С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Как да изградим силен личен бранд

Необходимо е да имаме ясна цел, дългосрочна визия и приложима стратегия
Share Tweet Share
Снимка

 

Статията е създадена с помощта на HRS, водещи специалисти в HR индустрията и участници на Кариерен Кошер 2019. За да получите съвети от HR специалисти и за да се запознаете с кариерните възможности в България, не пропускайте да се регистрирате за Кариерен Кошер – най-мащабното кариерно събитие за българи с опит и образование в чужбина.

Личният бранд е комбинация между всички наши качества и професионален опит, които стоят зад името ни. Той е имиджът, който ни отличава от останалите професионалисти в нашата област. Изграждането на личен бранд е основна стъпка за всеки, който иска да се отличи като професионалист и личност създавайки индивидуален имидж, свои послания и печелейки доверена аудитория. За да бъде постигнато това е нужно да имаме ясна цел на действията си, дългосрочна визия за резултатите и приложима стратегия спрямо нашия имидж.

Вземайки предвид факта, че живеем в ерата на светкавичното развитие на технологиите, за никого не е тайна, че онлайн пространството и в частност – социалните мрежи, са най-лесно достъпният начин да изградим свой силен личен бранд.

Тук идва първият фундаментален въпрос – каква е моята роля и защо е важно за мен да имам отличително присъствие в онлайн пространството?

Най-често желанието за бизнес развитие и професионален имидж са факторите да започнем да взимаме под внимание какво съдържание генерираме сред мрежата си от контакти. За да се позиционираме като авторитетна личност със значимо мнение, от която широката публика да черпи информация, разбира се, е нужно нивото ни на познания в дадена сфера да бъде високо, както и да имаме доказана експертиза. Така в дългосрочен план можем да изградим име за себе си, което да работи в наша полза.

Брандът е насочен към определена аудитория, затова нека отправим следващото питане към себе си - коя е моята аудитория и как да привлека интереса й?

Успешният личен бранд е всъщност поддържане на интересен за онлайн потребителите имидж. Част от този процес е комуникацията с други хора в нашата област, които вече имат силно присъствие и са разпознаваеми. Взаимодействието с тях в социалните мрежи може да ни помогне да разширим мрежата си от контакти и да ни даде възможност да участваме в дискусии сред по-широка аудитория. Когато покажем, че сме отворени към въпроси и разискване на казуси, нивото на интерес и ангажираност към личния ни бранд се увеличава. Също така, можем да помогнем на други хора с подходящи насоки и препоръки.

След като сме разяснили целта си и познаваме аудиторията си, идва време за стратегия, чрез която да комуникираме посланията си онлайн. Задавате си въпроса как да използвам пълноценно различните социални мрежи? Ще разгледаме три от основните и най-популярни канали за генериране на съдържание.

Facebook профилът ни и съдържанието в него трябва да бъде съобразено с имиджа, който искаме да изградим. Това включва снимките, видеата, публикациите, както и списъка с приятелите ни. Споделянето на съдържание в наш собствен стил ще ни помогне да се разграничим от аудиторията и посланията ни ще бъдат разпознаваеми.

Последните проучвания показват, че LinkedIn е един от основните канали за подбор на персонал. За да бъдем забелязани и да установим взаимоотношения с влиятелни хора в своята индустрия, трябва да се уверим, че профилът ни е напълно завършен. Можем да започнем с добавяне на познати и колеги, както и профили на хора, които биха ни били потенциални партньори. Добре е да публикуваме препоръки от работодатели, както и да посочим работните си места с всички придобити умения и опит до този момент.

Друг канал, на който си струва да обърнем внимание, е Instagram. За да бъде профилът ни привлекателен за аудиторията, можем да използваме популярни приложения за дизайн и да имаме отличителен вид на изображенията си. Добре е да използваме релевантни хаштагове, чрез които да ни откриват по-лесно, както и да споделяме линкове към нашия бизнес сайт.

В днешната технологична среда личният ни бранд до голяма степен се оформя от онлайн платформите за комуникация. След като определим за себе си какъв искаме да е имиджът ни в дългосрочен план можем да съставим план за тяхното стратегическо използване. Съдържанието, което генерираме там, следва да е съобразено както с целите и аудиторията ни, така и със спецификите на дадения канал за комуникация.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly