С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Как да се погрижим за хората и културата на компанията по време на криза

За добрите практики, научените уроци и плановете за новата нормалност, които споделиха HR професионалисти от различни индустрии в уебинара на "Капитал" и "Кариери"
Share Tweet Share
Снимка

 

COVID кризата постави огромни неизвестни пред бъдещето на много компании по света и предизвикателства пред всекидневните операции на всички бизнеси в условията на извънредно положение. За много индустрии това беше първият опит с въвеждането на дистанционен режим на работа. За други, които вече практикуваха "работа от вкъщи", пък се отвориха съвсем нови задачи, свързани със запазването на мотивацията и духа на хората в условия на изолация.

Компаниите от всички сектори трябваше да вземат бързи и адекватни решения за това как да пренастроят процесите си, за да запазят ефективността на екипите си при дистанционен режим на работа. Как да подпомогнат служителите си в съвместяването на работните с личните ангажименти по отглеждането на децата. Как да се погрижат не само за физическото, но и за психическото здраве на хората в ситуация на огромен стрес и страх от неизвестността. Как да запазят ценностите, духа на компанията, усещането за общност, дори когато екипите са физически отдалечени едни от други.

Именно това бяха и темите на уебинар, организиран от "Капитал" и "Кариери" на 5 май, в който HR професионалисти от различни сфери (IT, ритейл и металургия) споделиха добри практики, интересни инициативи и научени уроци през последните три месеца на живот и работа в сянката на коронавируса.

Ето и някои от по-интересните моменти от дискусията.

Нови инициативи за запазване на духа и ценностите на компанията

За софтуерната компания Progress приоритет в новата ситуация е подкрепата към служителите, които трябва да съвместяват работните си ангажименти с грижата за децата вкъщи. В демографската структура на компанията родителите всъщност са голяма част от служителите. За целта детския център, който работи и иначе за служителите на Progress дигитализира доста от програмите си и разработва ресурси по възрастови групи с интересни всекидневни занимания за децата вкъщи.

Уебхостинг компанията Site Ground се фокусира върху това да запази усещането за общност у служителите при отсъствието на физическа близост между екипите. Това се случва както чрез всекидневната доставка на здравословна храна до домовете на служителите от всички офиси в страната (София, Пловдив, Стара Загора), така и през регулярни уебкасти на топ мениджмънта с всички екипи за актуална информация за случващото се с компанията.

Грижа за физическото и психическо здраве на служителите

За компания като "Лидл България", която има над 2000 служители, които работят на първа линия и всеки ден се срещат с хиляди клиенти е от ключово значение да подсигурят безпрецедентни условия на сигурност както за своите колеги, така и за клиентите си още преди кризата да се развие в България. Компанията създава кризисен щаб през февруари, в който освен представителите на топ мениджмънта, влизат и ключови хора от средния мениджмънт. В първите седмици им се налага да взимат бързи и важни решения в рамките на часове. Те успяват да осигурят предпазни средства в магазините, филиалите и складовите бази за дни, което не е лека задача, предвид недостига им в световен мащаб в началото.

Металургичната компания "Аурубис България", която има 890 служители, въвежда ротационен принцип на работа с цел да осигури непрекъсване на производството, като в същото време запази здравето и сигурността на служителите в завода си.

Както "Аурубис", така и компаниите от IT сферата организират и редовни уебинари за психично здраве с психотерапевти, които съветват служителите как да управляват стреса, времето си, взаимоотношенията с децата си и т.н. и очакванията си за бъдещето, с възможности за индивидуални консултации след това.

Пълния текст и видеото може да прочетете и гледате на capital.bg.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly