С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Сравнението в офиса е неизбежно

Може ли обаче правенето на сравнения между хората да има позитивен резултат
Share Tweet Share
Снимка

[Pixabay.com] 

Често се случва да се назначават хора на позиции, които са освободени от други преди това. Всеки е бил в тази роля, почва от нищото или по-скоро от обучението и започва да трупа опит в сферата и в компанията. Но всички го сравняват с предишния колега на този пост. Да, това е неизбежно. А по-лошото е, че и самият нов служител започва да се сравнява и да гони една въображаема конкуренция.

Живеем в конкурентен свят и човешката природа някак си естествено се състезава с околните по един или друг начин. Това е напълно естествено и ако се разпознавате поне малко в горното описание, то не сте единствени.

Може ли обаче правенето на сравнения между хората да има позитивен резултат? Понякога да се сравняваш с някого на работното място е всъщност от голяма полза. За пример вземете колегата си, който бързо е израснал в кариерата и от чийто опит можете много да научите, както и да си спестите редица главоболия по пътя на вашето професионално израстване.

Разбира се, има и много негативни оттенъци на сравняването с колегите в офиса. Ето някои съвети как вместо да се чувствате "смачкани" и неуверени в компанията на по-успешните от вас, да смените начина си на мислене.

Вземайте поуки и се учете се от историята на по-добрите. Смяната на настройката се състои в това да започнете да се учите от хората, на които се възхищавате. Моделите за подражание са идеални за това да ви показват какви възможности за развитие имате пред вас и какъв е бил техният начин да постигнат успех. Поставете си дългосрочни цели как може да подобрите вашите умения и способности, следвайте ги и не се отказвайте.

Заложете на съвместната работа, вместо да се сравнявате. Успешните лидери знаят, че не са добри във всичко, което правят. Тяхната рецепта е да се обграждат с хора, които притежават допълнителни знания и умения, да се учат от тях и да се развиват.

Не използвайте другите за ваше мерило. Най-добрият начин да проследите напредъка си в работата е като сравнявате настоящото си изпълнение на задачите с това как сте ги вършили преди, а не как ги е правил някой друг. Всеки върши различно задачите си – едни бързо, но в същото време не толкова прилежно, други бавно, но перфектно. Това е до изграждане на стил, изградете си и вие такъв и дръжте на него.

Винаги искайте обратна връзка. Вашите т.нар. слабости в действителност може да се окажат най-силните ви черти. Когато искате обратна връзка, имате възможност да добиете нова представа как уменията ви да бъдат полезни. Както и да си отговорите на въпроса - какво виждат във вас останалите, което явно вие не успявате. Така може да повдигнете и самочувствието си.

Направете си реалистична самооценка. Отделете време да направите списък и да оцените вашите силни черти, които после да споделите с останалите. Акцентирайте върху това какво ви прави уникални, вместо да се опитвате да бъдете като всички останали.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly