяка обратна връзка. Ако сте доволен/а от съвместната ни дейност, бих искал/а да ви помоля за една услуга. Познавате ли някой, който би имал нужда от услугите ми? Достатъчно е да ме представите като ни включите в общ мейл, аз ще се погрижа за останалото. Ще съм много благодарен/а, за отделеното време и внимание. "

Както виждате, това могат да са чудесни отправи точки за създаването на скрипт, независимо дали звъните на нови клиенти или вече активно работите с настоящите. В скриптовете са заложени и бъдещи взаимодействия с клиента, като например искането на препоръка и контакти на евентуални нови клиенти.

Нуждаете ли се от професионална подготовка, за да бъдете по-уверени по време на преговори? Имате ли нужда да се научите как да управлявате взаимоотношенията в работната среда и да имате работещ план за действие? Не пропускайте и се запишете на следващите ми обучения от тук.

Запомнете, меките умения са ключовата съставка за успеха на вашия бизнес и израстване в кариерата. Присъединете се към хората, които не оставят късмета си на шанса, а сами го предизивикват!

Снимка

 

Ина Иванова е организационен психолог и съосновател на "Наука за хората" - компания, която предоставя обучения и консултантски услуги в сферата на ефективното общуване, невербалната комуникация, изграждането на имидж. Работи с действащи политици, популярни личности, мениджъри и предприемачи. В работата си тя е лицензирана да преподава най-съвременните методи, разработени от водещите специалисти по публично поведение Science of People, LLC в САЩ. Ина е единственият техен представител за територията на България и Източна Европа.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly