С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Как да се почувстваме по-добре

Милите жестове към другите влияят положително на психическото и физическото ни здраве
Share Tweet Share
Снимка

[pixabay.com] 

Вярвате ли, че промяната в света започва от самите нас? Аз също вярвам в това. Но има дни, в които не успяваме да открием всичко, от което имаме нужда, защото не се чувстваме добре отвътре. Търсим да открием облекчение, но се чувстваме изчерпани, уморени или просто изгубени във вихъра на ангажиментите и задачите, които имаме.

Потиснати сме, заради рутината, в която сме заклещени. Чувстваме се зле, защото нямаме достатъчно приятели, които споделят интересите ни. Притеснени сме дали ще успеем да отговорим на очакванията на околните и най-вече на самите себе си.

Какво можем да направим, за да се почувстваме по-добре?

Как да запълним празнината, която е вътре в нас и не може да се опише, а само да се почувства?

Четете още: Невербална комуникация - въведение

Оказва се, че има начин и той е много по-прост, отколкото сте очаквали. Тайната е в това да бъдем по-добри с хората около нас, както с познатите, така и с непознатите. Да направим дребен жест, с който да покажем внимание, зачитане на другия и подкрепа.

Има няколко основни позитиви от този метод, които ще повлияят на вашето психическо и физическо здраве.

Какво казва науката за това и какво може да очакваме, че ще се промени?

1. Това да сте добри с другите ще понижи нивата ви на стрес

Следващия път когато усещате, че губите юздите на ситуацията и денят е пълен хаос, вдишайте дълбоко и направете нещо мило за някого. Не се поддавайте на изкушението да си "го изкарате" на околните, а подходете по точно обратния начин. Изследване, публикувано в Clinical Psychological Science, посочва, че дори дребна проява на любезност като задържането на вратата за някого ще минимизира нивата на стрес, които изпитвате.

2. Подобрява настроението

Това да сме мили и любезни с другите не само че намалява лошото настроение, но и го трансформира в добро настроение. Дори съвсем дребен жест към някого стимулира производството на серотонин и окситоцин. Тези два хормона са отговорни съответно за доброто настроение и за това да се чувстваме свързани с другите хора. Когато се комбинират, ефектът, който се получава, е да се чувстваме емоционално стабилни и обичани.

3. Повишава имунитета

Според изследване на психолога Д. Келтнер жестовете на доброта към другите активира част от мозъка, която увеличава имунитета.

Четете още: Как да произвеждате повече мозъчни клетки

4. Добротата е заразна

Изследване на учени от университета Харвард, показва, че поведението, което е насочено към кооперативност, се предава на околните. Според изследването хората буквално "прихващат" добротата.

5. Милите жестове могат да облекчат социалните притеснения

Ако установяването на нови отношения ви притеснява, то доброто отношение и мил жест могат да са първата крачка да промените това. Излседване на Дженифър Тру и Лин Алдън обяснява, че милите жестове към околните помагат да се преодолеят социалните страхове. Това е така, защото като хора ние имаме склонност да отвръщаме на доброто отношение с добро отношение. Тази наша склонност се обяснява и от принципа на реципрочността.

6. Когато сме добри към другите хора, това повишава нашата енергия и увереност

Има нещо дълбоко удовлетворяващо в това да караме другите да са щастливи. Положителната енергия, която получаваме от тяхната радост и благодарност, се трансформира в нещо добро за самите нас. Изследване, публикувано от Random Acts of Kindness, показва, че да сме мили и любезни ни помага да се чувстваме много по-енергични и увеличава увереността и самочувствието ни.

Науката е категорична - да правим мили жестове към околните има редица ползи за самите нас и може да ни помогне да се почувстваме много по-добре.

Какво може да направите още сега?

- Изпратете мило съобщение с благодарност към някой, който е бил добър към вас в някоя ситуация.

- Кажете на някого, на когото се възхищавате, че е страхотен в това, което прави.

- Обадете се на близък човек и му кажете, че го обичате.

- Направете комплимент на непознат.

- Почерпете някого с храна.

- Напишете препоръка на 5 души в LinkedIn.

- Купете любимото кафе на колега без да очаква.

- Включете се като добровелец към кауза, която ви е на сърце.

- Имате още идеи? Не се ограничавайте само до този списък, а дайте воля на въображението си и проявете добротата си така, както го чувствате!

Ако искате да научите още практически приложими съвети от психологията, добавете ме в LinkedIn и последвайте страницата ми във Facebook.

Снимка

 

Ина Иванова е организационен психолог и съосновател на "Наука за хората" - компания, която предоставя обучения и консултантски услуги в сферата на ефективното общуване, невербалната комуникация, изграждането на имидж. Работи с действащи политици, популярни личности, мениджъри и предприемачи. В работата си тя е лицензирана да преподава най-съвременните методи, разработени от водещите специалисти по публично поведение САЩ.

    Share Tweet Share
    още от тази рубрика:

    Реклама

    Реклама

    © 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
    Общи условия за публикуване на обява ново.
    Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
    mobile Към мобилната версия на сайта

    Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

    Новини: ДневникЕвропа

    IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

    Развлечение: БакхусLIGHT

    На английски: KQuarterly