С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Дигиталните маркетинг експерти като "швейцарски ножчета"

Те трябва да притежават широк спектър от знания в различни области, но и дълбоко разбиране на поне една от тях
Share Tweet Share
Снимка

 Фотограф: Юлия Лазарова

Днес дейностите на екипите, отговарящи за маркетинг, продуктов мениджмънт, потребителското изживяване и продажби се припокриват. В резултат дигиталните маркетинг специалисти трябва бъдат като "швейцарски ножчета" – да притежават широк спектър от знания в различни области, но и дълбоко разбиране на поне една от тях.

Това са т.нар. многопрофилни експерти (T-shaped), които са едновременно генералисти – знаят как работят всички маркетинг дисциплини заедно, но и имат няколко области на по-тясна експертиза. За да бъдем успешни и търсени от бизнеса маркетинг специалисти днес и за в бъдеще, е необходимо да познаваме и владеем следните ключови дисциплини.

Продуктов маркетинг

В основата на продуктовия маркетинг е намирането на пресечна точка между продукта и точния за него пазар. За целта е необходимо да знаем какъв е продуктът или услугата, какъв проблем решава и колко належащ е той. Също чий проблем решава, как продуктът се отличава от конкуренцията и какъв е потенциалният размер на пазарния дял, който може да заеме.

Ефективността на всичките ни маркетинг дейности се базира на тези фундаментални концепции на бизнеса. Затова и всеки маркетинг специалист трябва да стартира оттук.

Дигитална реклама

Дигиталната реклама е мощен инструмент, с който всеки дигитален маркетинг специалист трябва да може да борави ефективно. С нейна помощ засилваме посланието си, като достигаме до по-голяма и правилно таргетирана аудитория. Така увеличаваме влиянието на дадена кампания в краткосрочен план и разширяваме разпознаваемостта на марката или продукта с времето и при наличието на по-голям бюджет.

Маркетинг чрез съдържание

Маркетингът чрез съдържание е ключов за органичното достигане до аудиторията ни, с който целим да уловим възможно най-голям обем от релевантните органични търсения. Първата стъпка в тази посока е да анализираме наличното съдържание, да намерим пропуски и възможности за подобрения, като се фокусираме върху:

SEO – ако забележим много подходящи ключови думи и теми, които сме пропуснали досега, трябва да приоритизираме създаването на релевантно съдържание за тях.

Потребителските нужди – за да ги адресираме, не трябва да разказваме нашата историята, а тази на потребителя. Използването на потребителски сценарии като комуникационен подход може многократно да подобри резултатите ни.

Нужда от маркетингова фуния (marketing funnel) – тя може да включва: имейл комуникация, пренаписване на отделни страници на сайта, съдържание за добавяне на нови канали към маркетинговия микс като социални канали, бюлетини, секции на уебсайтове и др.

Маркетингът чрез съдържание е комплексна дисциплина и изисква от специалистите добро разбиране на пазара, бизнеса и потребителите, силни аналитични и разказвателни умения, както и знания в различни маркетингови области.

Оптимизация на дигиталния маркетинг

За да измерим и увеличим възвръщаемостта на инвестициите от нашите дигитални кампании и канали, е необходимо да експериментираме и тестваме уеб страниците си, съдържанието и визиите, заглавията, както и дължината на полетата за регистрация. Този подход ще ни помогне да бъдем гъвкави и постоянно да ставаме по-добри.

Mаркетинг автоматизация

"Генерирането на търсене" (Demand Generation) е холистичен подход, чрез който събираме информация и контакти на потенциалните ни клиенти, предвижвайки ги напред в маркетинг фунията – от първоначален интерес, през желание, до продажба или друг ключов за нас резултат. Започваме с идентифициране на потенциалните ни клиенти, а крайната цел е най-обещаващите от тях да препратим към отдел "Продажби". Сред типичните стратегии, които ни помагат в този процес, са предоставянето на различни ценни ресурси с възможност за сваляне, ремаркетинг, персонализирани имейл кампании и привличащ (Inbound) маркетинг със съдържание, което добавя стойност на всеки етап от пътешествието на клиента.

Анализ на данните

Анализът на данните е спойката между ориентирания към данните подход и маркетинга. В повечето случаи експертите търсят отговор на въпроса "Какво се случи?" с информация от бизнеса, поведението на потребителите и други инструменти. За да постигаме още по-добри резултати, е необходимо е да минем едно ниво по-високо с анализа, задавайки въпроса "Какво може да се случи?". Като се базираме на извлечени данни, статистика, съставяне на модели, машинно самообучение и изкуствен интелект, можем да предвидим вероятността от определен развой, да предскажем поведението на клиента и съставим профил на всеки потребител.

Холистичен маркетинг експерт

Наличието на познания във всяка от тези дисциплини и на определено ниво на техническа задълбоченост са необходими за успешното кариерно развитие на всеки дигитален маркетинг
специалист. Те ще бъдат в центъра и на стартиращия в началото на септември интензивен мастър клас по дигитален маркетинг на Телерик Академия с участието на водещи практици в областта.

Кои са характерните черти на многопрофилния (T-shaped) маркетинг специалист?
- Наличие на широки междудисциплинарни знания и дълбока компетентност в една или
повече от основните маркетинг дисциплини.
- В състояние да развие интуитивно разбиране за високотехнологични концепции и да се
ориентира в непознатото.
- Креативен комуникатор, който умее да предаде уменията си на екипа.
- Способен да забелязва пропуски и възможности, които биха убягнали на по-тесните
специалисти.
- Мотивиран, чувстващ се удобно с бързо променящи се обстоятелства, непълна
информация или голям обем от данни.
- Винаги търси нови умения, идеи и инструменти, чрез които да се самоусъвършенства и да
става по-добър в това, с което се занимава.
- Разнообразните познания и опит му вдъхват увереност, а не страх от неизвестното.

Ина Тончева е съосновател на The Indigitals и трейнър в "Телерик Академия" с дългогодишен маркетинг опит в компании като Chaos Group, Progress и Telerik.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly