С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Етикет на бизнес срещи

Без добра организация и подготовка те може да се превърнат в губене на време
Share Tweet Share
Снимка

[Pixabay.com] 

Бизнес срещите имат за цел да се оптимизира времето за комуникация по дадена тема. На тях се очаква да присъстват хората, които ще помогнат това да се случи по оптимален начин - както в рамките на самата среща, така и след установяването на конкретни действия след нея. Това обаче невинаги се случва и на срещите започва да се гледа като на излишно губене на време и причина за ниска производителност.

За да избегнете подобни ситуации, днес ви представям някои ключови елементи на бизнес срещите, които е добре да се имат предвид. Целта на тези съвети е да организирате още по-добре както своето време, така и това на околните.

1. Ако нещо може да бъде уточнено в мейл, не организирайте среща.
Замислете се – има ли наистина нужда от организирането на среща или може да спестите време и усилия и всичко бъде уточнено в писмен вид или по телефона?

2. Не ангажирайте да присъстват хора, които няма да допринесат с нищо за срещата.
Старайте се да каните само тези, които ще спомогнат обсъждането и решенията да бъдат взети в кратки срокове. Колкото повече хора поканите, толкова повече има шанс темата да се разводни и така и да не се стигне до конкретни решения и поставени цели.

3. Изпратете официална покана за присъствие.
Когато получа официална покана по мейл, знам че отношението към уговорката е много по-професионално и сериозно. Така всичко необходимо е написано – час, дата, място на провеждане, контакти. Старайте се винаги да има освен начален и краен час на срещата. Така няма да има изненади и ще можете да планирате много по-ясно колко време ще ви е необходимо, за да кажете и представите всичко, което е важно за вас.

Социални умения за кариерно развитие

4. Уточнете каква ще е темата и повода за срещата.
Не организирайте среща просто за да организирате среща и да имитирате активност. Определете в писмен вид точките, които ще се обсъждат. Так всеки ще може да има ясна представа какво да очаква и ще може да се подготви. Иначе рискувате след това да трябва да организирате последваща среща, само защото не е било напълно ясно защо сте се събрали на първата.

5. Винаги бъдете подготвени!
Когато казвам подготвени, това не означава само да можете да говорите по дадена тема. Същото важи и при задаването на въпросите. Предварително напишете всички въпроси, които имате и искате да бъдат изяснени. Старайте се всичко това да е в писмен вид пред вас, за да не пропуснете нещо, което в последствие ще се окаже важно за вас.

6. Не отменяйте среща в последния момент.
Изключително неприятно е да получите мейл за отлагане в края на работния ден, особено ако срещата е планирана за рано сутринта на следващия ден. Не казвам, че не може да се случи нещо неочаквано за вас и това да е наложително. Но ако има изгледи да трябва да отложите среща, направете го колкото е възможно по-рано. Отменянето на среща в последния момент говори, че не сте особено организирани и ще направите лошо впечатление. Най-вероятно другата страна е отложила или планирала много от ангажиментите си, като е взела предвид уговорката ви. Ако ще отлагате среща, веднага предложете нова дата, за да не изглежда така сякаш си търсите повод да протакате. Това може да се приеме и като неуважение и да предопредели в негативен аспект отношенията занапред.

7. Не бъдете пасивни по време на срещата.
Не оставайте останалите да водят цялата среща, докато вие седите безучастни и само слушате. Предварителната подготовка може да е особено полезна за интровертите, за да могат да обмислят всичко, което искат да кажат.

8. Записвайте си.
Не разчитайте, че ще можете да запомните всичко, което се е казало по време на срещата. Записването показва ангажираност. Не изпадайте обаче в крайности, защото в старанието си да запишете всичко може да пропуснете възможности да се включите активно в обсъждането и делегирането на задачите.

9. Не запазвайте всички свои въпроси и идеи за края на срещата.
Ако отлагате от срамежливост/стеснителност или чакате "подходящия момент" той може никога да не дойде.

Презентационни умения за професионалисти

10. Демонстрирайте знания и самочувствие.
Не е лесно да изпъкнете, ако имате вътрешната нагласа, че мнението ви не е от значение. Ако самите вие мислите така за себе си, няма как да очаквате другите да ви възприемат различно.

Ако искате да научите още практически приложими съвети от психологията, добавете ме в LinkedIn и последвайте страницата ми във Facebook.

Снимка

 

Ина Иванова е организационен психолог и съосновател на "Наука за хората" - компания, която предоставя обучения и консултантски услуги в сферата на ефективното общуване, невербалната комуникация, изграждането на имидж. Работи с действащи политици, популярни личности, мениджъри и предприемачи. В работата си тя е лицензирана да преподава най-съвременните методи, разработени от водещите специалисти по публично поведение САЩ.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly