С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Как да звучим уверено по телефона

Хората могат с много по-голяма точност да разпознаят вашето настроение, когато не ви гледат
Share Tweet Share
Снимка

[pixabay.com] 

Дори работата ви да не е свързана с много комуникация по телефона, то със сигурност ви се налага да водите някои по-важи работни разговори именно така.

Запитвали ли сте се как звучите? Какво невербално послание изпращате на вашия колега/клиент/шеф?

Искало ли ви се е да звучите по-уверено? Усещате ли, че има какво да подобрите, когато става дума за вокалното ви представяне? Искате ли да направите вашите телефонни разговори по-успешни и да постигате професионалните си цели и задачи?

В тази статия ще се опитам да отговоря на тези въпроси и да ви дам няколко съвета, които да използвате още при следващия си разговор по телефона. Ако изпитвате притеснение да използвате нови подходи по време на много важни разговори, то се упражнявайте преди това, докато водите по-непринудени и не толкова напрягащи - с приятели и колеги.

Прочетете повече: Овладейте силата на гласа си

1. Силен старт

Обикновено изпитваме най-силно притеснение и дискомфорт по време на началото на един телефонен разговор. Това влияе на гласа ни и той може да издаде нашето напрежение. Но едновременно с това отсрещната страна съди за това дали може да ни има доверие още в първите секунди.

Ето какво може да направите: Начинът, по който започне един разговор, дава тон на цялата комуникация. Постарайте се вашият поздрав да показва, че имате желание да разговаряте; че имате време да обърнете нужното внимание на събеседника; че сте в добро настроение и разположение. Ако знаете кой ви търси, то не пропускайте да споменете името на другия, например: "Здравейте, г-жо Димитрова".

2. Емоционално кодиране

Запомнете - хората могат с много по-голяма точност да разпознаят вашето настроение по телефона, отколкото на живо. Това е така, защото, когато водите разговор лице в лице, събеседникът ви получава информация от няколко елемента - език на тялото, лицеви изражения, тон на гласа. Когато говорите по телефона, единственият канал, по който общувате, са гласовете ви. Много по-трудно е да се маскира вербално/тонално една емоция. Иначе казано, хората буквално могат да "чуят" настроението ви и съответно да се заразят с него. Ако сте енергични и весели, то и другият ще изпита същото. Ако обаче говорите вяло и провлачено, то и вашият събеседник ще "прихване" от вас.

Ето какво да направите: Направете си малък експеримент. Запишете се как казвате "здравейте" с няколко различни настроения - неутрално, радостно, тъжно, ядосано.

Бонус: Имайте предвид, че има голяма разлика в звученето ви, когато говорите с изправена стойка и когато сте прегърбени. За да подсилите посланието си, изпъчете гърди, изпънете раменете си, вдигнете брадичката. Това ще направи гласът ви да звучи по-силно и убедително, а и самите вие ще се чувствате по-добре в тази поза.

Повече за това как можем да превърнем комуникацията в наша сила вижте в моя ТЕДх.

3. Усмихнете се

Да, усмивката може да бъде "чута", затова не я пропускайте. Разбира се, не я правете насила, а открийте кое е това, което ще ви накара да се усмихнете искрено. Отсрещната страна със сигурност ще регистрира положителното ви поведение и отношение.

4. Телефонен невербален етикет

Има някои невидими за другия дейности, които могат да подкрепят доброто ви звучене по телефона или точно обратното - да не ви правят услуга.

- Старайте се да не практикувате мултитаскинг, докато говорите по телефона. Дори беглото разглеждане на новия получен мейл ще ви разсее и ще ви направи да изглеждате разконцентрирани. Същото важи и за социалните мрежи. Не скролвайте безцелно, докато водите разговор, защото със сигурност ще има нещо, което да ви разсее/разсмее/натъжи. А това директно ще се усети от събеседника, бъдете сигурни.

-
Не водете разговори, когато сте ядосани. Никога. Дайте си време да се успокоите и разсеете.

Прочетете повече: Телефонен невербален етикет.

Ако искате да научите още практически приложими съвети от психологията, добавете ме в LinkedIn и последвайте страницата ми във Facebook.

Снимка

 

Ина Иванова е организационен психолог и съосновател на "Наука за хората" - компания, която предоставя обучения и консултантски услуги в сферата на ефективното общуване, невербалната комуникация, изграждането на имидж. Работи с действащи политици, популярни личности, мениджъри и предприемачи. В работата си тя е лицензирана да преподава най-съвременните методи, разработени от водещите специалисти по публично поведение САЩ.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly