С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Пет съвета за правилно хранене в офиса

Храната и напитките на работното място опредено имат значение за това как се чувствате
Share Tweet Share
Снимка

[Pixabay.com] 

Храната, която се приема в офиса, както и пиенето на всякакви напитки влияят пряко върху умствената работа на човека. Следователно устойчивото и балансирано хранене е изключително важно за това как се чувстваме, защото именно от това зависи как ще се представяме на работното си място. Но има някои храни, който са много по-полезни за нашето физическо и психическо здраве.

Ето и 5 съвета за здравословна диета в офиса, с която можете да останете във форма и да помогнете на тялото и ума си да направи всичко необходимо в работата си:

# Храна за мозъка

Всеки, който смята, че мазнините са вредни за човешкото тяло и че е най-добре да се избягват, е в грешка: всъщност те са важни запаси от енергия и топлина и истинска храна за мозъка, защото в крайна сметка мозъкът ви се състои от 60% мазнини.

Ако искате да направите нещо добро за мозъка си, редовно трябва да получавате допълнителна порция ненаситени мастни киселини. Омега-3 мастните киселини в частност помагат при нарушения на кръвообращението в мозъка и за концентрация.

Основният източник на Омега-3 мастни киселини е рибата. Яйца и ядки като бадеми или лешници също са истинска храна за мозъка и са подходящи като закуска между тях.

Друг по-нетипичен, но добър вариант е авокадо тостът. Може да ви звучи доста странно и дори налудничаво, но всъщност този екзотичен плод ви успокоява и ви прави по-бдителни, а освен това е и доста вкусен, така че съвсем спокойно можете да го включите към своето меню.

# Редовни интервали между храненията

Има два типа крайности при хора, които работят в офис пространство - такива, които постоянно се хранят с нещо, и други, които въобще не вкусват нищо през целия работен ден, разчитайки само на закуската вкъщи и вечерята след края на работния ден. Нито един от двата метода обаче не е полезен, даже точно обратното - вреди на нашия организъм.

Ако искате да се погрижите добре за вашето тяло, то имайте предвид, че трябва да имате 3 основни хранения и най-много две закуски на ден. Това е идеалната схема за балансирана диета. Освен това трябва да има разлика от няколко часа между храненията.

# Плодовете - най-добрите ни приятели в офиса

Все повече офиси предлагат на служителите си кошници с плодове, от които може да се възползва всеки, когато си поиска. Това е много добра практика, защото плодовете намаляват упадъка на когнитивните способности.

Освен това те са добре известен природен антиоксидант. Т.нар. аскорбинова киселина, по-известна като витамин С, която се намира в много цитрусови плодове, но също и в киви, домати, картофи и други, увеличава значително усвояването на желязо (Fe), участва в образуването на костите, зъбите и тъканите. Значителна роля има при заздравяването на рани, поддържа еластичността на кожата, необходима е за производството на стресовите хормони, подобрява устойчивостта към инфекции, помага при високо кръвно налягане. Антиоксидантите помагат за защита на клетките в тялото ви и предотвратяват окисляването на чувствителните молекули.

Добре е да знаете, че в плодовете антиоксидантите се намират главно в обелката, поради което (ако е възможно) винаги трябва да се ядат цели.

# Пийте достатъчно течности, но по правилата

Ако пиете твърде малко течности, кръвният ви обем ще намалее и тялото ви вече няма да бъде оптимално снабдено с кислород. Резултатът: чувствате се уморени и не сте готови да изпълните задачите си в работата. Освен загубата на концентрация, могат да възникнат и проблеми с храносмилането и кръвообращението, ако приемът на течности е твърде малък.

Водата в офиса е изключително нужна на всеки. В допълнение, кафето също има важно значение за ежедневната ви работа - то е един от най-ефективните антиоксиданти и има положителен ефект върху обработката на информация в мозъка.

Ако обаче не обичате или не можете да понасяте кафе, можете да заложите и на зелен чай. Той също е антиоксидант и гарантира, че ще сте по-бдителни и възприемчиви.

# Не на "бързите храни"

Ако искате да се храните здравословно или дори да отслабнете, трябва да избягвате наситени мазнини и бърза храна. Често тя е предпочитана, защото няма трудности в обработката и може да се консумира по всяко време.

Все пак тези, които редовно ходят в обедната си почивка до най-близкия ресторант за бързо хранене, не трябва да се изненадват, ако в края на годината забележат, че няма никаква промяна.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly