С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

"Продай ми тази химикалка": Как ще действаме

Ако отделите време да "продадете" нещо предварително, ще се подготвите за задачата по време на интервюто за работа
Share Tweet Share
Снимка

[Pixabay.com] 

За да придобият представа за вашите умения, интервюиращите за работни места в сферата на търговията и маркетинга може да ви помолят да демонстрирате подхода си към продажбата на продукт като част от интервюто. Сега вие трябва да докажете, че всички квалификации от CV-то са реални и да приложите целия опит, който притежавате. Човекът срещу вас иска да научи как продавате и какви стратегии използвате, за да сключите сделка.

Ако отделите време да се подготвите да "продадете" нещо (може да използвате същата или подобна стратегия за всичко, което ви е поискано) предварително, ще сте готови успешно да отговорите на въпроса по време на интервюто за работа.

# Какво наистина иска да знае интервюиращият

"Продайте ми тази химикалка" - тази задача често бива давана на хората, кандидатстващи за позиции в сферата на търговията и маркетинга. Именно затова интервюиращият иска от кандидата да покаже своята стратегия при продажба, как ще действа на момента, дали може да привлича клиентите. Освен че показвате способността си да продавате, вашият отговор е показателен за способността ви да мислите и действате на момента, което е от съществено значение в тази професия. Отговорът ви демонстрира и вашите комуникационни умения.

Имайте предвид, че не винаги трябва да "продадете" на евентуалния си бъдещ работодател химикалка. Интервюиращият може да ви помоли да продадете на място всеки продукт, включително такъв, който компанията произвежда. Все пак ако имате една изградена стратегия, може да я използвате за всичко.

# Как да отговорите

Както при другите хипотетични въпроси по време на интервю, правилен отговор няма. Нужно е да задействате пълния набор от уменията си за вербална комуникация, ентусиазъм и креативност.

Покажете, че сте позитивни и развълнувани от продукта, докато го представяте. Нужно е да сте приветливи, дори когато клиентът отсреща не ви отговаря със същото. Невербалната комуникация също играе огромна роля. Не забравяйте, че целият фокус трябва да е върху продукта. Направете презентацията с ентусиазиран глас.

Наблегнете на функциите на самия продукт. Съществена фаза на процеса на продажба е да опознаете клиента си, така че може да опитате да помолите интервюиращия за някои пояснения относно потенциалните употреби на продукта. Не се страхувайте да задавате въпроси. Колкото повече знаете за нуждите на вашия интервюиращ, толкова по-добра ще бъде вашата презентация. Възпроизведете отговорите на интервюиращия, за да наблегнете на някои характеристики на писалката, които биха могли да им помогнат в тяхната дейност.

Извличането и преодоляването на възражения срещу даден продукт е критичен елемент от процеса на продажба. След като направите някои изявления за ползата от продукта, обърнете се към интервюиращия, за да определите дали има някакви притеснения, които биха възпрепятствали покупката. Можете да попитате: "След като чухте всички неща, има ли нещо, което би застанало на пътя на закупуването на тази писалка?". Ако той повдигне дума за цената, винаги бъдете готов на дадени отстъпки.

Не се страхувайте да бъдете креативни. Ако имате по-интересна идея за продажбата на продукта, не се срамувайте да я използвате. Интервюиращите няма да очакват и ще бъдат изненадани. Освен това ще изпъкнете пред останалите кандидати.

# Не правете това

Отговорът на този въпрос е задължителен и не бягайте от него с извинението, че не ви е удобно или не знаете как. В този момент определено ще светне червената лампа в главата на човека отсреща и вие най-вероятно няма да получите работата. Вие все пак кандидатствате за позиция в търговията и продажбите, не трябва да показвате никакви признаци на неудобство и срам. Бъдете уверени и си повярвайте.

Когато презентирате дадения продукт, не трябва да лъжете за неговите функции. Интервюиращият вероятно знае дори повече от вас какво може той.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly