С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Защо не трябва да се отказваме

Когато си поставяте големи цели, това означава, че поемате по-големи рискове от останалите
Share Tweet Share
Снимка

 

"Пропуснал съм повече от 9 000 изстрела в кариерата си. Загубил съм почти 300 мача. В 26 случая са ми се доверявали да отправя победния изстрел и съм пропускал. Провалял съм се отново и отново много пъти в живота си. И точно поради това съм успял."

Майкъл Джордан

Чували сте редица успели в кариерата си хора да казват, че ключът към успеха им е постоянството. Колкото и трудни моменти да са имали, колкото и големи загуби да са преживявали, колкото и пъти да са падали – винаги са намирали сили да продължат напред.

Но колко пъти сте се отказвали от това, което искате, защото сте се сблъскали с първите по-големи предизвикателства? Мислите ли, че в момента сте на мястото, което искате и правите това, което ви носи удовлетворение и ви кара да ставате все по-добри?

Тогава не бива да се отказвате да търсите нови начини да го постигнете!

Селектирала съм за вас няколко причини никога да не се отказвате:

1. Подгответе се за провала. И се учете от него.

Разбира се, че не е приятно да допуснете грешка. Но когато си поставяте големи цели, това означава, че поемате по-големи рискове от останалите. Съответно грешките и последствията ще са с друг мащаб. Вие се учите, докато практикувате дадено занимание и нищо не учи по-добре от опита. Вземете бележките и уроците от последния неуспех и подобрете стратегията си. Това особено важи за предприемачите и хората, които изграждат собствен бизнес.

2. Докато губите – вижте и какво печелите

Колкото и да е зле положението, винаги има нещо положително. Нашият мозък има "навика" да се фокусира върху липсите, а не върху това, което имаме или сме постигнали. Затова е нужно да положите съзнателни усилия, за да видите и положителната страна на неуспеха.

3. Креативността ви се развива

Нито един успешен бизнес или кариера няма да са възможни, без да има в наличност креативен план за действие. Неуспехите са начин да опитате различни идеи и да достигнете до решението, което работи най-добре за вас. Няма универсална формула за успех, всичко е индивидуално.

Четете още: Токсични връзки

4. Гледна точка

Независимо колко голям неуспех ви се е случил, по-важно е как вие гледате на случващото се. Ако се самонавивате, че винаги се проваляте, то сами се настройвате да продължава да ви се случва същото. В психологията това се нарича още "самосбъдващо се предсказание". Това означава, че когато един човек вярва, че ще се провали и няма да постигне успех, то той полага по-малко усилия и в последствие не получава по-добър резултат. След това решава да се откаже да опитва и съответно не постига успех.

От другата страна е човек, който силно вярва, че ще постигне успех и влага много усилия в посока осъществяването на желанието им. Това включва много опити, силна мотивация и постоянство. В резултат този човек действително успява да постигне това, което иска.

В обобщение – каквото вярвате това става ваша реалност.

5. Работете по-усилено

Мотото, което следвам през 2019 г., е "Най-ефективният начин да го направиш – е да го направиш". Малките стъпки днес ще са причина за голям успех утре (или след месец, или след година). Важното е да не се отказвате.

Четете още: Всичко важно за Нарцисистите (+ТЕСТ)

Ако искате да научите още практически приложими съвети от психологията, добавете ме в LinkedIn и последвайте страницата ми във Facebook.

Снимка

 

Ина Иванова е организационен психолог и съосновател на "Наука за хората" - компания, която предоставя обучения и консултантски услуги в сферата на ефективното общуване, невербалната комуникация, изграждането на имидж. Работи с действащи политици, популярни личности, мениджъри и предприемачи. В работата си тя е лицензирана да преподава най-съвременните методи, разработени от водещите специалисти по публично поведение САЩ.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly