С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Как да сме си наистина взаимно полезни

Когато предлагате сътрудничество на някого в LinkedIn, трябва ясно да представите идеята си
Share Tweet Share
Снимка

[pixabay.com] 

Сигурно ви се е случвало да получите съобщение в своя LinkedIn профил, с което някой се представя и ви предлага да се срещнете, тъй като можете да си бъдете взаимно полезни, но не дава никакви обяснения и конкретни предложения. На мен също ми се е случвало и то много пъти. Обикновено отговарям със съобщение от типа: "Имате ли предвид конкретно предложение?". Интересното е, че в 100% от случаите след такъв въпрос не ми отговарят и комуникацията приключва дотам.

Като цяло идеята за контакта е разбираема - LinkedIn е чудесен инструмент, който дава възможност за осъществяването на нови познанства, добиване на впечатления и общуване с хора, от които може да се научи много. Самата аз съм осъществявала именно през тази социална мрежа едни от най-интересните си запознанства, които действително са прераствали в обмяна на опит и възможности за разширяване на професионалните ми контакти и дейности. Именно чрез тази социална мрежа с мен се свързват и голяма част от клиентите ми днес. В LinkedIn има много интересни публикации, хора, които споделят опит и впечатления и разказват с какво се занимават и какво ново са постигнали.

Ако обаче напишете съобщение, с което предлагате на някого да сте си взаимно полезни, е необходимо да представите идеята си, за да докажете твърдението си и комуникацията да продължи. В противен случай човкът, на когото пишете, ще остане с впечатление, че предложението ви е изгодно само за вас.

Изразът "взаимно изгоден" предполага последваща обоснована и обмислена идея, от която и двете страни са заинтересовани. Не може да хабим с лека ръка времето на околните. Когато се изпраща подобно съобщение е важно да има готовност за отговор на въпроса "Какво имате предвид". Бонус точка, ако това се напише още в първоначалното съобщение.

Изпращането на съобщение в LinkedIn би трябвало да е съобразено с етикета, който се спазва и при изпращането на бизнес предложение по имейл. Тази социална мрежа е създадена, за да могат професионалистите по света да се свързват лесно помежду си и това да помага на кариерата им.

LinkedIn не е Facebook. Това не е място за изпращане на необмислени съобщения. Важно е да се спазва бизнес етикетът, който тази мрежа предполага.

Четете още: Как да произвеждате повече мозъчни клетки

Ако искате да научите още практически приложими съвети от психологията, добавете ме в LinkedIn и последвайте страницата ми във Facebook.

Снимка

 

Ина Иванова е организационен психолог и съосновател на "Наука за хората" - компания, която предоставя обучения и консултантски услуги в сферата на ефективното общуване, невербалната комуникация, изграждането на имидж. Работи с действащи политици, популярни личности, мениджъри и предприемачи. В работата си тя е лицензирана да преподава най-съвременните методи, разработени от водещите специалисти по публично поведение САЩ.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly