С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

WomenTech Sofia 2019: По-голямо полово многообразие в компаниите означава нови идеи и повече перспективи

Водещи компании и организации като Financial Times, Coca-Cola, Световната банка и Lidl подкрепят инициативата
Share Tweet Share
Снимка

Повече от 80 кандидатки влязоха в контакт с 20 компании по време на WomenTech Sofia 2019

 Фотограф: Десислава Тодорова

Редица проучвания през последните години показват ползите от половото многообразие (тоест безпристрастното и справедливото представяне на хора от различни полове) в компаниите. Повече многообразие означава нови идеи, конкурентни гледни точки и различни перспективи. Според множество експерти една фирма трябва да бъде вътрешно мотивирана да създава полово разнообразна среда сред служителите и в борда на директорите, от което само ще спечели.

Водещи компании и организации като Financial Times, Coca-Cola, Световната банка, Европейската инвестиционна банка, Lidl, Uber и други активно се включват в инициативата. Те взеха участие в първото събитие в София на WomenTech Network - глобална общност, свързваща жени – таланти с различни компании, което се проведе на 12 ноември в наскоро установената централа на Financial Times в България. Целта на WomenTech Sofia 2019 е да осъществява връзка между фирми, поставящи половото многообразие на първо място в дневния си ред, и кандидатки в сферата на инженерството, науката, продуктовото мениджърство и други. Събитието дава шанс за контакт с около 20 компании, които могат да помогнат на участничките да растат в професионален план.

"Искаме да разширим нашата глобална мрежа с чисто нов клон в София, която един от най-бързо растящите хъбове за технологии и стартъпи", казва Анна Радуловски, главен изпълнителен директор и основател на WomenTech. В настоящото събитие взеха участи повече от 80 кандидатки, а WomenTech Sofia 2020 ще се състои на 12 март догодина.

Стремеж към полово равенство

"Опитваме се да постигнем 50% организационно полово равенство в глобален мащаб на всички нива на компанията. Имаме поне една жена в предварителния списък на кандидатите на всяко интервю и поне една интервюираща жена във всеки интервюиращ панел", заяви пред участничките Ангелина Делчева, която отговаря за привличането на таланти към The Coca-Cola Company.

По думите на Лаура Андрееску от отдела "Финансови молби и молби за кредитен риск" към Европейската инвестиционна банка фокусът на институцията е върху важни социални и икономически въпроси, като например достъпа на жени до финансиране. "Глобално 33% от бизнесите са притежавани от жени, включително 6.6 млн. малки и средни предприятия в развиващите се икономики. Но от тях 68% имат неудовлетворена нужда от кредит, което води до значителна кредитна дупка. Затова започнахме програма за осигуряване на финансиране за бизнеси, водени от жени", коментира Андрееску. И допълни, че в Гърция например Европейската инвестиционна банка подкрепя 7000 работни места чрез инвестиции от 100 млн. евро за бизнеси, водени от жени, а в Италия стимулира бизнесите, притежавани от жени, с финансиране от 50 млн. евро.

Фокус върху откриващите се възможности

Според лекторите на WomenTech Sofia 2019 между служителите мъже и жени има различия. "Попаднах на някои проучвания, които показваха, че жените и мъжете имат различно отношение спрямо допускането на грешки. Според тях жените са склонни да се обвиняват много повече за минали грешки, докато мъжете имат по-здравословно отношение. Понякога заради страха от грешки жените са по-малко склонни към действие и по-склонни към пасивно поведение", обясни Кристина Стоицова, технически директор във Financial Times. Ето защо по думите й е важно фокусът да бъде не върху риска от правенето на грешки, а върху откриващите се възможности.

Ърма Менсър от центъра за споделени услуги в София на Световната банка беше категорична: "Правим си лоша услуга, когато се фокусираме само върху един пол. Тук става въпрос за многообразие и за приобщеност. Един от шефовете, които най-много повишаваха жени в моята кариера, всъщност беше мъж."

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly