С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Планиране на времето

Важно е да определим какво ни пречи, какво ни помага и какво все отлагаме
Share Tweet Share
Снимка

[Pixabay.com] 

В тази статия няма да ви казвам какво да правите с времето си. Само ще ви помогна да погледнете по нов начин на неговото разпределение.

Времето минава неусетно, затова е важно да отделяме достатъчно внимание на важните неща. Може да го наречем "превенция". От какво ще се защитим? От оправданието, с което лъжем себе си и околните, а то гласи: "Нямам достатъчно време".

Всички разполагаме с едни и същи 24 часа в денонощието. И да искаме, няма как да си поръчаме "пакет екстра часове". Просто нещата не работят по този начин.

Значи е време да подходим прагматично и да определим три важни неща, които са ключови, за да започнем да си планираме времето много по-добре.

Под планиране нямам предвид разграфяване по часове. Това е вече за по-напредналите в планирането. Тук ще започнем от базовото ниво – с какво си запълваме времето. Ще определим дейностите, които ни пречат, помагат и кое е това, което все отлагаме да започнем.

Преди да стартираме, подгответе си лист и химикал.

Следвайте следната таблица за ориентир:

Снимка

 


1. В първата графа запишете всички онези дейности, занимания, задължения, които искате да не са вече част от рутината ви и искате да спрете да правите. От отлагане на днешната работа за утре до гледането на цял сезон от нов сериал за една нощ. Вие най-добре знаете кое е това, което краде най-много от времето ви.

Четете още: Сутрешна рутина

2. Втората графа е запазена за всички онези дейности, от които сте доволни и искате да продължите да практикувате. Четете преди лягане, правите сутрешна тренировка, хапвате здравословна храна, правите разходки. Каквото и да е това, което ви помага да изглеждате и да се чувствате по-добре, не е загуба на време, а инвестиция в себе си.

3. Третата графа има за цел да ви извади от зоната ви на комфорт. Тя има за цел да ви предизвика най-сетне да започнете това, което все отлагате. Не се претоварвайте с много очаквания и твърде голям списък. Достатъчно е да започнете само с едно ново занимание и една първа планирана крачка. Независимо дали става дума за курс, дипломиране, разговор с някого... дайте си шанс да започнете.

Четете още: Планиране на времето

Ако искате да научите още практически приложими съвети от психологията, добавете ме в LinkedIn и последвайте страницата ми във Facebook.
Снимка

 

Ина Иванова е организационен психолог и съосновател на "Наука за хората" - компания, която предоставя обучения и консултантски услуги в сферата на ефективното общуване, невербалната комуникация, изграждането на имидж. Работи с действащи политици, популярни личности, мениджъри и предприемачи. В работата си тя е лицензирана да преподава най-съвременните методи, разработени от водещите специалисти по публично поведение САЩ.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly