С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Как да се справим с конфликт на работното място

В такива ситуации мениджърите често се оказват между чука и наковалнята
Share Tweet Share
Снимка

[Pixabay.com] 

Конфликтите на работното място са неизбежни, освен ако не работите от вкъщи. Няма как да не сте попадали в подобна ситуация. Колкото по-голямо е напрежението в офиса, толкова повече скандалите зачестяват. А стресът е нещо обичайно във всяка фирма.

Когато възникне проблем, не очаквайте той да се разреши от само себе си. Ако не предприемете нищо, само ще става по-лошо. А доста често, когато става дума за конфликт, шефът се оказва между чука и наковалнята. Ето и няколко съвета как да се справите, ако спорят ваши служители:

#Вникнете в ситуацията. Малко ситуации са такива, каквито изглеждат на пръв поглед или каквито ви ги представят засегнатите страни. Преди да вземете мерки, бъдете сигурни, че имате достатъчно обективна информация за позициите и на спорещите.

#Осъзнайте, че има проблем. Имайте предвид, че това, което за вас изглежда дребно, може да е от голямо значение за някой друг. Осъзнаването, че нещо е проблем и проявата на загриженост са важна крачка към разрешаването на конфликта. Не подценявайте и дребните неща, защото често те прерастват в нещо по-голямо.

#Бъдете търпеливи и отделете достатъчно време. Старата поговорка "Бързата работа - срам за майстора" понякога съдържа много повече истина, отколкото съзнаваме. Отделете достатъчно време, за да прецените обективно информацията от двете спорещи страни. Прибързаното решение може да навреди много повече от липсата на решение и да настрои още по-враждебно хората, замесени в конфликта.

#Не използвайте принуда или заплаха. Емоционалните изблици или натискът върху хората може временно да тушира конфликта, но не се заблуждавайте, че може да е трайно решение. Той ще се появи отново. В такъв случай не само ще трябва да се справите с първичния проблем, но и с гнева, който се е натрупал след първата ви намеса.

#Фокусирайте се върху проблема, не върху човека, който го е създал. Повечето хора са срещнали поне една "проблемна личност" в професионалния си живот. Преодолейте предварителната си нагласа спрямо хората, замесени в конфликта. Ако колега от вашия отдел спори с външен човек, не е задължително "вашият" човек да е прав. Най-напред разберете същността на конфликта. Ако внимателният анализ покаже, че в центъра му стои конкретен човек, едва тогава се концентрирайте върху него.

#Въведете правила. Преди да организирате формална среща между замесените в конфликта страни, накарайте всяка от страните да приеме някои основни правила на поведение. Помолете ги да говорят спокойно и доколкото е възможно, без емоция. Нека всеки от спорещите страни се опита да погледне на нещата от позицията на другия. Предупредете ги, че ако не спазват правилата, ще прекратите срещата.

#Осигурете открита комуникация. Основната цел при разрешаването на конфликти е да направите така, че двете страни да уредят проблема помежду си. Позволете на всеки от спорещите да изрази гледната си точка, но споделете и вашето мнение. Опитайте се да модерирате срещата между двамата и им помогнете да откроят истинската причина за конфликта.

#Действайте решително. Щом като веднъж сте отделили време да съберете информация, говорили сте с всички засегнати страни и сте преценили всички обстоятелства, вземете решение и го изпълнете. Не го оставяйте да отлежава. Ако твърде много забавите решението си, това може да навреди на доверието във вас и на начина, по който подчинените ви ви възприемат. Те може или да ви сметнат за твърде слабохарактерен, или да си помислят, че не ви е грижа, или пък и двете. Не очаквайте всички да са съгласни с вашето решение. Те обаче поне ще знаят вашата позиция и ще се съобразят с нея.

Все пак действайте внимателно при конфликт в офиса, защото едно "малко огнище" може да запали "голям пожар". Ако имате възможност, няма да е лошо да се посъветвате с някой специалист при по-деликатните ситуации.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly