С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Наръчник за добро седене в офиса и пред компютър

Заседяването води до пренатягане на едни мускули и "удължаване" на други. Това изменя стойката ни и води до болка
Share Tweet Share
Снимка

[Pixabay.com] 

Един средностатистически служител, работещ на 8-часов работен ден, прекарва в офиса средно 170 часа на месец. В същото време голяма част от хората, работещи на бюро, стигат до близо 115 часа месечно седейки на своя стол, взирайки се в компютъра. Може да изглежда смайващо, но ако вие сте в сходна ситуация, се замислете колко често ставате, за да се раздвижите в работното ви ежедневие. Рядко, нали?

След като миналата седмица разгледахме темата Как да поддържаме добра форма зад бюрото и в офиса, сега ще обърнем по-голямо внимание на седналото положение. Ако вземем факта, че голяма част от деня на съвременния работещ човек минава в седнало положение, пред компютъра, освен навиците за движение е важно и просто да се научим да седим правилно.

Заседяването води до пренатягане на едни мускули и "удължаване" на други. Това изменя стойката ни и води до травмиране на меките тъкани, а от там и до болка. Сега разбрахте ли защо когато се приберете от работа ви боли гърбът? Проблемът е, че заседяването води и до други проблеми, които след един момент стават необратими. Седенето пред компютъра е един от виновниците за изкривената ни стойка.

# Правилен седеж, здраво тяло

Ето и няколко неща, на които да обърнете по-голямо внимание:

Когато седите пред компютъра, внимавайте главата ви да не отива напред - това натоварва врата много и води до изкривявания и дискови хернии. Нужно е гърбът ви да е изправен. Ако усещате напрежение, ползвайте възглавничка, която да стои постоянно на вашия стол в областта на кръста. Ако не сте се облегнали докрай и не опирате във възглавничката, то седежът ви е неправилен.

Изгърбената позиция най-често се получава при хора, които не виждат добре някои по-дребни елементи от монитора. Ако и вие имате този проблем, най-добре се посъветвайте с очен лекар. Дори и да нямате диоптър, има специални очила за компютър, които предпазваш вашите очи.

Обикновено ако сте десничар и боравите с мишката с дясната ръка, дясното рамо е отпуснато напред и надолу. Стремете се да не отпускате рамото си. Сега в търговската мрежа се предлагат подложки за мишки, които да ограничават вредното влияние на този навик.

Когато седите, не кръстосвайте краката си и не ги дръжте назад и на пръсти. Стъпете на цяло стъпало, опитайте се да държите стъпалата успоредни и разтворени.

Когато седите, не сядайте на опашката си, а гледайте тежестта да е върху, нека кажем, двата кокала на дупето ви.

Може да разгледате още идеи и съвети за правилното седене и организиране на работното място тук.

# Правилото на 30-те минути

Колкото и да сте натоварени с работа и задачи за деня, няма да е никак зле да си въведете това правило. А именно на всеки половин час да ставате за поне 5 минути. Отидете до тоалетна или просто се разтъпчете.

Запомнете, че целта е движение. Ако ставате на всеки половин или един час и правите поне някакви дребни упражнения, замислете се колко много ще сте се движили в края на работния ден. Прибавете и малко ходене в обедната почивка и качване по стълбите. Така неусетно ще увеличите физическата си активност и ще имате много повече резултати, отколкото ако от време на време отделяте по 1 час за тренировка, а през останалото време седите обездвижени.

# Магическата тенис топка

Ако все още не сте си намерили начин да се възстановявате и отпускате след работа, което всъщност е много важно, може да използвате тенис топка. Можете да я носите навсякъде и да я използвате навсякъде, дори и в офиса.

Можете да я използвате за масаж, както на гърба (когато имате възможност да си вземета кратка пауза), така и на стъпалата, изморени от обувките или високите токчета (нищо не пречи да ги масажирате, докато пишете поредния мейл или се занимавате с друга работна задача). Знаете, че на стъпалата има много "точки" и, масажирайки ги, определено ще почувствате как краката ви стават по-леки и се чувстват релаксирани.

Ако все още не може да си представите как може да стане това, вижте това видео тук.

Постигането на резултати е следствие от ежедневно полагани усилия. Следствие от малки стъпки, които правим всеки ден. Пробвайте да следвате тези съвети две седмици и вижте как ще се почувствате. Трудно е да ви убедя с думи от каква полза ще ви бъдат масажите с тенис топка, разтягането и повечето физическа активност. Въпреки това чувството не лъже - опитате ли, ще се чудите защо сте отлагали толкова време.

Share Tweet Share

Етикети

още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly