С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Кое прави един тиймбилдинг успешен

Целта на събитието трябва да е ясна и да отчита интересите на служителите
Share Tweet Share
Снимка

[pixabay.com] 

Тиймбилдинг - модерна дума, която кара едни за грейват от щастие, а други да въздъхват с досада. Като цяло концепцията зад идеята е чудесна - да се организира събитие, което да сплоти колектива, да разнообрази ежедневната дейност с нещо ново и динамично и да провокира екипа да си общува много по-пълноценно в неангажираща обстановка.

За съжаление не малко тиймбилдинг активности имат обратен ефект. Сред служителите на компанията се усеща, че са там насила и трябва да следват указанията на неествествено въодушевени непознати, които ги карат да играят безсмислени игри. Тези игри в идеалния си вариант имат за цел да провокират техния екипен дух и мотивация.

Много тиймбилдинг програми не успяват да постигнат това, а карат хората да се чувстват неловко и да нямат търпение всичко да приключи. За да може да е успешно събитието е важно да се определи целта, която си поставяте. Съобразете се с интересите на служителите. Това е важно да се направи, защото като се вложи внимание, това ще се оцени, а не просто сляпо да се оставя на подизпълнителите да ги избират.

Отчетете естествения ритъм, който хората от екипа обичат да следват. Колкото по-индивидуално подходите спрямо тях, толкова повече ще се забавляват.

Четете още: 6 различия между половете на работното място

Задайте си въпроса - какво харесват и какво не харесват служителите? Обичат да са повече физически активни или предпочитат логическите предизвикателства? Ако работят в силно конкурентна среда, дали е добра идея допълнително да ги "нахъсвате" да се състезават едни с други или е добре да се избере нещо, което да провокира сплотяване?

Искате ли тиймбилдингът да има добавена стойност? Чрез игрите може да се научат много неща. Това е и един от най-ефективните начини за това. Чрез забавление и непринудена обстановка, може да се проведе неофициално обучение/тренинг. По този начин ще отпаднат защитите и предубедеността, които може да се срещат сред членовете на екипа по време на стандартни обучения. Искате да ги провокирате да общуват по-свободно един с друг? Или да усвоят нови комуникативни умения, които да приложат в работата си?

Изтеглете безплатна аудиокнига: "Въведение в ефективната комуникация"

Един персонифициран тренинг, базиран на ролеви игри, който да включите в програмата на тиймбилдинга, може да има голям успех.

Благодарение на един добре организиран тиймбилдинг може да постигнете:

- Подобряване на комуникацията и климата в работната среда
- Провокиране на креативността на служителите, когато се почувстват приети и желана част от своя екип
- Повод за празник - кой не обича забавленията?
- Увеличаване на мотивацията на служителите - подбрани правилно, състезанията могат да провокират желанието за още повече победи на работното място
- Сплотяване на екипа, увеличаване на общата продуктивност и морал в офиса
- По-добро разбиране на гледната точка на останалите в екипа.


    Четете още: Професионален стрес - 3 неща, които трябва да знаете

    Сега нека разгледаме някои нестандартни идеи, които може да ви бъдат полезни и да ви вдъхновят в разгара на сезона на тиймбилдинг събитията. От тях може да се възползва всеки, чиято работа е свързана пряко с организацията им, а и за всеки, който иска да даде нови идеи на колегите от "Човешки ресурси":

    - Учете се заедно. Личностното и професионално развитие може да бъде много по-забавно, когато е в екип! Посетете обучение или конференция. Когато учите заедно, ще комбинирате полезното с приятното. Това със сигурност ще ви сближи, особено ако има включени ролеви игри и активности.

    Четете още: Отразяването или как може да влияем на хората (в 3 стъпки)

    - Безкраен тиймбилдинг. Кой е казал, че един тиймбилдинг трябва да е ограничен само до една-две активности? Определете си места и събития в града, които искате да посетите и си направете карта на предстоящото приключение. Планирайте определени активности и включете неочаквани изненади по пътя. Може дори да включите загадки, които да бъдат разгадани. Определете награда и крайна цел. Включете социалните медии в играта – публикувайте снимки кой докъде е стигнал; измислете си хаштаг и нека забавленията започнат!

    - Обединени от храната. Имате ли в офиса представители на различни култури и държави? Страхотно! Направете си тур в различни ресторанти, посветени на различни типове кухня, съобразена с хората в екипа – българска, китайска, японска, френска, италианска, испанска, турска, арабска и т.н.... Храната може да обединява хората, както нищо друго. Нека всеки препоръча любимата си храна от националната кухня на страната си и опитвайте нови неща заедно.

    - Изберете си кауза. Да се помисли за нуждите на друг, вместо само за собствените, може да донесе истинско удовлетворение и да сближи екипа. Може би сте събирали пластмасови капачки от бутилки, за да закупите кувьоз през годината? Отидете заедно да дадете дарението си. Подобни силно емоционални моменти ще сближат екипа и ще събудят съпричастността на хората един към друг. Или отидете заедно да почетете и поиграете с деца в дом за сираци. Или в дом за възрастни хора. Посадете дръвчета. Или групово изчистете силно замърсен район – горичка или поречието на някоя река. Има безкрайно много идеи – ако се чудите кое би било подходящо, гласувайте и решете заедно. Това ще увеличи ангажираността с инициативата още повече.

    - Здравословен конфликт. Това, че в един екип има несъгласия, е нещо много здравословно и дори необходимо, за да се поддържа искрата на мотивацията и креативността. Несъгласието и разпаленото обсъждане могат да доведат до иновации и решения, за които нито една от страните не би се сетила сама по себе си. В спора се ражда истината, нали така! Организирайте си уъркшоп, посветен на здравословния конфликт и неговото разрешаване. Това обаче не става лесно. Необходими са пакет от социални умения и знания, които екипът да може да усвои, за да го постигне. Нека това е целта на уъркшопа – усвояване на нови умения и постигането на тази цел – хората в екипа да не се страхуват да казват мнението си и да не се носят по течението на рутината.

    Има още редица начини да внесете свежест в един тиймбилдинг. Развихрете въображението си или намерете подизпълнител, който да превърне вашия тиймбилдинг в незабравимо изживяване.

    Ако искате да научите още практически приложими съвети от психологията, добавете ме в LinkedIn и последвайте страницата ми във Facebook.
    Снимка

     

    Ина Иванова е организационен психолог и съосновател на "Наука за хората" - компания, която предоставя обучения и консултантски услуги в сферата на ефективното общуване, невербалната комуникация, изграждането на имидж. Работи с действащи политици, популярни личности, мениджъри и предприемачи. В работата си тя е лицензирана да преподава най-съвременните методи, разработени от водещите специалисти по публично поведение Science of People, LLC в САЩ. Ина е единственият техен представител за територията на България и Източна Европа.

    Share Tweet Share
    още от тази рубрика:

    Реклама

    Реклама

    © 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
    Общи условия за публикуване на обява ново.
    Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
    mobile Към мобилната версия на сайта

    Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

    Новини: ДневникЕвропа

    IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

    Развлечение: БакхусLIGHT

    На английски: KQuarterly