С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

D&I Sofia: Разнообразие и приобщаване на "различните" на работното място

От ценностите в една компания си личи дали тя ще бъде успешна и иновативна, сигурна е консултантът Веселина Ташева
Share Tweet Share
Снимка

 Фотограф: Велислав Филипов

"Като лесбийка имигрантка често се сблъсквах с проблем на работното си място, когато чувах, че проблемите с разнообразието и приобщаването в една компания на дадена група хора не са "реални проблеми". Работила съм на доста места, където отношението беше такова и не се чувствах комфортно. Моята мисия сега е да променя това. Искам да помогна на компаниите, които искат да станат по-разнообразни и приобщаващи."

С тези думи инициаторката Веселина Ташева откри събитието Sofia: 2019 Diversity in the Workplace Report. Това беше едно по-различно събитие, на което представители от компании като Software Group, Hewlett Packard Enterprise, Takeaway и Leanplum споделиха своя опит с т.нар. "D&I impacts" (влиянието на разнообразието и приобщаването в една компания".

Как хората с различна сексуална ориентация, раса, националност, етническа принадлежност, хора с увреждания и различна религия могат да помогнат на една компания да се развие все повече? Какви са първите стъпки за създаването на разнообразие и приобщаване? Кои са повече – плюсовете или минусите? Как самите вие можете да дадете начален старт това да се случи във вашата компания? Отговорите на тези въпроси ще намерите именно в тази статия.

#Фактори за успех

1. Diversity means party: Някой би се запитал с какво тези хора могат да помогнат да се развие една компания? Е, според брандове като Marvel, Atlassian и Software Group именно хората с различна сексуална ориентация, различна раса и етническа принадлежност носят допълнително културно разнообразие, те вкарват различни ценности в една фирма и могат да дооформят ДНК-то на един екип.

Един от ярките примери е компанията ThoughtWorks, която е създадена през 1993 г. от Невил Рой на базата на три основни принципа. Единият е именно за социална и икономическа справедливост. Той е страстен защитник на правата на ЛГБТ общността. При създаването на клон на своята компания в Индия, където различната сексуална ориентация се наказва със смърт през онова време, той започва да се бори срещу това по всякакви начини и все пак успява.

2. Различно мислене = иновативни идеи: Когато в един екип има разнообразие, толкова по-лесно се появяват иновативни идеи за бизнеса. Важно е обаче една компания наистина да вярва в тези ценности и да върви по този път уверено, иначе усилията няма да имат трайни резултати или въздействие върху рентабилността.

Тази идея бива потвърдена от Сашка Чолакова, Global Inclusion & Diversity ERG Program Manager на Hewlett Packard Enterprise, която е категорична: "Разнообразието и приобщаването на различни хора не трябва да се разглежда като нещо допълнително, това трябва да е стратегия в една компания, както всяка друга. Това помага на Hewlett Packard да расте, да се променя и варира заедно с пазара. Това просто вече е част от нас".

3. Разнообразие = повече приходи: Според доклада на Веселина Ташева, приобщаването и разнообразието могат да донесат на една компания повече приходи. Питате се как, ето пример: "Един българин ще накара германец да стане клиент на неговата компания доста по-трудно, отколкото ако с този германец говори друг негов съгражданин. Тогава културните различия, ценности и дори общ език няма да бъдат пречка", обяснява още Ташева.
Ако вашият продукт се търси и купува малко от жени, то изпускате около 50% от евентуалните купувачи на пазара, т.е. имате пропуск. Всяка компания трябва да има стратегия, която да гарантира, че всеки евентуален купувач ще бъде информиран подходящо за това, което се предлага от вас. Това определено има финансова възвращаемост. Също така, много компании инвестират в достигане до аудитория, която в момента не купува техния продукт, а разнообразието на екипа е част от този процес.

По думите на Луция Поповска, главен оперативен директор в българската компания Software Group, културното разнообразие трябва да резонира с клиентите: "Ние се стремим да бъдем възможно най-близо до нашите клиенти, тяхната култура, тяхното разбиране и ценности. Правим това, като наемаме хора, с които те се разбират и имат отношение. Въведохме много политики, които насърчават и защитават равенството въз основа на вяра, религия, сексуалност, раса, пол и т.н. Те са строги и с това ефективни. Трябва да вземем под внимание, че работим в много културно различни среди във всички наши офиси. Досега успяваме чрез тази политика".

#D&I през 2019 година

Предразсъдъците към хората с различен цвят на кожата, различна сексуалност, раса или религиозна принадлежност изискват активна работа както вътре, така и извън самите работни места. От години в САЩ усърдно се работи срещу институционалния расизъм. Въпреки това след избирането на Доналд Тръмп за президент през януари 2017 г. крайнодесните възгледи станаха все по-често срещани.
В доста европейски компании вече започват да обръщат по-голямо внимание на този феномен. Ирландия например взе драстични мерки срещу дискриминацията, след като успоредно със събитията покрай Brexit крайнодесните изказвания се увеличиха в пъти.

#Как да стартираме D&I в нашата компания

Имаме ли сили самите ние да започнем една такава кампания за разнообразие и приобщаване на хора на нашето работно място? За Димитрина Василева, мениджър Diversity and Inclusiveness за Централна и Югоизточна Европа в E&Y Bulgaria, отговорът на този въпрос е "Разбира се!". За да бъдете иноватор и да дадете тласък на промяната сред вашите колеги, трябва първо да говорете с вашите ръководители и шефове. Обяснете за инициативата и разкажете какви плюсове може да донесе за компанията. Идва ред да обсъдите идеята с вашите колеги и сътрудници. Освен за компанията, това ще донесе позитиви и за вас самите.

И за финал – разнообразието и приобщаването не е нещо западно и това трябва да се осъзнае и в компаниите тук, в България. Да, въвеждането на това вярване ще е нещо много трудно, но не и невъзможно.

Целия доклад на Веселина Ташева може да видите оттук.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly