С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Емоциите в службата

Когато искаме да изградим имидж на професионалисти, не може да допускаме те да вземат превес над разума
Share Tweet Share
Снимка

 

Случвало ли ви се е да изгубите контрол над емоциите си на работното място? Или може би сте ставали свидел как това се случва на някой друг. Независимо дали става дума за избухлив шеф или твърде чувствителна колежка, емоциите са част от нас, независимо дали искаме или не. Но когато искаме да изградим имидж на професионалисти, не може да допускаме те да вземат превес над разума.

Ако позволите емоциите да ви завладяват твърде често, то е възможно това да бъде пречка да постигнете кариерното развитие, на което се надявате. За да бъдете човек, на който всеки може да разчита, за да имате репутация на стабилен и уравновесен човек, който може да се справи и с най-напрегнатите ситуации, то умението да владеете себе си може да бъде огромно предимство сред вашите конкуренти.

Какво може да направите, за да владеете собствените си емоции?

Четете още: Техники за успокоение

Не смесвайте това, което ви се случва у дома с това, което ви се случва в службата. Дори да не е лесно за изпълнение, ако успявате да разграничите едното от другото, то ще сте много по-фокусирани и продуктивни на работното място. У дома пък ще можете да си почивате много по-качествено, ако не носите проблемите си от работата. Така и времето с близките ви ще е много по-пълноценно.

Усетите ли, че изгубвате контрол – коригирайте се. Ако "си излеете" емоциите върху нищо неподозиращ колега, постарайте се да му се извините колкото се може по-скоро. Не допускайте това да ви става навик. Почерпете го кафе или му занесете нещо малко за хапване. Извинете се искрено и покажете, че уважавате чувствата на другите. Никой – нито клиенти, нито колеги, са длъжни да са изкупителни жертви заради вашето лошо настроение.

За да провокирате толерантност и търпимост, самите вие трябва да проявявате такова поведение към околните. Не съдете строго, ако някой видимо не е в добро емоционално състояние. Предложете съдействие или осигурете нужната дистанция, докато емоциите стихнат.

Предпазете се от самите себе си. Ако знаете кое предизвиква у вас гняв, тъга и други крайни емоции, то се старайте да избягвате тези ситуации. Ако имате необяснима нетърпимост към някой колега, не си търсете повод, за да му покажете колко не го харесвате. Един истински професионалист не би си позволил подобно поведение.

Емоциите и споделянето. Може би сте се сприятелили с вашите колеги и чувствате, че можете да им споделите всичко. Но, ако се усетите, че често "изливате душата си" пред вашите колеги, може би неусетно сте започнали да ги третирате като "кошчета за душевни отпадъци". Това може да влияе както на вашата продуктивност, така и на тяхната. Не запълвайте всяка кафе пауза с вашите трудности и проблеми, защото неусетно може да забележите, че хората ви отбягват, защото ти натоварвате твърде много с проблемите си.

Когато сте ядосани – не говорете. Разбира се, че трябва да изразявате себе си и това, което не ви харесва. Но е много по-добре да изложите аргументите си структурирано и обмислено, отколкото да го правите в състояние на афект. Дистанцирайте се поне за 10 минути от това, което ви е афектирало. Кратка разходка, чаша вода, дълбоко вдишване - проста, но ефективна рецепта за овладяване на емоциите. Когато сте спокойни, тогава околните ще приемат казаното от вас без резервите, които биха имали към един емоционално нестабилен човек.

Четете още: Емоционално нестабилен – как да го разпознаете

Ако искате да научите още практически приложими съвети от психологията, добавете ме в LinkedIn и последвайте страницата ми във Facebook.

Снимка

 

Ина Иванова е организационен психолог и съосновател на "Наука за хората" - компания, която предоставя обучения и консултантски услуги в сферата на ефективното общуване, невербалната комуникация, изграждането на имидж. Работи с действащи политици, популярни личности, мениджъри и предприемачи. В работата си тя е лицензирана да преподава най-съвременните методи, разработени от водещите специалисти по публично поведение САЩ.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly