С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Как да управляваме екип от по-млади хора

Наставникът трябва да извлече огромен обем от информация, да я систематизира и да я предаде по лесен и разбираем начин
Share Tweet Share
Снимка

[Pixabay.com] 

Смятате ли, че да си шеф е много по-лесна, приятна и ненатоварваща работа от това да си служител? Най-вероятният отговор е "да", защото обикновено българинът вярва неимоверно много в твърдението. Но какво се крие зад това да си ръководител?

Ще ви дадем един пример - след края на последния мач между отборите на Реал Мадрид и Барселона в първенството попитаха бившият футболист и сегашен треньор на "кралския клуб" Зинедин Зидан кое е по-лесно: да си футболист или да си треньор. Е, познайте какъв бе отговорът - футболист, разбира се. А защо ли? Защото треньорът носи цялото напрежение и отговорност. Наставникът трябва да извлече огромен обем от информация, да я систематизира и да я предаде по лесен и разбираем начин на своите футболисти (служители). Докато играчите поемат суровата информация и имат точно определени задължения, които трябва да спазват, а освен това могат да се концентрират само и единствено върху своите си задачи - ако те са свършени, то всичко е наред.

Когато обаче си ръководител на по-млад екип от хора отговорностите, задълженията и трудността се умножават по две. Младите обикновено са по-неопитни, но в същото време самоуверени, непонасящи критика, особено ако е от някой облечен с власт и влияние.

Ето няколко съвета за по-успешно управление на млад екип:

# Не бъдете индивидуални участници

На първо място, мениджърите не са индивидуални участници. Това означава, че вие ще отговаряте за работата на други лица. Вашият успех ще зависи от това колко добре вашият екип изпълнява дадените проекти и задачи. Ще отговаряте за цялата свършена работа, не само от вас, но и от вашите подчинени. Не можете да поправите всички проблеми, дори и не опитвайте... това вече не е ваша работа.

# Запознайте се с вашия екип

За да можете да ръководите млади хора, трябва да сте добре запознат с техните работни навици, идеи, ако щете дори концепции. Не е изключено да направите и тиймбилдинг, на който да се опознаете повече. Разберете за техните хобита и интереси. Вие трябва да познавате силните и слабите страни на всеки член от екипа. Ще използвате това знание за балансиране на производителността на екипа ви.

# Критикувайте внимателно

По принцип хората трудно понасят критиката, особено ако е от някой, облечен с власт и влияние. Още повече когато са все още млади и неопитни, заявяват високи претенции и демонстрират прекомерно самочувствие, зад които крият страховете и опасенията си. Забележките и съветите ги нараняват, възприемат ги като лична обида и съмнение в техните възможности.

Много е важен начинът, по който поднасяте критиката си - дали е справедлива, достатъчно конструктивна и отнесена към конкретни грешки. Недопустимо е да съдържа негативни оценки, нападки и обобщения за цялостната личност. Мястото, времето и тонът също са от значение.

# Доверието е важно

Всяко нещо с времето си, особено когато трябва да се гради доверие. Не бързайте с помощта си при проблем, не ги обгрижвайте безкрайно, знайте, че не може да ги предпазите от всички грешки. Има проблеми, с които човек трябва да се сблъска, за да си извади поука. Направете така, че да се чувстват спокойни и самостоятелни, да изграждат добри отношения помежду си, да си вярват и помагат и да знаят, че ще застанете зад тях. Продължете да помагате на тези, които са готови да приемат съвети и искат да се учат от вашия опит. Постепенно техният брой ще се увеличава. Ще дойде времето, когато и най-резервираните сами ще ви потърсят за помощ.

# Бъдете видими

Не се изолирайте от екипа. Понякога първоначалния обем от работа ще изглежда непреодолим и ще се наложи тенденция да се изолирате от персонала си - особено когато ви натоварят с попълване на документи и доклади. В никакъв случай не трябва да създавате впечатление на ръководител, с когото не може да се контактува. Ако членовете на екипа ви не ви виждат, ще развият отношение на анархия. Тогава нещата ще вървят зле за вас. Дори и да управлявате дистанционно персонала си, трябва да се уверите, че те чувстват вашето присъствие. Ако управлявате няколко смени, уверете се, че посещавате всички смени редовно.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly