С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Практики от света: Как големите работодатели се справят с кризата около COVID-19

Google, Microsoft, Amazon, Twitter и Starbucks реагираха мигновено на създалата се ситуация около коронавируса
Share Tweet Share
Снимка

[Pexels.com] Фотограф: Anna Shvets

Едва ли има човек на земното кълбо, който да не знае за COVID-19. Вирусът дебне отвсякъде - новини, социални мрежи, ежедневие, буквално сме залети с информация. А това е напълно нормално, особено когато всички ние сме изправени пред едно голямо предизвикателство. Но в тази криза е особено важно да останем спокойни и да съхраним всичко, което сме изградили до този момент.

След появата на епидемията и бързото ѝ разпространение експертите по обществено здраве започнаха да насърчават хората да си мият ръцете, да поддържат висока хигиена и да ограничат социалните си контакти. Но как може да се случи това, когато въпреки пандемията имаме фирма, която трябва да съхраним?

И докато Националният оперативен щаб, заедно с правителството се чуди как да помогне на бизнеса в тези тежки времена, то ще ви разкажем какви мерки са предприели световни компании като Google, Microsoft, Amazon, Twitter, Starbucks и други, за да се справят с борбата срещу коронавируса.

Microsoft бе първата по-голяма компания, която обяви масов режим home office за своите служители. Това се случи на 4 март, а на още на следващия ден по сметки на компанията цели 54 000 души са работили от домовете си. Освен това американската транснационална компания стартира кампания, в която обяви, че ще продължи да плаща на доставчици, които работят на почасова работа.

Други компании като Amazon, Uber, Salesforce, Cisco, Lyft, Square, Twitter, Facebook, Google и Applе последваха примера и поеха ангажимент да продължат да плащат на почасовите си работници, въпреки огнището на COVID-19.

Amazon въведе допълнителен отпуск със заплащане за служители на пълно и непълно работно време. Компанията предлага допълнителен отпуск със заплащане за служители, диагностицирани със заболяването, а освен това създаде фонд за подпомагане в размер на 25 милиона долара.

Amazon Relief Fund е фокусиран върху подкрепата на независимите партньори за обслужване на доставки и техните шофьори, участници в Amazon Flex и сезонни служители, изложени на финансово затруднение през това предизвикателно време. Amazon предлага на всички тези групи възможността да кандидатстват за безвъзмездни средства, приблизително равни на до две седмици заплащане, ако бъдат диагностицирани с COVID-19 или поставени в карантина от правителството. Служителите могат да кандидатстват и да получат лична безвъзмездна помощ от фонда, варираща от 400 до 5000 долара на човек.

От компанията на Джеф Безос споделят, че здравето и безопасността на техните служители по целия свят е техен основен приоритет, докато се изправяме пред предизвикателствата, свързани с COVID-19. Ръководители в Amazon дискутират всеки ден, за да обмислят развиващата се ситуация и се консултират с медицински експерти, за да гарантират, че правят всичко възможно, за да поддържат екипите си здрави.

Starbucks осигурява допълнително заплащане на баристите си, които са изложени на опасност от коронавирус.

Twitter актуализира своята политика за работа от вкъщи и я направи "задължителна" за всички служители в световен мащаб, според публикация в блога на компанията. Освен това предостави възможност за възстановяване на допълнителни разходи на родителите за дневни грижи, причинени от вируса, както и за разходите за домашен офис.

HR ръководителят на Twitter Дженифър Кристи обеща да възстанови на служителите всички разходи, необходими за създаването на домашни офиси, за закупуване на неща като компютърен хардуер, бюра и ергономични столове. Тя призова, че работата от вкъщи не променя ежедневните дейности на служителите, а просто означава, че сменят средата.

Всички големи компании следят динамичната ситуация и постоянно предприемат нови мерки, ако това се налага, за да предпазят служителите си. Компаниите експериментират с нови начини да останат продуктивни и всички оставаме позитивни, че скоро ще преминем през това предизвикателство.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly