С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Фитнес в офиса: Как да поддържаме добра форма зад бюрото

Всеки може да отдели 5 минути от работния ден в офиса за малко упражнения
Share Tweet Share
Снимка

[Pixabay.com] 

Повечето професии в днешно време не предразполагат към физическа активност. Точно обратното, голяма част от хората работят в офис, а това допринася за заседнал начин на живот. Светът и околната ни среда се изменят, a това неминуемо води до промяна и в самите нас, в нашите нужди и изисквания.

За съжаление обаче "модерните" професии водят до състояние, в което не използваме достатъчно физическия капацитет на тялото си. Съвременният човек е приел, че трябва да избира - или професионален успех, или атлетично, здраво тяло. Всъщност двете не са взаимоизключващи се, а взаимозависими. И зависимостта е пропорционална - колкото по-здрав е човек, толкова по-успешен може да бъде.

Ето и няколко "рецепти" как да поддържате добро физическо здраве и форма дори и на работното си място:

# Движение, движение и пак движение

Според изследване, проведено в Холандия, селянин, живял в средата на 19 век е извървявал с до 11 км повече средно на ден, отколкото съвременния човек с типична работа в офис. Парадоксалното е, че с нездравословния начин на живот днес и вредната храна, която консумираме, имаме доста по-крещяща нужда от тази активност, отколкото са имали хората през 19 век.

Изводът е - необходима ни е физическа активност през целия ден. Но това не означава непременно тренировки в залата. Физическата активност е движение - ходене, качване по стълбите, навеждане, изправяне, вдигане на различни предмети, разтягане.

Започнете още преди да стигнете до офиса. Вместо всеки ден да ходите с колата си, отидете пеша или с колело. За съжаление, българските градове не са достатъчно приспособени и подходящи за колоездене, но ако все пак работата ви е близо до вас, не е нужно да ходите с автомобил. Освен това понякога е прекрасно да ходиш навън (разбира се, съобразявайки се с времето). Някак свежо и разведряващо е.

Освен това винаги, когато имате опция да се качите по стълбите, използвайте я! Ако днес се качите 4-5 пъти по стълбите, това са си 4-5 "интервала", с които сте ускорили пулса си и сте допринесли за движение.

Понякога дори уреди като педометъра или някое приложение на телефона, което отмерва крачките, вършат работа, за да ви помогнат да си изградите навик да се движите повече. Уреди и приложения като тези внасят осъзнатост за това как и колко се движите.

# Фитнес в офиса

Грижата за тялото не трябва да се пренебрегва, дори докато работим. Да, професионалният успех е важен, но той върви ръка за ръка със здравето. Освен това не е нужно да ходите до фитнес залата, за да тренирате. Това вече е възможно да стане и на работното ви място.

Създайте си навик на всеки час да ставате и да разтягате. Може да си вземете ластик, който да превъртате или разтягате. Достатъчно е да направите 3 серии по 10 превъртания и 10 разтягания, за да почувствате как горната част на тялото ви се е раздвижила.

Може да разгледате различни и интересни предложения за упражнения, докато седите на стола в офиса на този линк.

Създайте си навика на всеки час да ставате и отпускате мускулите около врата. Как? Наклонете главата си на една страна и леко натиснете с ръка. После направете същото на другата страна. След това я наклонете надолу и настрани и отново задръжте с ръка. Това ще намали негативните последици от стоенето пред компютъра и взирането напред с главата.

Може да видите различни упражнения, лесно осъществими в офис среда, от посочения линк.

Харесайте си поредица от упражнения и ги правете, например сутрин, обед и следобед. Всеки може да отдели 5 минути от работния ден в офиса. Има редица тренировъчни методики. Например - клекове в продължение на 20 сек. Клякате, колкото можете повече (като за начало 14-15 пъти е добре) и след това почивате 10 секунди. Повтаряте това 8 пъти. Отнема само четири минути, но е доста добър начин да се раздвижите. Можете да го правите с всяко едно упражнение - тръстер, лицеви опори, набирания, коремни преси и т.н.

Ето и предложение за поредица от упражнения, използвайки наличната офис мебелировка в посочения линк.

Ако изпълнявате поне един от съветите, посочени по-горе, ви гарантирам, че веднага ще усетите разликата. Ако работите в споделено офис пространство, то не бива да ви е срам от тези упражнения. Най-много да "запалите" и колегите около себе си, които да започнат да тренират с вас. Е, сега вече нямате извинение да не тренирате в офиса, нали?

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly