С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Мениджър с опит в CNN и Associated Press поема управлението на БНР

Андон Балтаков ще бъде генерален директор на държавното радио в следващите три години
Share Tweet Share
Снимка

Според Андон Балтаков генералният директор е гарант за свободата и независимостта в обществената медия.

 Фотограф: Надежда Чипева

Съветът за електронни медии (СЕМ) избра в сряда новия генерален директор на БНР. Той се казва Андон Балтаков и кандидатурата му беше подкрепена от четирима от петимата членове на медийния регулатор - Бетина Жотева (от квотата на президента Росен Плевнелиев), Галина Георгиева (от парламентарната квота на ГЕРБ), председателят на СЕМ София Владимирова (от парламентарната квота на ГЕРБ), Евелина Димитрова (от квотата на президента Румен Радев). Въздържала се гласува Розита Еленова (от парламентарната квота, предложена от Български демократичен център на Христо Ковачки). Тя твърдо подкрепи кандидатурата на сегашния и.д. генерален директор Антон Митов.

Изборът не беше лесен и не беше направен по време на първото гласуване на СЕМ. Балтаков бе избран на второто за деня гласуване - процедура, позволена от Закона за радиото и телевизията. До него се стигна, след като първия път по два гласа получиха Балтаков и Митов и един беше даден за кандидатурата Митко Димитров, бивш директор на радио "София".

Андон Балтаков има магистърска степен по бизнес администрация от университета "Йейл" и висше икономическо образование от УНСС в София. Първо като журналист, а после и като мениджър той работи в медийния бранш повече от 20 години. До явяването си на конкурса за генерален директор на БНР има консултантска компания в САЩ, чиято основна дейност е да съветва собствениците на медии как да управляват бизнеса си. Чрез нея работи по два проекта съвместно с Reuters. Преди това няколко години е бил старши директор бизнес операции в CNN Digital и е отговарял за монетизирането на новинарския уебсайт и съпътстващите програми на CNN за мобилни платформи, като е управлявал и бизнеса за синдикирани видеопродукти. Преди да се присъедини към CNN, е работил 7 години в агенция Associated Press в Ню Йорк, където е заемал ръководни позиции в отдела за дигитални продукти и стратегическо планиране.

Целия текст може да прочетете тук.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly