С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Пет мита за кариерния профил на милениум поколението

Те ценят работа, в която могат да оставят следа и ще е полезна за обществото
Share Tweet Share
Снимка

 

Съществуването на милениум поколението не е мит, но самото поколение е обгърнато с мъгла от митове. Наричани още "Поколението АЗ", милениалите са смятани за егоистични и обсебени от себе си, за разлика от предишните поколения. Но не е ли всяко едно поколение малко или много фокусирано върху себе си и своите нужди?

Независимо дали сте милениал, не пропускайте да се регистрирате за кариерното събитие Кариерен Кошер, за да се запознаете с най-добрите кариерни възможности у нас за българи с опит и образование в чужбина.

Ето и петте най-често срещани мита около милениалите в работна среда и тяхното развенчаване:

Мит # 1: Често сменят работата си

Най-често срещаният мит е, че милениум поколението не се задържа дълго време на едно работно място. Противно на общото схващане, те са склонни да гледат на сегашната си работа в дългосрочна перспектива. Стига обаче тя да им предоставя възможностите, които са важни за тях. На първо място, това са свободата и гъвкавостта в работното време и пространството. Също така за тях е важно работодателят да държи на добрите крайни резултати, а не толкова на крайните срокове на всяка цена. На следващо място, за милениалите е важно да им се предоставят добри възможности за развитие и научаване на нови неща на работа. Тъпченето на едно място не е в стила им. И не на последно място, милениалите ценят работа, в която могат да оставят следа и която ще е полезна за обществото. Тогава те са склонни дори да направят компромис с размера на заплащането. Липсата на някои от тези условия на работното място ражда мита, че милениум поколението често сменя работата си.

Мит # 2: Мързеливи служители са

Смята се, че милениалите са мързеливи по природа. На младите хора им липсва мотивация, стремеж и предприемачески дух. Истината е, че те имат друг начин на работа, а именно - работят умно и ефективно. Тъй като живеят в динамичен свят, намират умни начини как да свършат повече работа за по-кратко време. Ако работодателите се вслушват в идеите им, това може само да помогне на бизнес процесите и да намали бюрокрацията. Този мит идва и от факта, че милениум поколението прави всичко по-късно от предното поколение - изнасяне от дома, завършване на висше образование, създаване на семейство и т.н. Това се дължи и на тяхната вродена черта да поставят всичко под съмнение и анализ - както себе си, така и заобикалящия ги свят. Но това не е мързел в класическия смисъл на думата. Милениалите просто по-късно в живота си стават предприемчиви и целеустремени. Едва след като са си изяснили нещата и са усетили "накъде духа вятърът".

Мит # 3: Вярват, че им се полага работа с висок статус

Според този мит, милениалите не признават старшинство, опит и квалификация, а вярват, че им се полага работа с висок статус, без много усилия. Но в действителност милениум поколението не смята, че нещо му се полага по право, поне не повече, отколкото и предишните поколения. Разликата е, че милениалите са много по-склонни да изразяват своето мнение и нужди пред висшестоящите. Докато това не е било толкова характерно за предишното поколение, за което авторитетът е бил неприкосновен и винаги прав. Милениум поколението ще си каже, когато смята, че му е време за повишение, когато има креативна идея или пък вярва, че рискът е оправдан за бизнеса. Истината е, че милениалите не просто знаят цената на труда, уменията и времето си, но и как да ги "продадат" по най-добрия начин. Много често именно това тяхно качество се бърка с чувство, че нещо им се полага, без да полагат усилия.

Мит # 4: Пристрастени са към технологиите

Милениалите са поколението, което е израснало с новите технологии. Те се справят умело във виртуалния свят и са добре запознати с тенденциите. Дори когато се появи нещо ново на пазара на технологиите, те бързо свикват да работят с него, защото са "закърмени" с технологията. Те наистина са онлайн 365 дни в годината. Това не означава, че са пристрастени. Това е техният начин на живот. Но когато става дума за научаване на нови умения, милениалите предпочитат възможността за обучение лице в лице. Освен това, в работни условия, предпочитаният им метод за комуникация е също персоналният, вместо имейли и/или текстови съобщения. Милениум поколението, може би именно защото е израснало с технологиите, е и това, което поддържа ясна граница между личния и професионалния си живот в социалните мрежи.

Мит # 5: Имат различни кариерни цели от предишните поколения

Милениалите имат много кариерни цели. Финансови възможности, опции за растеж и развитие, вдъхновяващи работодатели. И не само това. Те искат още да променят социалната среда, да оставят следа след себе си, да работят с разнообразни хора. Всичко, изброено до тук, не звучи като нещо ексклузивно "запазено" за милениалите. Напротив, всеки човек в трудоспособна възраст, се интересува и вълнува от същите възможности, когато търси подходяща работа. Поколенията преди и след милениалите имат сходни търсения и усещания в работната среда. Може би тук митът идва от факта, че милениалите са видели "грешките" на предишното поколение и просто не искат да ги повтарят. Но това далеч не значи, че и хората преди тях не са търсели същите предимства. Просто не са имали същите възможности в кариерно отношение като милениум поколението.

Милениалите, "черните овци", чието поколение е последното за миналия век, са едно от най-активните поколения. Може би именно защото са родени в края на века, са до голяма степен митологизирани. Но в същото време те са и двигателите на промяната на века, в който живеем сега.

Ако и вие искате да промените средата около себе си, регистрирайте се за Кариерен Кошер, за да намерите своето място обратно в България.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly