С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Креативно или класическо CV

Нетрадиционните автобиографии са подходящи най-вече за търсещите работа в творчески индустрии
Share Tweet Share
Снимка

[Pixabay.com] 

Семпла или, както стана модерно да се казва, минималистична автобиография, в стандартен формат или по европейски образец. А защо не нещо по-нестандартно, като например автобиография във формата на Facebook профил? В днешно време вариантите за оригинално професионално представяне са много, но кой от тях работи най-добре?

С много малки изключения специалистите по подбор на персонал не обичат да бъдат засипвани с прекомерно креативни CV-та, освен ако този подход не е подплатен с реално съдържание, а не е просто кухо упражнение по стил и красота. Интернет изобилства с всевъзможни съвети за това как всеки трябва да притежава повече от класическа, разбирайте "скучна", автобиография. Видео CV-та, презентации под формата на инфографики, цели индивидуални сайтове, посветени на личния професионален опит, онлайн портфолиа с изпипан до съвършенство дизайн, Facebook профили, наредени като същинско интерактивно CV са някои от проявленията на тази нова вълна на креативност, заляла дигиталното пространство и електронните пощи на HR специалистите.

Форма на нестандартно представяне, станала популярна напоследък, е видео CV-то. Множество компании започнаха да го изискват сред задължителните документи за кандидатстване. То се смята за полезно особено когато се налага да се провери езиковата подготовка на кандидатите. Въпреки съществуването на фирми, предлагащи създаването на професионални видео автобиографии, повечето работодатели предпочитат варианта "направи си сам", който им позволява да придобият по-добра представа за артистичните и технически умения на кандидата за разлика от "режисираната" разновидност.

Истината е, че нетрадиционните автобиографии не са за всеки и за всички случаи. Те могат да бъдат полезни за търсещите работа в творчески индустрии като дизайн, маркетинг, реклама и туризъм. Предимството на интересното визуално представяне е, че показва още в самото начало начина на мислене и техническите възможности на потенциалния служител. Въпреки това все още много фирми предпочитат утвърдените формати за автобиография, защото остроумните представяния понякога отнемат прекалено много време за преглеждане и отсяване на най-добрите специалисти.

Независимо на какъв вариант ще се спрете в крайна сметка, имайте предвид, че автобиографията винаги трябва да бъде кратка и ясна, както и да дава само най-необходимата информация – вида образование, допълнителни квалификации и най-важните позиции, заемани до момента и адекватни спрямо длъжността, за която се кандидатства. Посочете езиковите си умения и степента на компютърна грамотност, без да преувеличавате в самооценката. Включете информация и за личните си интереси, но само ако те са свързани по някакъв начин с конкретната позиция. Печелившите автобиографии не залагат само на лъскавата опаковка или само на съдържанието, а умело съчетават и двете.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly